Gå til innhold

Hvor lang tid tok det for dere å flytte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra dagen dere begynte å pakke, kjøp og salg og til dere overtok boligen dere kjøpte?

Her har det tatt ett halvt år bare å pakke. Er det normalt? Holder på meg salg nå. Men uten mellomfinansiering så tar det altfor lang tid og jeg går helt konkurs.

Anonymkode: 70201...6ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg solgte hus i midten av oktober, kjøpte ny leilighet to uker etter, tok over ny leilighet i begynnelsen av november. Huset var klart for overtagelse ti dager etter. 

Jeg er alenemamma med en fireåring, og gjorde alt alene. Unntatt flytting av de store møblene (sofa, senger og vaskemaskin) og flyttevasken. 

Hva har du brukt et halvår på?

Anonymkode: bbbf2...3a0

• Liker 1
Skrevet

Ikke normalt å bruke et halvt år, nei, med mindre man er 60+ og har levd et langt liv i boligen og samlet opp drit både fra seg selv, barn og barnebarn.

Vi kjøpte nytt hus for en måned siden og har visning på det gamle huset kommende uke. Hadde kun malt ett rom i påvente av salg før huskjøpet, alt det andre (noe maling, mye rydding, kasting, vasking, styling) ble gjort etterpå.

Anonymkode: ee003...e70

Skrevet

Halvt år på å pakke?!? 3 ting for dagen da eller🙈

Anonymkode: 04c8a...2ef

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg solgte hus i midten av oktober, kjøpte ny leilighet to uker etter, tok over ny leilighet i begynnelsen av november. Huset var klart for overtagelse ti dager etter. 

Jeg er alenemamma med en fireåring, og gjorde alt alene. Unntatt flytting av de store møblene (sofa, senger og vaskemaskin) og flyttevasken. 

Hva har du brukt et halvår på?

Skulle stå begynnelsen av oktober, ikke midten. Høres ut som jeg kjøpte og flyttet inn samme dag 😅

Skrevet

Vi kjøpte nytt. Ventet med å legge ut gammelt på grunn av sommerferie/lavsesong.

Fikk solgt lett. På kontraktsmøtet ønsket de overtagelse 9 dager (😱) etter at vi hadde overtatt ny bolig. 

Hele meg skreik "nei!" innvendig. Men heldigvis regnet hodet raskt på kostnad mellomfinansiering per dag. 

Tror jeg sov i snitt 3-4 timer hver natt den uka, ringte inn tjenester, pustet dypt, fortsatte. Mannen vasket hele natta to dager på rad, da vi ville spare penger på nedvask og. Det gikk. Med unntak av at vi gjerne skulle sortert mer før vi flyttet, og i stedet hadde "rydd og kast" prosjekter hengende over oss et års tid etter at vi flyttet inn. 

Anonymkode: e9007...ed0

Skrevet

Vet ikke helt. Holdt på å pusse opp et hus og en dag jeg kom hjem fra jobb, hadde kona flytta senga inn i det nye huset. Ble vel litt glidende overgang over tid etter det.

Hører med til historien at vi flyttet bare 30 meter, og at begge husene står på samme eiendom, som er et gårdsbruk. Dette er eneste gang jeg har flyttet, og kanskje eneste gang jeg kommer til å flytte. Er vel fortsatt noen ting igjen i det gamle huset etter 25 år, men jeg eier fortsatt det gamle huset også, og Mamma bor der. Sånn sett har jeg vel holdt på å flytte i 25 år, og er ikke ferdig ennå.

• Liker 1
Skrevet

Husker ikke, men føltes som en evighet. Var så utslitt at jeg knapt husker prosessen, men husker iallefall at jeg begynte med å pakke strukturert, og så gikk det over til å bare få ting ut. Tok flere måneder før alle kasser var åpnet og sortert etter flytting, men det var nok mye fordi jeg valgte å roe med og ta det over tid. 

Skrevet

Det tok mindre tid å pakke ned enn det gjorde å pakke ut igjen. Husker ikke hvor lang tid jeg brukte å pakke ned, men noen dager kanskje. 

Anonymkode: 9c262...886

Skrevet

Det tok meg mye mindre tid å flytte ut av 2-roms-leiligheten min jeg bodde i alene enn det ville tatt oss å flytte fra denne eneboligen hvor vi har bodd i 20 år.... Så det kommer jo helt an på... Men et halvt år er vel i overkant....

Anonymkode: 35454...d77

Skrevet

Jeg har flyttet to ganger på to år. Begge gangene har jeg brukt mellom to og tre måneder totalt. MEN jeg solgte ikke, det hadde nok komplisert prosessen. 

