Ephemera Skrevet 22. desember 2005 #1 Skrevet 22. desember 2005 Hjelp... Jeg lurer på om dette kom samtidig som jeg byttet dagkrem for noen dager siden. Bruker nå den nye dagkremen til Garnier, den som skal hindre tidlige aldringstegn... (grønn krukke og det finnes også likedan nattkrem). Jeg merket først små nupper på halsen og i kinnene. Dette har nå utviklet seg til bittesmå kviser og noen har blitt grønne i tuppen. Men de har også spredt seg litt utover mot skuldrene, langs kravebenet og litt på brystet - og der har jeg da ikke hatt krem?? Tenkte selvsagt å slutte med kremen, men jeg fant ut at det ikke kunne være pga den - i tilfelle kom disse "utslettene" samme dag som jeg begynte med kremen. De klør ikke, men jeg føler meg kanskje litt varm og rar i ansiktet når jeg kjenner etter. Har heldigvis lang hår med krøller som skjuler det meste av dette, men jeg blir bekymret for hva dette er også - og om det bare vil bli verre?? Ser mørkt på å gå med små grønne dutter i ansiktet... Hva tror dere dette kan være da?
Iceglow Skrevet 22. desember 2005 #2 Skrevet 22. desember 2005 Har fått slikt et par timer etter å ha smurt på meg ting jeg reagerer på, så ikke frikjenn kremen kun pga at det gikk kort tid mellom påsmurting og utbrudd. Har og opplevd å få slik spredning som du forteller om her. Antar det er pga at huden transporterer kremer og lignende et stykke utover der du selv smører.
Ephemera Skrevet 22. desember 2005 Forfatter #3 Skrevet 22. desember 2005 Har fått slikt et par timer etter å ha smurt på meg ting jeg reagerer på, så ikke frikjenn kremen kun pga at det gikk kort tid mellom påsmurting og utbrudd. Har og opplevd å få slik spredning som du forteller om her. Antar det er pga at huden transporterer kremer og lignende et stykke utover der du selv smører. ← Oi Ja, det hadde jo bare vært fint om det ikke var noe verre enn kremen!! Dumme meg at jeg ikke har sluttet å bruke den allerede Det blir i alle fall stopp fra nå av! Har litt allergi fra før, men har aldri reagert på kremer o.l. Så dine utslett også ut som små kviser?
Iceglow Skrevet 22. desember 2005 #4 Skrevet 22. desember 2005 Ja, eneste som ikke helt klaffer med din beskrivelse er at de har ennå ikke blitt grønne, men ser ikke bort fra at de kunne blitt det om jeg hadde fortsatt å smøre (og jeg som er født litt FOR nysgjerrig vurderer nå å grave fram en gammel kremtube for å finne det ut ) Men er det kremen du reagerer på så vil du merke bedring ganske fort, muligens etter en kortere forverring (24 timer eller så) pga at huden må få kvittet seg med det den ikke tåler. Kan det være fruktsyrer i kremen? Siden du nevner allergier så kom jeg til å tenke på at om du har allergi mot sitrus (og et par ting til som kryssreagerer på sitrusallergi, husker ikke hva i farten) så kan det være fruktsyrer el som er utløseringrediensen.
Ephemera Skrevet 22. desember 2005 Forfatter #5 Skrevet 22. desember 2005 Ja, eneste som ikke helt klaffer med din beskrivelse er at de har ennå ikke blitt grønne, men ser ikke bort fra at de kunne blitt det om jeg hadde fortsatt å smøre (og jeg som er født litt FOR nysgjerrig vurderer nå å grave fram en gammel kremtube for å finne det ut ) Men er det kremen du reagerer på så vil du merke bedring ganske fort, muligens etter en kortere forverring (24 timer eller så) pga at huden må få kvittet seg med det den ikke tåler. Kan det være fruktsyrer i kremen? Siden du nevner allergier så kom jeg til å tenke på at om du har allergi mot sitrus (og et par ting til som kryssreagerer på sitrusallergi, husker ikke hva i farten) så kan det være fruktsyrer el som er utløseringrediensen. ← :grine2: IKKE finn frem den gamle kremtuben!!! Ja, det er fruktsyrer i den. Jeg sitter på jobb nå, så jeg har ikke kremen her (annet enn i ansiktet ), men jeg husker at jeg leste på den at den inneholder bl.a. kiwi. Og apropos kiwi, så svir det fryktelig på tunga mi når jeg spise kiwi!! Det kjennes ikke ut som vanlig allergi, men det svir veldig, så jeg har vurdert om jeg kanskje ikke tåler kiwi... Hurra for KG, som hjelper meg å tenke på ting som burde vært åpenlyse... Og tusen takk til deg, Iceglow!
Ephemera Skrevet 22. desember 2005 Forfatter #6 Skrevet 22. desember 2005 Får nesten lyst til å gå på do på jobb nå og vaske ansiktet - men det kan jeg jo IKKE gjøre Kan ikke sitte her uten sminke og greier... Huff, gleder meg til jeg kommer hjem.
Iceglow Skrevet 22. desember 2005 #7 Skrevet 22. desember 2005 Etter nærmere ettertanke er det nok lurest å utsette slike eksperimenter til utpå nyåret ja, eller kanskje jeg skal gå julebukk som grønnprikket dame? En ting du kanskje kan gjøre for å få litt fortgang i det er å være litt obs på hva du spiser i et par dager. Jeg har ikke noe grunnlag for å si dette, men jeg vil anta at sitrus og et par nøttesorter kan forverre en kiwiallergi i ansiktet og, så kanskje litt forsiktighet med klementinene og nøttene i dag kan hjelpe på litt slik at kroppen får litt fred? Det er bare en vill teori fra min side, men om det ikke er noe stort offer så skader det ikke å prøve Men godt det antakeligvis ikke er verre enn kiwisaft, med litt flaks er den merkelige følelsen borte i morgen, og du er prikkefri til helgen God bedring og god jul
Ephemera Skrevet 22. desember 2005 Forfatter #8 Skrevet 22. desember 2005 Takk for det og god jul til deg også!! Jeg skal forresten holde dere oppdatert...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå