Gå til innhold

Du som har fått diagnosen endometriose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke symptomer hadde du før diagnosen ble stilt? Hva var det som fikk deg til å dra til legen for utredning for endo? 

Anonymkode: 83216...dc1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt symptom var kun kraftige blødninger, og sekundær infertilitet.

Så tok jeg Letrozol som åpenbart satte brann på alt, og ble etter noen måneder med det akutt innlagt. Opererte og fant da nest verste grad med masse betent vev som klistret sammen organer. 
Samt en sjokoladecyste som var synlig på UL (ikke samme døgn pga større blodansamlinger). 

Men etter Letrozol ble symptomene kraftige og økende for hver syklus, type fødselssmerter. Først rier man har i begynnelsen av fødsel, så etterhvert som slutten av fødsel.

For meg vedvarte smertene fra før eggløsning til første dag i menstruasjon. 

Cysten kjente jeg jo, og det betente vevet var som…..ja, som om man har noe betent i et bredt belte. Lett feber ofte, og generelt uvel og slapp. 

Skrevet

Insane smerter før og under menstruasjon i mange år, ble krise da jeg ikke lenger kunne bruke nsaids for å ta de verste smertene. 

Skrevet

Ble akkutt innlagt på sykehuset pga helt syke smerter. De valgte å operere og fant endo. Er i dag ufør pga dette

Anonymkode: c7bf6...526

• Hjerte 1
Skrevet

Kraftige blødninger hele livet (vel 15 år), og cyster som sprakk (10/10 på smerteskala for meg). Mer og mer smertefull mens hver gang.

Anonymkode: 078b0...8b3

Skrevet

Smerter 90 av hele syklusen. 
ekstrwme blødninger, kommer klumper som er like store som plommer flere ganger under blødning.

ekstreme smerter under EL 

Vanskelig å gå ned i vekt 

problemer med bekken og Tarm 

utmattelse 

jernmangel 

ja lista er egentlig veldig lang. Er noe forbanna dritt hele endometriosen. 
fikk heldigvis ett barn for 3 år siden. Har prøvd på nr 2 siden og ser ikke ut til at vi er like heldige. 

Anonymkode: 816d3...fb0

• 2 uker senere...
Skrevet

FB_IMG_1677476338416.jpg

Anonymkode: 51a85...da2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...