Gå til innhold

Hva tenker dere om forsvinningssaken i Storbritannia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en merkelig sak som minner litt om Lørenskog-forsvinningen. 

En dame har levert barna på skolen og er på teams-møte i en park ved en elv.   Hun møter en annen med hund, etter det slutter alle spor. På en benk blir mobilen funnet (fortsatt tilkoblet møtet), samt hunden og halsbåndet til hunden.  Hunden var rolig og ikke våt. 

Det er nærliggende å tenke at hun har falt og druknet i elva men etter å ha gjennomsøkt elva to ganger så må de konstantere at hun ikke er der.  Det er få veier ut som ikke har kameraovervåkning. 

Ektemannen har alibi. 

Er det informasjon om henne som pårørende holder tilbake?  Er hun trusseltruet på noe vis?  Er det en frivillig forsvinning?

Hun hadde skrevet en sms like før teammøtet hvor hun avtalte en play date med en venninne.  Det er jo litt pussig men det kan jo også være en måte å ikke gjøre folk urolige en stund, hvis hun selv bestemte seg for å forsvinne. 

Tobarnsmor (45) sporløst borte under Teams-møte (tv2.no)

Forsvant under Teams-møte Disse fem detaljene forvirrer eksperten i forsvinnings-mysteriet (tv2.no)

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja den der er ett ordentlig myserium. Er så rart at folk bare kan forsvinne i løse lufta. Blir spennende og se om de finner henne... 

• Liker 4
Gjest Linny111
Skrevet

Om hun falt i elva, er det også så rart at hunden bare sto der og ikke viste tegn til at hun hadde falt i den. De fleste springer spaniels hadde vel fulgt etter eieren sin i vannet? Men nå er det jo ekstremt vanskelig å vite.

Jeg føler virkelig den hunden ikke ble utnyttet nok. Greit at den ikke kan snakke. Men om man spør hunden min om å finne noe/noen, så viser hun tegn til å prøve.

Jeg bor i Storbritannia og føler denne saken har tatt helt over media de siste to ukene. Håper de finner noe, men jeg tviler.

Skrevet
Linny111 skrev (2 minutter siden):

Om hun falt i elva, er det også så rart at hunden bare sto der og ikke viste tegn til at hun hadde falt i den. De fleste springer spaniels hadde vel fulgt etter eieren sin i vannet? Men nå er det jo ekstremt vanskelig å vite.

Jeg føler virkelig den hunden ikke ble utnyttet nok. Greit at den ikke kan snakke. Men om man spør hunden min om å finne noe/noen, så viser hun tegn til å prøve.

Jeg bor i Storbritannia og føler denne saken har tatt helt over media de siste to ukene. Håper de finner noe, men jeg tviler.

kanskje den først  fulgte etter eieren men siden  bestemte seg for å dra tilbake til benken hvor mobiltelefonen og halsbåndet lå? Det er et utgangspunkt. 

De argumenterer med at hunden var rolig. Det kan jo være at den har vært helt på tuppa men har fått tid til roe seg ned?

• Liker 3
Skrevet

Håper vi får noen flere clues etter som tiden går litt.. ser for meg at dette blir en dokumentar senere med uløste forsvinningssaker. De syns jeg er utrolig spennende da. 

• Liker 3
Skrevet

Basert på tidligere saker er det mer en 50% sannsynlig ar samboeren er involvert.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Det med hunden minner om Lørenskogforsvinningen. Der gadd tydeligvis  ikke en brutal   gjerningsmann å drepe hunden for å forhindre bråk fra leiligheten.

Også her to mistenkelige menn

https://www.google.com/amp/s/www.manchestereveningnews.co.uk/news/local-news/breaking-nicola-bulley-development-new-26222215.amp

Endret av Pipaluk
  • Liker 2
Skrevet

Rar sak...

Vil jo tro at det har noe med de mistenkelige mennene å gjøre.

Rart at kameraet i akkurat det området var ute av stand..

Skrevet

https://www.google.com/amp/s/www.bbc.co.uk/news/uk-england-lancashire-64656669.amp

"Missing mother Nicola Bulley had "significant issues" with alcohol brought on by her ongoing struggles with the menopause, police have said.

The 45-year-old went missing on 27 January during a riverside dog walk in St Michael's on Wyre.

Officers said Ms Bulley had been considered a high-risk missing person from the start of the investigation.

Lancashire Police said it was called to a concern for welfare report at her home last month."

• Liker 2
Skrevet

Den savnede moren Nicola Bulley hadde «betydelige problemer» med alkohol forårsaket av hennes pågående kamp med overgangsalderen, har politiet sagt.

