Gå til innhold

Hvilken bed side crib anbefaler du? Og litt andre spørsmål

Anbefalte innlegg

Hei! Er første gangs gravid.

Hvilken bed side crib anbefaler du til en høy seng? Sengen vår er ca 75cm høy. 

hvilken vognpose anbefaler du? Babyen vår blir født i juli.

Hvor mye tøy er nødvendig å kjøpe i de forskjellige str for nyfødt?🙈

er det noe annet utstyr som er praktisk så gjerne kom med tips🥰 

mvh jente 24. 

Anonymkode: 14558...506

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

mvh jente 24. 

På sommeren brukte jeg bare et tynt teppe i vognen og sommer-ulltøy + solhatt. 

Ammepute var veldig greit å ha for min del, avlaster arme/skuldre 🙂 

Jeg kjøpte nok en del både i 50 og 56. Anbefaler å bruke lin, sparkebukser i tynn bomull, eller tynn sommerull :) 

Anonymkode: be263...a99

Vi hadde Troll bedside, men blir det en til velger jeg 100% en bedside med "tett" vegg i netting. Smokken forsvant gjennom sprinklene hele tiden, et mareritt om nettene 😵💫

Anonymkode: da9bf...c4e

Vi er veldig fornøyde med Chicco Next2Me! 

Om sommeren bruker vi ikke vognpose, men Easy grow har en fin overgangspose som passer for høst og vår. Vi er også veldig fornøyd med Nodlys sin for vinteren. 

Tror jeg hadde ca 10 antrekk i 50 og 56. Hun brukte 50 lenge, de første 6-8 ukene ca. 

Andre produkter: vi har vært helt avhengig av bæresjal. Baby sover kun på oss, så det er eneste måten jeg får noe gjort på. 

Anonymkode: b5f16...496

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi er veldig fornøyde med Chicco Next2Me! 

Om sommeren bruker vi ikke vognpose, men Easy grow har en fin overgangspose som passer for høst og vår. Vi er også veldig fornøyd med Nodlys sin for vinteren. 

Tror jeg hadde ca 10 antrekk i 50 og 56. Hun brukte 50 lenge, de første 6-8 ukene ca. 

Andre produkter: vi har vært helt avhengig av bæresjal. Baby sover kun på oss, så det er eneste måten jeg får noe gjort på. 

Anonymkode: b5f16...496

Passer chicco next 2 me til høy seng, hvor høy er den ca? :) 

Annonse

Vi hadde chicco next to me med første babyen men den ble altfor lav for sengen vår, med baby kummer to hadde vi babybay bedside crib og var kjempefornøyd. Lett og forflytte, ikke for tung, høyde som kunne justeres i alle mulige høyder og pen å se på. 

Jeg kjøpte altfor mange antrekk i størrelse 50, babyen var 53 cm ved fødsel og kunne brukt størrelse 56 fra starten. Men det er greit å ha i hvert fall 4 pysjer, 4 bodyer og 4 tights i de minste størrelsene. 

Hvis du skal amme er en god ammepute utrolig viktig, jeg brukte cosyfix og var veldig fornøyd med den. 

Anonymkode: c0953...50e

AnonymBruker skrev (1 time siden):

mvh jente 24. 

1. har høy seng selv og hadde moweo bedsidecrib. Veldig fornøyd med den.

2. Ikke nødvendig med vognpose til julibaby. Har julibaby selv og bruke dyne/pledd eller ingenting. Alt etter temperaturen. Brukte lammeskinn i bunn og dyne på høsten. Det funket greit til vi kjøpte vinterpose😊 ønsker du likevel pose anbefaler jeg easygrow.

3. noe i 50, kanskje mest i 56. Armer og bein kan brettes. Og butikkene er åpne etter fødsel også hvis du finner ut at du trenger mer. 

4. utstyr vi ikke hadde klart oss uten; vippestol og moonboon.🙌🏻

Anonymkode: 8bfff...044

Du trenger ikke vognpose midt på sommeren vanligvis men til litt kaldere vær (ikke vinter) har vi Easygrow Lyng som jeg liker godt. Du kan sette på prisvarsel på feks prisjakt.no de kommer på salg iblant 😊

Anbefaler cosyfix ammepute.

Anonymkode: f9854...9ee

Vi har 62 cm høy seng og går for Troll sin da jeg ikke har funnet en så høy med pustende mesh hele veien rundt slik jeg ønsker. Vurderer å kjøpe mesh til å ha rundt selv, men gjør som sist og har 20 smokker liggende på nattbordet :P Kommer nok til å samsove etterhvert uansett.

Anonymkode: 725c1...bb1

TS her. Tusentakk for svar alle sammen!🌸🫶🏻 
syns det er så mye å velge i. Er det en spesiell type merke dere anbefaler av: brystpumpe, babycall og vippestol?☺️🙈

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

syns det er så mye å velge i. Er det en spesiell type merke dere anbefaler av: brystpumpe, babycall og vippestol?☺️🙈

Ikke kjøp brystpumpe og vippestol før etter fødsel. Var bortkastet her. 

Anonymkode: 725c1...bb1

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Anbefaler babybjørn vippestol. Babyen vår stortrives i den. Den er svinedyr, så finn en brukt. 

Ang brystpumpe så gjelder samme råd der. Kjøp brukt. Alle deler som er i kontakt med hud/melk kan steriliseres. Jeg kjøpte en medela swing dobbel for ett par hundrelapper på finn. Fungert supert i mange år. 

Klær til nyfødt er litt tricky. Mine var 49cm og 51cm ved fødsel. Var aldri innom str 50. Brukte str 56 i 6-8 uker tenker jeg. Men dette er jo veldig individuelt. Anbefaler deg å kjøpe litt basic tøy og heller shoppe litt etter at baby er født. Ofte får man en del klær i barselgaver og sånt også.

Anbefaler klær fra lindex. De holder lenge mtp str (doble knapperader, brettekanter og stretchy stoff). Styr unna babytøy fra hm. Det blir ødelagt i første vask er min erfaring. Unntaket er strømpebuksene, de er fine.

Annonse

Bedside vil jeg anbefale på det sterkeste å kjøpe en du kan heve og senke på begge sider, slik at hvis du får en refluks baby som meg, kan du heve hodeenden litt. Hjelper også veldig dersom baby er forkjølet med litt høyere hodeende. Vi har Troller bedside, kjøpt på Rudo.

Vippestol: Babybjörn ❤️ har også en elektrisk maxi Cosi cassia som svinger på baby, veldig fornøyd med den! Men den har litt kort ledning, klumpete og er dyr 😶 

Babycall/kamera: Philips avent sdc921 - kan bruke mobilen for å kikke på baby og det er kjempedeilig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...