Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

har lyst til å studere enkeltemner på universitet, vet ikke helt hvorfor men har ikek lyst til å starte på et helt studium. hva er det positive og negative med enkeltmener.? man kan vel få en utdanning på denne måte? og jobb?

lyst til å starte nå på våren 2006, men når er søkefristen? noen som vet, jeg skjønner egentlig ikke noe av disse greiene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
har lyst til å studere enkeltemner på universitet, vet ikke helt hvorfor men har ikek lyst til å starte på et helt studium. hva er det positive og negative med enkeltmener.? man kan vel få en utdanning på denne måte? og jobb?

Tja...

Nå er det jo mange programstudenter som sliter med jobb etter å ha gått på universitetet, så du blir ihvertfall ikke lettere om du tar et enkeltemne her og der.

Du blir jo ikke utdannet til noe, selv om du får kunnskaper innen de områdene du tar eksamen i.

Enkeltemner er uansett ikke det JEG ville valgt for å skaffe meg jobb. Jeg ville heller fått meg en annen jobb til jeg fant ut hva jeg egentlig ville.

lyst til å starte nå på våren 2006, men når er søkefristen? noen som vet, jeg skjønner egentlig ikke noe av disse greiene.

Du kan se på restetorget etter jul - der er ledige plasser på mindre populære emner etc. Det er imidlertid ikke særlig godt utvalg her, programstudentene har flrsteprioritet.

Skrevet

Du må søke om opptaksrett til enkeltemnene hvert semester! Har du studierett ved UiO, kan du søke på studentweb. Hvis ikke, aner jeg ikke når fristen er/var.

Enkeltemner gir begrenset innføring i visse emner, og du får ingen utdannelse med bare enkeltemner. Men de kan jo telle med ved en bachelor, f.eks hvis du tar 4 stykker som inngår i en 40-gruppe.

Skrevet
Enkeltemner gir begrenset innføring i visse emner, og du får ingen utdannelse med bare enkeltemner.

bullshit. jeg har bare enkeltemner + hovedfagsoppgave, og jeg er cand. scient.

hvis du studerer realfag tar du nesten akkurat de emnene du vil, når du vil (noen har obligatoriske forkunnskaper o.l, men ellers står du fritt.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...