Gå til innhold

Hvilken tape kan jeg bruke her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei vi har voksduk/plastduk på spisebordet vårt. Men pga småbarn så hender det ofte at de ikke lar duket stå stille på plassen sin. Barna drar med voksduket mens de gjør noe på bordet. Spesielt 1 åringen hun river den ned og prøver å leke tittei med den🤣

Da tenker jeg bruke noen tape for å feste voksduk endene på bordet . Hvis dere skjønner hva jeg mener? At barna liksom ikke kan drar i den. Slik at den hele tiden står der den skal være

Anonymkode: ee58e...a07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke risikert å ødelegge bordet med lim fra tape. Hvis limet er sterkt nok er det en risiko for at den enten drar med seg maling/lakk fra bordplata (selv om det er på undersiden) eller at det blir sittende igjen limrester når man drar av tapen. Da ville jeg heller brukt sånne bordklips/dukholdere som egentlig er beregnet på å holde fast duken på hagemøbler. 

Det finnes mange utgaver av dette produktet. Her er et eksempel for å vise hva jeg mener: 

https://www.partyking.no/dukholder-21773.html?gclid=CjwKCAiAuaKfBhBtEiwAht6H7xIarLXt1qol88BzD2ygIYdMIYp1q0oUy1U9x_vQsW4gtKRohDmvIBoCqL8QAvD_BwE

PS: jeg vet dette ikke er språkforumet, men det heter altså en duk - duken, ikke et duk - duket. 

Skrevet
Ullvott skrev (5 minutter siden):

PS: jeg vet dette ikke er språkforumet, men det heter altså en duk - duken, ikke et duk - duket. 

Hjertelig takk💓💓💓💓🥳🥳🥰🥰🙂🙂 man lærer så lenge man lever

Ts

Skrevet

Flere?

Skrevet

Kan du ikke bare bruke tegnestifter hvis du bretter duken på undersiden av bordet?

• Liker 1
Skrevet
Ullvott skrev (5 timer siden):

Jeg ville ikke risikert å ødelegge bordet med lim fra tape. Hvis limet er sterkt nok er det en risiko for at den enten drar med seg maling/lakk fra bordplata (selv om det er på undersiden) eller at det blir sittende igjen limrester når man drar av tapen. Da ville jeg heller brukt sånne bordklips/dukholdere som egentlig er beregnet på å holde fast duken på hagemøbler. 

Det finnes mange utgaver av dette produktet. Her er et eksempel for å vise hva jeg mener: 

https://www.partyking.no/dukholder-21773.html?gclid=CjwKCAiAuaKfBhBtEiwAht6H7xIarLXt1qol88BzD2ygIYdMIYp1q0oUy1U9x_vQsW4gtKRohDmvIBoCqL8QAvD_BwE

Siden du gir språkinformasjon så tillater jeg meg å informere deg også, forhåpentligvis uten å bli halshugget:

På norsk heter det "teip" :)

Anonymkode: 924c4...1b3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Siden du gir språkinformasjon så tillater jeg meg å informere deg også, forhåpentligvis uten å bli halshugget:

På norsk heter det "teip" :)

Anonymkode: 924c4...1b3

Både «tape» og «teip» er godkjente skrivemåter på bokmål og nynorsk.

559BC27F-5BB7-4059-93CF-0779D82EF251.jpeg

Anonymkode: f033a...49a

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk!

Vil den sette igjen limrester?

Nei det tror jeg ikke det er veldig lite lim på den 🙂 brukt den mye selv i bilen 🙂 spørsmålet er nesten om den fester vil jeg si 🙂

Endret av Maskinfører
Skrevet

Jeg er enig å bruke klips, som man ofte bruker på utebord. 

Samtidig som jeg er helt utrulig uenig i at man absolutt må avspore tråder med å lage de til en forbanna norsktime...
Dette evige jaget etter perfeksjonisme er bare ufint, man må ikke være så ufattelig feilfri til en hver tid... 
Det er ikke rart folk sliter med evig press om å være perfekt, og føler man aldri kan nå opp til dette perfekte idealet når det ikke tillatelse en bitteliten skrivefeil eller tastefeil på ett forum engang. 

Anonymkode: fe63a...0ad

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er enig å bruke klips, som man ofte bruker på utebord. 

Samtidig som jeg er helt utrulig uenig i at man absolutt må avspore tråder med å lage de til en forbanna norsktime...
Dette evige jaget etter perfeksjonisme er bare ufint, man må ikke være så ufattelig feilfri til en hver tid... 
Det er ikke rart folk sliter med evig press om å være perfekt, og føler man aldri kan nå opp til dette perfekte idealet når det ikke tillatelse en bitteliten skrivefeil eller tastefeil på ett forum engang. 

Anonymkode: fe63a...0ad

image.png.b25f307754bad587a89e65084533cdd8.png

Anonymkode: 3ec6f...6d9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Flere?

Skrevet

Skal du ha duken hengende ned eller tenker du å brette den på undersiden? 

Hvis du bretter den så trengs det ikke tape på bordet, du taper bare hjørnene på duken sammen. Slik som et formsydd laken på en måte. Da kan du like så greit bare bruke duct tape.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...