Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har sluttet i jobben min og begynt i en ny jobb, men har lovet å jobbe litt på timesbasis i gamlejobben. Jeg jobber med markedsføring, og lurer nå på hvordan jeg skal ta meg betalt fra gamlejobben - er det enkelt å opprette ENK og begynne å fakturere? Og - hvordan finner jeg ut timesprisen min - hva skal jeg legge meg på? Jeg snakket litt med sjefen min om det før jeg sluttet, og han sa at en leder av et grafisk byrå som han kjøper noen tjenester av hadde kjempehøy timespris, og at jeg ikke kunne ta så mye - men at jeg kanskje kunne ta 800,- per time. Synes dere det høres fair ut? Jeg synes det er litt skummelt å spørre han nå, for hva om han tullet? Og er det noe annet jeg må vite om ENK/fakturering?

Anonymkode: 61f54...ab3

Fortsetter under...

Selv om du har en annen jobb må du huske at timelønna i et ENK skal dekke både lønn, sosiale kostnader, forsikringer, datautstyr som du trenger og andre utgifter du måtte ha som næringsdrivende. Dette må du ta høyde for når du beregner timesats. Du må også se på hva andre i bransjen fakturerer så du ikke priser deg helt ut. 

Jeg googlet litt og fant en timepriskalkulator her:

https://conta.no/fakturering/timepris-sett-pris-pa-arbeidet-ditt/ 

Anonymkode: 941c3...195

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...