Gå til innhold

Den mest vellykka salt karamell-varianten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Salt karamell har jo vært en trend ganske lenge nå. Med... mer og mindre vellykkede produkter, vil jeg påstå. Alt skulle ha den smaken en periode.

Men noen produkter ble jo bra? Jeg må innrømme at jeg liker egentlig godt Stratos med salt karamell. Og is med salt karamell funker jo.

Anonymkode: 4d142...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes Stratos med salt karamell er kjempegod. 

Denne fudgen er også veldig god:

image.png.5e0d5b79117d60daa1c92577cf3410f9.png

Disse småisene fra Diplom Is var også veldig gode, men ganske dyre:

image.png.b78d842cb5901cf5326d3f858b507901.png

En ting jeg gledet meg til å prøve, men som ikke sto til forventningene var Toro brownies med salt karamell. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig det aller beste er hjemmelaget salt karamellsaus, enkelt og fantastisk godt! Både på is og i/på div kaker, bl.a brownies.

Av ferdige ting må jeg si meg enig i Stratos, den er farlig god. Sikkert fordi det også er enkle smaker: bare ren sjokolade og karamell.

Anonymkode: 4f0ac...d82

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Denne kaka! Den er bare så god!!

AE783214-EEA1-4C50-AC1B-A07CFE2A7A33.png

Anonymkode: d8539...47d

Oi, den ser faktisk ganske god ut. Hvilken butikk har den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Synes egentlig det aller beste er hjemmelaget salt karamellsaus, enkelt og fantastisk godt! Både på is og i/på div kaker, bl.a brownies.

Av ferdige ting må jeg si meg enig i Stratos, den er farlig god. Sikkert fordi det også er enkle smaker: bare ren sjokolade og karamell.

Hvordan lager man det selv? :) Har du en oppskrift du pleier å bruke? Jeg er helt noob på sånt 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan lager man det selv? :) Har du en oppskrift du pleier å bruke? Jeg er helt noob på sånt 😛 

Det er sikkert en haug med gode oppskrifter, men jeg pleier å bruke denne. Den er lett å få til, syns jeg, og blir veldig god. Smaker meg frem til "min" favorittsaltmengde, det er kanskje litt mer enn i oppskirften, men det finner du lett ut av. Lykke til med laging!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bruker den samme som ble linka til over 👍😁 veldig enkel, tar bare litt tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hennig Olsen sin creme premium karamell is (pinne). Den smaker nesten like godt som en engelsk en på bøtte, savner den veldig.

Anonymkode: 3378e...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (13 minutter siden):

Har aldri skjønt hypen. Karamell er jo litt salt fra før. 

Men, MYE bedre med litt ekstra salt :jepp:

Smørbukk store plater er nok min favoritt. Men, det er mange veldig gode salt karamell produkter synes jeg :jepp: (hmm nå ble jeg faktisk litt i tvil om det er ekstra salt i den, eller om den bare er veldig god? :ler: best jeg kjøper og dobbelsjekker!)

De karamellene med salt fra Walkers er supergode også, men det kunne godt vært mer salt, ikke kun i begynnelsen.

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nidar Salty Caramel Explosion synes jeg smakte veldig godt. God salt, kremte, og smørete karamellfyll. Tror dessverre at den er ute av produksjon nå

image.png.7728659e48c600e57c0826886e04ef5e.png

Anonymkode: 4b4ca...83a

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brunhilde skrev (2 timer siden):

Det er sikkert en haug med gode oppskrifter, men jeg pleier å bruke denne. Den er lett å få til, syns jeg, og blir veldig god. Smaker meg frem til "min" favorittsaltmengde, det er kanskje litt mer enn i oppskirften, men det finner du lett ut av. Lykke til med laging!

Takk! Spennende :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...