Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Eksen min slo opp med meg for ca et år  siden, og jeg sliter veldig med meg selv etter dette. Det var et psykisk voldelig forhold, vil jeg tørre å påstå. Sett i ettertid var det veldig intenst og bra i starten, litt too good to be true. Jeg falt pladask. Men så utviklet det sakte men sikkert i en veldig gal retning.

jeg føler at jo mer og mer han ble kjent med meg, jo mer fant han «på meg». Han var sykelig sjalu, krevde å få vite hele liggelisten min, som han så analyserte og latterligjorde. Han Shamet meg for denne hele vårt forhold på 1,5 år og han slet veldig med å akseptere disse idiotene jeg hadde vært med tidligere. I tillegg til dette mishandlet han katten sin, skjelte ut folk på gata, trodde vennene sine forgiftet han, og mistenkte ofte at jeg hadde vært utro, flørtet med andre eller skjulte ting for han. Han slo til slutt opp med meg en dag, litt ut av det blå, fordi han ikke taklet å tenke på hvor ekkel og desperat jeg var som hadde disse tidligere forholdene med tapere, i hans øyne. Han kunne ikke være sammen med en hore som meg.

jeg vet ikke helt hva jeg vil med denne posten. Men lurer på om andre har lignende erfaringer. Jeg føler meg helt ødelagt, skammer meg så mye over meg selv og føler han har endret mitt eget syn på meg selv. Jeg har hele tiden forsvart handlingene hans for meg selv med at han er syk, og at han kan bli bedre. Vil bare så intenst at alt skal være som det var i starten, og tanken på det gjør at jeg fremdeles også sliter å komme over han! 

Anonymkode: 7f7c7...3da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn som det var i starten var bare en løgn. Et skuespill. Han er psyk og gjorde deg psyk. Du trenger å få bearbeidet dette i terapi så vil du se du tenker anderledes om det og klarer å gå videre, for det må du for å ivareta deg selv. Å sitte å ønske deg tilbake bryter deg ned..

Jeg fikk masse hjelp av to år i terapi etter lignende forhold. Hadde de samme følelsene som deg, skammen, savnet, udugeligheten osv.

Du trenger hjelp ❤️

Anonymkode: 5e58d...e67

Skrevet

Trist å høre din historie. Men vær glad du kom deg unna! Det er mye vanskeligere når årene går, dette kunne ha ødelagt deg helt. Jeg har en lignende erfaring, og det har skapt mye hodebry for meg senere i livet. Vi var sammen et år. Jeg hadde en følelse av at jeg elsket ham, vi hadde et intenst forhold med mye følelser. Samtidig var jeg på en måte redd ham. Og han gjorde akkurat de tingene som du beskriver: Ba meg ramse opp hvem jeg hadde gått til sengs med før, og trakasserte meg på bakgrunn av det. Trakasseringen kunne komme helt utav det blå uten at vi snakket om slike ting. Det kunne skje midt på gaten, eller hvis vi så en film og det var snakk om utroskap eller lignende i filmen. Jeg gjorde alt jeg kunne for at han ikke skulle være sjalu. Han hadde ingen grunn til å være det. Jeg skjønte at han var syk, og han innrømmet det etter hvert selv, men han sa det var min skyld. På grunn av at jeg hadde ligget med så mange. For det første er det ikke mange, og for det andre så hadde jeg ikke truffet noen av dem etter jeg møtte ham, og hadde vært 100% lojal på alle måter. Men han behandlet meg som om jeg hadde vært utro, sjikanerte meg på det groveste, og bad om unnskyldning for deler av det etterpå. Jeg greide til slutt og gå fra ham. Men jeg har alltid hatt et savn i meg etter det gode vi hadde sammen. Det er rart å tenke på, og det minner meg litt om det du skriver. Men jeg vet innerst inne at vi kunne aldri fått det bra sammen. Han var på en måte "skadet", og jeg fikk i oppdrag å "hele hans skade". Jeg har snakket med en psykolog om dette. Psykologen min sa at dette antakelig var et "savn eller en sårbarhet" som hadde oppstått hos eksen min i barndommen, og at han ville søke å få helet dette gjennom kjærlighetsforhold senere. Men psykologen sa også at vårt forhold ville aldri å ha blitt bra, problemene ville alltid vært der.  Så jeg skjønner deg godt. Nå har jeg en ny kjæreste, og selv om det ikke er den samme intensiteten i forholdet, så er han en ordentlig drømmemann for meg. Han er trygg og god, og ville aldri sagt slike stygge ting til meg, eller bedt meg utlevere meg på den måten som eksen min gjorde. Ønsker deg alt godt TS., be om terapi for dette hvis du ikke greier å bearbeide det på egen hånd. Klem ❤️

Anonymkode: 94ae4...77a

Skrevet

Jepp. Fikk gjennomgå skikkelig fordi jeg ikke var jomfru, men hadde to lange forhold bak meg. 

Han var god i starten, det første året, og snudde på femøringen uken etter at vi flyttet sammen, og da ble hqn sinnsyk. Alt var et jævla skuespill. Han skulle pluttselig straffe meg for min fortid. Mye vold før jeg kom meg ut. 

Kondolerer.

Anonymkode: 55f98...cbe

Skrevet

Han blir ikke bedre. Han er syk. 

Skrevet

Han blir verre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...