Gå til innhold

Daten ser åpent forhold som en mulighet - samtidig urolig for at jeg kan treffe andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dater en mann, og vi har tatt eksklusivitet / forhold snakken. Han sier at han ser åpent forhold som en mulighet. Jeg vil ikke ha åpent forhold. Han endret etterhvert mening, og sa han vil kun ha eksklusivt forhold med meg - iallfall på nåværende tidspunkt. 
Han virker til å være veldig betatt av meg, tilpasser seg, han er kjærlig, oppmerksom og stiller alltid opp. Foruten virker han litt usikker på meg. Han må ofte ha bekreftelse på hvorfor jeg liker han, hva jeg synes om tiden vi tilbringer sammen osv. Han viser også ofte bekymring/uro over at jeg kan møte menn jeg liker bedre enn han. 
Jeg har spurt han om hans bekymringer, hvorfor han har dem, særlig iom han er tilbøyelig for åpent forhold. Svaret jeg fikk, var at han ikke vil dele meg med andre, og han vil ha meg helt emosjonelt investert i han. 
Noen som har kommentarer? Synes det er rart. Jeg er også redd for å satse på en som synes det kan være fristende med åpent forhold. 

Anonymkode: 19890...bdb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes også det er rart. Og... det er ikke åpent forhold hvis det kun går ene veien. Altså?? Høres ut som om han i eget hode har ulike regler for deg og for seg selv. Not good.

Anonymkode: eed6f...313

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Synes også det er rart. Og... det er ikke åpent forhold hvis det kun går ene veien. Altså?? Høres ut som om han i eget hode har ulike regler for deg og for seg selv. Not good.

Ja, det skal jeg spør han direkte om. 

Skrevet

Hørtes rart ut. Nesten så jeg fikk følelsen av at han mener at han kan være med andre, men du må holde deg til bare han?

Anonymkode: e05ad...d98

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hørtes rart ut. Nesten så jeg fikk følelsen av at han mener at han kan være med andre, men du må holde deg til bare han?

Skal spør han om dette. Men vil tro at han forventer at det er et nei

• Liker 1
Skrevet

Det betyr bare at han vil og kommer til å være utro men ikke egentlig vil ha et likestilt åpent forhold for han vil gi deg dårlig samvittighet og stress for det samme.

Det han egentlig sier er "Jeg kommer til å være utro, godta det, nå er du advart"

Anonymkode: 5e65b...ed7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, det skal jeg spør han direkte om. 

Jeg vet ikke om jeg hadde klart å stole på en som åpenbart egentlig ønsker å ha mulighet til å ligge med andre. Du får grave litt i tankene hans rundt dette her.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det betyr bare at han vil og kommer til å være utro men ikke egentlig vil ha et likestilt åpent forhold for han vil gi deg dårlig samvittighet og stress for det samme.

Det han egentlig sier er "Jeg kommer til å være utro, godta det, nå er du advart"

Anonymkode: 5e65b...ed7

Et forhold der han kan være med andre, men ikke jeg. Flere av dere som skriver det her. 
Jeg tenker også i utrohetsbaner med den mentaliteten. Han sier selvfølgelig at han ikke ville vært det med meg

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke om jeg hadde klart å stole på en som åpenbart egentlig ønsker å ha mulighet til å ligge med andre. Du får grave litt i tankene hans rundt dette her.

Det er nettopp det. Jeg sliter med å stole på at han gjerne vil eksklusivt forhold. Det vet han

Skrevet (endret)

Nei, det er ikke så veldig rart.

Det er forskjell på åpent forhold mht. følelsesmessig relasjon og seksuell relasjon. For joda, det er forskjell på sex og følelser.

Det virker som om han til nå har tenkt at det er greit å kunne ha sex med flere, og kanskje det å ha et eksklusivt forhold har skremt ham. Så har han møtt deg og blitt forelsket. Kanskje han synes du er "out of his league", så nå har han endret mening etter at han har utviklet mer følelser for deg.

Så du kan jo spørre ham om han tenker sex med andre er greit, hvis dere følelsesmessig er trofaste til hverandre. Og tenke hva du synes om det også. Men fra det du skriver tror jeg at han nå er redd for at du skal forelske deg i noen andre om du får lov til å ha sex med andre enn ham også.