Anonymkode: ca949...348

Skrevet

Folkens ikke stress meg’a😬😬 vi har solgt og skal ha overtagelse i mars og flytter inn til helt nytt hus. Vi selger alt av møbler og skal kun ha med en seng over til nye huset. Og vi har ikke pakket ned noe som helst. Mannen stresser jeg ikke mens jeg overtenker og stresser.. bør jeg stresse?😅

Anonymkode: 0226a...b1a

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Folkens ikke stress meg’a😬😬 vi har solgt og skal ha overtagelse i mars og flytter inn til helt nytt hus. Vi selger alt av møbler og skal kun ha med en seng over til nye huset. Og vi har ikke pakket ned noe som helst. Mannen stresser jeg ikke mens jeg overtenker og stresser.. bør jeg stresse?😅

*mannen stresser seg IKKE 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Fra dagen dere begynte å pakke, kjøp og salg og til dere overtok boligen dere kjøpte?

Her har det tatt ett halvt år bare å pakke. Er det normalt? Holder på meg salg nå. Men uten mellomfinansiering så tar det altfor lang tid og jeg går helt konkurs.

Anonymkode: 70201...6ee

Halvt år på å pakke???

Har flyttet litt selv og hjulpet venner med å flytte. Det tar 3 dager å pakke, kjøre møbler og esker fra a til b. 1 dag å vaske. Da er man effektiv i den tiden da, ikke pause her og pause der. Takst, megler, annonse tar 14 dager. Salg og kjøp avhenger av markedet. Man finne noe man liker godt til riktig pris. Salg og kjøp kan gå veldig fort. Akkurat nå er markedet litt seigt og mange må belage seg på å selge under pris og ha mange visninger. For halvannet år siden var samtlige hus rundt her solgt dagen etter visning til mye over takst. 

Har du brukt et halvt år til å pakke vil du ryke på en økonomisk smell ja. Mellomfinansering er dyrt, da nytter det ikke å pakke 1 ting per dag. 

Anonymkode: e88d9...fe4

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Å selge møbler er skikkelig seigt. Har hatt ganske nye og ok møbler på finn til fin pris men det tar tid. 

Anonymkode: e88d9...fe4

Skrevet

Interessant tråd som er aktuell for meg! Vi skal selge i mars, planen er i hvert fall å legge ut huset til salgs da. Vi har et stort gammelt hus som skal selges, og det er en del å rydde. Vi har allerede begynt med den prosessen og har fått solgt ting unna og kastet/gitt vekk. Men det er mye som gjenstår ennå. Så må vi nok male noen vegger, men håper vi slipper å gjøre for mye. De som skal ta over må uansett ha lyst til å pusse opp, dersom de vil ha en høyere standard. Så føler derfor det er liten vits å gjøre for mye.

Vi skal flytte til utlandet og kan ikke kjøpe ny bolig før denne er solgt. Så hele den prosessen kan ta noe tid. Men målet er å få flyttet ila sommeren, det må vi, siden ungene skal begynne på skole der. Har familie der som vi kan bo hos i en overgangsfase, men hadde håpet å slippe det. Ellers har vi nok av steder hvor vi kan oppholde oss i Norge i sommer.

Anonymkode: 34230...bde

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det hadde faktisk stresset meg mer enn å ta med møbler. Med mindre dere har rikelig med tid til å organisere, og vente på de som kanskje dukker opp, samt er villige til å gå for "gis bort" når det er 1-2 uker igjen til dere flytter. 

Anonymkode: e9007...ed0

• Liker 2
Skrevet

Pakka ned i løpet av en uke, ved siden av full jobb og barn. Flyttet inn på en dag mens barna var i barnehage. Brukte ca 7 timer. Hele gjesterommet var stappa med pappesker. Rakk bare å få på plass senger, sofa, bord. Det mest nødvendige på badet og kjøkkenet pluss sengetøy. Så tok vi en dag av gangen. Ble fort fart på sakene, for vi skulle arrangere barnebursdag helgen etter. Puh

Anonymkode: f06fe...1c9

Skrevet

Gjorde huset klar til salg tok 1 uke.

Pakke ned tok 1 uke.

Gjøre nye huset klart for innflytting tok 1 uke.

Flytte ting tok 5 timer med innleid flyttefolk.

Pakke opp det viktigste tok 3 timer.

Pakke opp og organisere i nytt hus tok 2 uker.

Hadde klar det på kortere tid men vi hadde jo tiden til det. Alltid fått lagt opp til å ha gammel hus og nytt hus samtidig i 2 uker for å unngå stress😉

Anonymkode: ef9c3...2d3

Skrevet

Vi er 40+ og bare pakking og flytt tok oss 3 uker. Og så ytterligere 2 uker på å pakke ut, men da var vi slitne og tok det ganske sakte. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...