45-åringen forsvant 27. januar under en hundetur ved elvebredden i St Michael's på Wyre.

Offiserer sa at Bulley hadde blitt ansett som en høyrisiko savnet person fra starten av etterforskningen.

Lancashire Police sa at det ble opprettet en bekymringsmelding/velferdsrapport hjemme hos henne i forrige måned.

• Liker 3
Skrevet
Magrat skrev (På 13.2.2023 den 19.52):

Rar sak...

Vil jo tro at det har noe med de mistenkelige mennene å gjøre.

Rart at kameraet i akkurat det området var ute av stand..

Kanskje det dukker opp et kryptisk trusselbrev også? Dette minner mye om Lørenskog-forsvinningen

• Liker 3
Skrevet

blir vel snart linket til Lørenskog saken..lol... jeg og tror at samboeren har noe med det å gjøre eller noe annet familiemedlem eller en eks. 

Skrevet

Tror hun er i elven, men det er min mening.

• Liker 3
Skrevet

Masse diskusjon her; 

Er det vanlig at man tyr til alkohol pga overgangsalderen?

• Liker 7
Gjest Sommer-damen
Skrevet
trioving skrev (17 timer siden):

Masse diskusjon her; 

Er det vanlig at man tyr til alkohol pga overgangsalderen?

Overgangsalderen kan være veldig tøff for mange. Mange kan få store psykiske og fysiske plager. Så jeg ser ikke bort i fra at noen kan få problemer, dersom de ikke får hjelp. Jeg selv har slitt veldig med pms, blitt så deprimert og ustabil at jeg har blitt skremt av meg selv og hva jeg kunne være i stand til. Nå har jeg heldigvis fått behandling for problemet, og det er en stor lettelse.

Skrevet

Hvordan kobler de alkoholmisbruk opp mot forsvinningen? Tror de at hun har vært full og nærmest stupt i elva? Har hun vært suicidial?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Pipaluk skrev (11 timer siden):

Hvordan kobler de alkoholmisbruk opp mot forsvinningen? Tror de at hun har vært full og nærmest stupt i elva? Har hun vært suicidial?

Det kan hende besøket hun fikk av politiet 17 dager tidligere var på grunn av selvmordsfare?🤔

Endret av Magrat
  • Liker 3
Skrevet
Pipaluk skrev (På 12.2.2023 den 18.48):

Det er en merkelig sak som minner litt om Lørenskog-forsvinningen. 

En dame har levert barna på skolen og er på teams-møte i en park ved en elv.   Hun møter en annen med hund, etter det slutter alle spor. På en benk blir mobilen funnet (fortsatt tilkoblet møtet), samt hunden og halsbåndet til hunden.  Hunden var rolig og ikke våt. 

Det er nærliggende å tenke at hun har falt og druknet i elva men etter å ha gjennomsøkt elva to ganger så må de konstantere at hun ikke er der.  Det er få veier ut som ikke har kameraovervåkning. 

Ektemannen har alibi. 

Er det informasjon om henne som pårørende holder tilbake?  Er hun trusseltruet på noe vis?  Er det en frivillig forsvinning?

Hun hadde skrevet en sms like før teammøtet hvor hun avtalte en play date med en venninne.  Det er jo litt pussig men det kan jo også være en måte å ikke gjøre folk urolige en stund, hvis hun selv bestemte seg for å forsvinne. 

Tobarnsmor (45) sporløst borte under Teams-møte (tv2.no)

Forsvant under Teams-møte Disse fem detaljene forvirrer eksperten i forsvinnings-mysteriet (tv2.no)

Det er ikke så mye som kan ha skjedd.

Enten skjedde det en ulykke hvor hun havnet i elva og druknet og liket ikke er funnet ennå, eller så ble hun kidnappet/dro frivillig med noen. Folk forsvinner ikke i løse luften. 

Skrevet
Drizzt skrev (9 minutter siden):

Det er ikke så mye som kan ha skjedd.

Enten skjedde det en ulykke hvor hun havnet i elva og druknet og liket ikke er funnet ennå, eller så ble hun kidnappet/dro frivillig med noen. Folk forsvinner ikke i løse luften. 

Eller så gikk hun frivillig i elva.

Det er visst en vanlig måte for kvinnelig selvmord 😔

• Liker 2
Skrevet

Jeg har lest litt om denne saken, men har ikke fått med meg hva kollegene hennes sier. Var ikke hun i teamsmøte med jobben? Tlf var jo fremdeles på teams det den lå på benken? Hva hSr kollegene fått med seg?

Ble hun kidnappet, så må de vel ha sett og hørt litt av hva som skjedde? Datt hun fordi hun skled, så er det rart mobilen ligger på benken.

Merkelig sak

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...