AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #1 Skrevet 12. februar 2023 Jeg er aleine med tre barn på barneskolen, og det er fadern meg ski hele tiden. Skidag, ski i gymmen, ski på uteskoledagen. Tre av fem dager, minst, må jeg frakte ski til og fra skolen da jeg ikke kan kreve at en 2., 4. og 5. klassing skal drasse det i tillegg til skolesekk og alt annet 2 km hver vei. Og så kommer planleggingen med å få faren til å gjøre det samme når det er hans uke. Ikke kan utstyret være på skolen heller for det har de ikke plass til. Jeg blir smårar! Anonymkode: 76acc...489 6 2 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #2 Skrevet 12. februar 2023 Hvorfor kan ikke unger frakte ski selv lenger? Har de kortere armer enn for 30 år siden da det var vanlig? Anonymkode: 4539e...8ef 32 4
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #3 Skrevet 12. februar 2023 Dette er faktisk et ikke-problem i mine øyne. Hadde det vært meg hadde jeg bare vært glad at barna var aktive i skolehverdagen. Barna er alt for lite aktive i dag... Ski er supergod aktivitet, og mange barn syns det er gøy. Litt utstyr fra eller til skolen bør være helt OK. Og jo - en 5.klassing klarer da fint å bære ski med seg på skoleveien. Anonymkode: c54e8...639 18 5
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #4 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor kan ikke unger frakte ski selv lenger? Har de kortere armer enn for 30 år siden da det var vanlig? Anonymkode: 4539e...8ef Ja, ikke sant. Når jeg var barn og mine barn var små var det ikke spørsmål, måtte ta skiene med på buss. Det var ikke morsomt men det var det eneste alternativet. Av og til må barn gjøre ting som ikke er øverst på lista, men slik vil det være resten av livet og . De får bare venne seg til det. Anonymkode: 7963c...b5b 6 5
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #5 Skrevet 12. februar 2023 Ble aldri kjørt til skolen om vi skulle på skidag. Hadde 2,5 km å gå og vi bærte de selv. Sønnen min bærer de også selv når han har skidag. Anonymkode: c628d...61a 9
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #6 Skrevet 12. februar 2023 Hva med de som ikke har ski og ikke råd til dette? Forventes det at disse skal låne på "BUA" med alt det ekstra det medfører av henting og levering innenfor spesielle frister? Er det ikke noen alternative aktiviteter som aking? Skjønner godt at du er dritlei når du har tre barn.. Anonymkode: fb227...357 13 8
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #7 Skrevet 12. februar 2023 Vi sliter med det samme. Og på skidag eller gym i 1.time så skal de komme i skisko, og det er så sinnsykt glatt rundt her at det er umulig å gå med skisko og bære ski til skolen nå. Og nei da jeg var liten så var det ikke så glatt ute store deler av vinteren, det er mildere nå så det smelter på dagen og fryser på hver natt. Skøytebane is på alle fortau, grusen smelterr nedi med vann som fryser til på toppen hver natt. Anonymkode: 66a14...9f7 4
Nassenøff Skrevet 12. februar 2023 #8 Skrevet 12. februar 2023 Kjøp skipose bygger med lange håndtak som de kan henge på skulderen eller som kan festes på sekken, da bærer de det lett selv. Her har ungene gått ca 1 km for så å kjøre buss i 20 min. De har klart seg bra. Kanskje ungene dine kan bruke spark? 5
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #9 Skrevet 12. februar 2023 Her er det kjelker, skøyter, langrenn og slalåm på skola for alle tre barna. Litt styrete er det jo, men det jo ikke et kjempeproblem liksom... Anonymkode: 90139...c5c
visp Skrevet 12. februar 2023 #10 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hva med de som ikke har ski og ikke råd til dette? Forventes det at disse skal låne på "BUA" med alt det ekstra det medfører av henting og levering innenfor spesielle frister? Er det ikke noen alternative aktiviteter som aking? Skjønner godt at du er dritlei når du har tre barn.. Anonymkode: fb227...357 På Finn får du helt sikkert tak i ski til barn omtrent gratis. Det bør prioriteres så barna ikke føler seg helt utenfor. Jeg ville satt meg ned og gått gjennom Finn for flere aldersgrupper, så ungene har framover. 8