(Ellers vil jeg bare tilføye at det ikke finnes noe "rett og galt" i hvordan man praktiserer åpent forhold, så lenge begge parter er åpne og ærlige, og enige. Her i forholdet har jeg lov til å ha sex med andre, men ikke han. Og det er slik vi begge vil ha det. Og så er det mitt ansvar å ikke forelske meg i noen andre (har forøvrig heller ikke hatt sex med andre uten at han er til stede enda. Det har ikke fristet. Men jeg har lov.))

Sånn tolker jeg i hvert fall det du har skrevet over.

Endret av Sheherasade
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
4 minutter siden, Sheherasade said:

Så du kan jo spørre ham om han tenker sex med andre er greit, hvis dere følelsesmessig er trofaste til hverandre. Og tenke hva du synes om det også.

Takk for svar. Jo, jeg har spurt han om dette. Jeg prøvde å si "ok, la oss ha sex med hvem vi vil i vårt forhold". Han fikk litt panikk og sa han ikke ville det. Han bekymrer seg for at jeg kan ha seksuelle tanker om en tidligere FWB også. Må ha bekreftelse på at jeg er mer investert i ham. Jeg forstår ikke hvorfor han tenker åpent forhold er noe for han. Han har kun tt monogame forhold før

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for svar. Jo, jeg har spurt han om dette. Jeg prøvde å si "ok, la oss ha sex med hvem vi vil i vårt forhold". Han fikk litt panikk og sa han ikke ville det. Han bekymrer seg for at jeg kan ha seksuelle tanker om en tidligere FWB også. Må ha bekreftelse på at jeg er mer investert i ham. Jeg forstår ikke hvorfor han tenker åpent forhold er noe for han. Han har kun tt monogame forhold før

Åpent forhold krever MYE! Mye tillit, mye kommunikasjon, mye kjærlighet. Hvis ikke kan det fort bli starten på slutten på et forhold. Det høres definitivt ikke ut som om han er klar for åpent forhold, eller ønsker det, nei. Man må ha trygghet med partneren sin først, om man ønsker et forhold basert på kjærlighet, som funker med åpent forhold.

Det høres ut som om han har hatt et seksualisert og forherligende syn på åpent forhold som ikke stemmer med virkeligheten nå som han har møtt deg. Men det er vel egentlig kanskje greit for deg også, høres det ut som? Så da er det vel greit...

Og så, hvis dere fortsatt holder sammen i noen år, så kan dere kanskje vurdere det igjen om begge har lyst. Men som sagt, da må det være ut fra at begge har lyst, og stoler 100% på hverandre.

• Liker 2
Skrevet

Fyren er en vits, han skal ha åpent forhold men ikke du? Kalles utroskap det 

Anonymkode: 2ba84...838

• Liker 1
Skrevet

Det jeg leser av det du skriver, ts, det er at dette er en mann som er usikker på seg selv og trenger voldsomt mye bekreftelse fra andre for å føle seg bra nok selv. Akkurat nå gir du ham nok bekreftelse til at han synes det er greit å ikke har åpent forhold, men at det egentlig er noe midlertidig...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

iallfall på nåværende tidspunkt

Med andre ord sier han at hvis du vil være i et forhold med ham, da må du på sikt være villig til et åpent forhold. Og panikken hans for at du skal like noen andre eller ha sex med andre tilsier at med "åpent forhold" så mener han egentlig at du aldri skal kunne ha sex med andre, mens han skal kunne gjøre som han vil og ligge rundt som han vil.

Dette hadde jeg ikke giddet. Ikke bare fordi han utgir seg som en tulling, men også fordi jeg ikke orker å ha et forhold til en mann som trenger så ekstremt bekreftelse hele tiden. Har ingen problemer om en mann er usikker på noen ting og er bevisst på å støtte på slike områder. Alle har usikkerheter, men det er forskjell på det og hans voldsomme behov for bekreftelse.

Den dagen forelskelsen hans falmer litt, da kan du gjøre hva du vil, du vil ikke kunne tilfredsstille hans behov for ny bekreftelse, fordi du ikke er "ny" lenger, og da vil han nok "åpne" forholdet.

Anonymkode: d9e40...dc5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg blir veldig forvirret, så kanskje greit å få avklaring på dette.

Fra det TS skrev først forstod jeg det ikke slik at han fremdeles tenker at han skal få ha sex med andre, men at ikke hun skal få ha det. Jeg forstod det slik at han ved å si at han ikke lenger vil ha åpent forhold, fordi han ikke vil dele TS med noen, heller ikke vil komme til å ha sex med andre selv heller.

Greit å få en avklaring på dette, for nå tror jeg vi som svarer i denne tråden har oppfattet det veldig forskjellig.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dater en mann, og vi har tatt eksklusivitet / forhold snakken. Han sier at han ser åpent forhold som en mulighet. Jeg vil ikke ha åpent forhold. Han endret etterhvert mening, og sa han vil kun ha eksklusivt forhold med meg - iallfall på nåværende tidspunkt. 
Han virker til å være veldig betatt av meg, tilpasser seg, han er kjærlig, oppmerksom og stiller alltid opp. Foruten virker han litt usikker på meg. Han må ofte ha bekreftelse på hvorfor jeg liker han, hva jeg synes om tiden vi tilbringer sammen osv. Han viser også ofte bekymring/uro over at jeg kan møte menn jeg liker bedre enn han. 
Jeg har spurt han om hans bekymringer, hvorfor han har dem, særlig iom han er tilbøyelig for åpent forhold. Svaret jeg fikk, var at han ikke vil dele meg med andre, og han vil ha meg helt emosjonelt investert i han. 
Noen som har kommentarer? Synes det er rart. Jeg er også redd for å satse på en som synes det kan være fristende med åpent forhold. 

Hei, dette høres ut som min kjære. Han er ikke veldig gjennomtenkt, og sier gjerne halvtenkte tanker høyt for å "lufte" dem. 

Det er litt annerledes for oss fordi jeg faktisk hadde åpent forhold med eksen min, så jeg er ikke truet av den tanken, men jeg tenker også at min kjære er den siste som bør være i et åpent forhold, da han er usikker og tidvis sjalu. Så jeg har bestemt at vi er monogame inntil videre. Jeg sier bare, det er du åpenbart ikke klar for. Det siste du vil er jo å dele meg, og det er jo det åpent forhold er, så det blir ikke.

"Han virker til å være veldig betatt av meg, tilpasser seg, han er kjærlig, oppmerksom og stiller alltid opp. Foruten virker han litt usikker på meg. Han må ofte ha bekreftelse på hvorfor jeg liker han, hva jeg synes om tiden vi tilbringer sammen osv. Han viser også ofte bekymring/uro over at jeg kan møte menn jeg liker bedre enn han." Det er akkurat sånn min også er. Han er ærlig på at han ikke helt har trua på seg selv, og at det kverner mye rart i hodet hans. Jeg liker ha, og synes han er herlig å være med, og prøver å bli litt tydeligere i hvordan jeg uttrykker dette så han ikke bare må spørre meg. Og så gjør jeg noe litt motsatt, nemlig engasjerer meg i noe som ikke handler om ham. Jeg har en tidkrevende hobby som jeg er på en gang i uka samt en del helger. 

Anonymkode: e52ed...642

Skrevet

Han høres jo ikke riktig klok ut, som begynner å mase om åpent forhold allerede under datingstadiet.

Anonymkode: 9afe7...7a5

• Liker 3
Skrevet

So many red flags.

Han her virker lite erfaren, lite reflektert og bare en haug med fremtidige konflikter. 

Men om du liker maks dramatikk og kognitiv dissonans så kjør på 🫠

• Liker 1
Skrevet

Sjalu, usikker, dobbeltstandard - nei takk. Hvis dere kjører åpent forhold kommer han til å kontrollere hvem du har sex med eller nekte deg det. Og hvem dropper en vurdering om åpent forhold når man er så usikker på seg selv? Han her er enten så usikker på deg at han prøver å føle seg overlegen og tøffer seg ved å si at han gjerne vil knulle andre (når han egentlig ikke er så interessert i det) eller så er han en manipulerende jævel. Denne fyren høres bak mål ut.

Anonymkode: 320a9...93a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...