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #11 Skrevet 12. februar 2023 Hvorfor må du styre med fars uker? Det må far klare selv. De 2 eldste kan bære ski selv. Langrennsski veier lite. Man kan feste ski og staver sammen og bære i en hånd eller bruke skipose over skulderen. Det veier vel ikke mer enn en gympose med klær,joggesko og håndkle Skiskoene får kanskje plass på skolen? Henge i en pose på plassen? Hva er "alt annet de drasser med seg"? Sjekk om de bærer på unødvendig ting? Anonymkode: 34200...20f 5
Maskinfører Skrevet 12. februar 2023 #12 Skrevet 12. februar 2023 Jammen det er jo koselig ? ett av høydepunktene var slike dager 🙂 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #13 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hva med de som ikke har ski og ikke råd til dette? Forventes det at disse skal låne på "BUA" med alt det ekstra det medfører av henting og levering innenfor spesielle frister? Er det ikke noen alternative aktiviteter som aking? Skjønner godt at du er dritlei når du har tre barn.. Anonymkode: fb227...357 Mange kan låne på skolen også😊 Godt at elever får være aktiv, de sitter alt for mye i ro. Anonymkode: 0c01c...c89 5 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #14 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vi sliter med det samme. Og på skidag eller gym i 1.time så skal de komme i skisko, og det er så sinnsykt glatt rundt her at det er umulig å gå med skisko og bære ski til skolen nå. Og nei da jeg var liten så var det ikke så glatt ute store deler av vinteren, det er mildere nå så det smelter på dagen og fryser på hver natt. Skøytebane is på alle fortau, grusen smelterr nedi med vann som fryser til på toppen hver natt. Anonymkode: 66a14...9f7 Ja pluss at dem skraper bort snø,er mange år siden man kunne bruke spark pga dette å. Anonymkode: 7d08f...dd7 1
I Grosny Skrevet 12. februar 2023 #15 Skrevet 12. februar 2023 Jeg synes at du heller skal hjelpe dem med å gå opp løype, slik at de kan ta seg fram til skidagen med ski på beina. 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #16 Skrevet 12. februar 2023 Synes det er helt supert at ski fremdeles er del av skolen! Får fine naturopplevelser, fysisk aktivitet og bygger interesse for å fortsette med fysisk aktivitet senere i livet også. Du må ikke lære barna dine hjelpesløshet… de klarer helt fint å bære skiene selv! Det finnes helt ok billig borrelåser som holder ski og staver sammen… og en kan ha på vintersko til skolen og bære skiskoene i en gymbag om været er dårlig. For et luksusproblem… Anonymkode: 437f2...4ec 7 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #17 Skrevet 12. februar 2023 Går barnet til skolen med skiutstyr så hadde jeg hørt det! Jeg kjører alltid når det er ski. Lærerne klager om jeg ikke hadde kjørt uansett, jeg tar det enkelt å kjører, for å slippe klaging fra lærere. Anonymkode: 1a585...0c8
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #18 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hva med de som ikke har ski og ikke råd til dette? Forventes det at disse skal låne på "BUA" med alt det ekstra det medfører av henting og levering innenfor spesielle frister? Er det ikke noen alternative aktiviteter som aking? Skjønner godt at du er dritlei når du har tre barn.. Anonymkode: fb227...357 Ski er ….ski, aking er aking. Er jo to ulike aktiviteter,det eneste felles er at det kreves snø…Er vel ikke sånn at dersom man ikke vil jobbe med geometri,så kan man holde på med pluss? Haddevært evig takknemlig for at læreren orker å ha med 20–27 unger i skiløypa😅 Anonymkode: 60756...3e6
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #19 Skrevet 12. februar 2023 Skjønner deg godt. Hadde ikke latt de gå to km drassende med ski, staver, skisko, uteklær og sekk. Her har de heldigvis sjeldent med seg ski. Og takk for det. Anonymkode: fc19f...1ad 3
Thyra Skrevet 12. februar 2023 #20 Skrevet 12. februar 2023 Husker skidag var noe av det verste jeg visste da jeg gikk på skolen. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå