AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #1 Del Skrevet 12. februar 2023 Hei jeg håper noen her kan lære meg Jeg vil ned i vekt og syns det er enkelt og telle kalorier fra for eksempel ris eller pasta for der står det på pakken at 2 dl = x kcal eller x gram og man kan lese hvor mange kcal som er i 100 gram og beregne. Men hvordan måler man opp når det kommer til kjøtt? Må jeg kjøpe en vekt for gram og måle hver kjøttbit? Til nå har jeg bare sett på pakken at det står x kcal per 100 gram og f eks 500 gram totalt i pakken og hvis jeg får tre middager ut av pakken så deler jeg 500gram på 3 og regner ut cirka kcal per middag. Men tydeligvis går noe mulig galt i regningen for jeg går ikke ned i vekt selvom jeg trodde jeg lå i stort underskudd! Kan noen guide meg til hvordan veie ting som kjøtt, tomater, brødskive osv og finne ut eksagt kcal? Hva slags utstyr trenger jeg? Anonymkode: 763a5...95c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stødig Skrevet 12. februar 2023 #2 Del Skrevet 12. februar 2023 Du må veie med kjøkkenvekt ja. Vanskelig å få det nøyaktig delt på 3 med øyenmål. Annbefaler deg å bruke apper som feks lifesum for å registrere kalorier i. Der kan du skanne strekkoden på maten også legge inn hvor mange gram du skal spise av matvaren. Veldig enkelt 🤗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #3 Del Skrevet 12. februar 2023 Du trenger bare en vanlig matvekt. Også veier du alt du spiser 😊 Brødskiver, smør, pålegg, kjøtt, poteter etc etc. Veldig enkelt. Anonymkode: 220b7...464 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #4 Del Skrevet 12. februar 2023 stødig skrev (1 time siden): Du må veie med kjøkkenvekt ja. Vanskelig å få det nøyaktig delt på 3 med øyenmål. Annbefaler deg å bruke apper som feks lifesum for å registrere kalorier i. Der kan du skanne strekkoden på maten også legge inn hvor mange gram du skal spise av matvaren. Veldig enkelt 🤗 En liten anbefaling er bare å ta en dobbeltsjekk at per 100 g på pakken samsvarer med per 100 g i lifesum. Mange feilregistreringer der iom at hvermannsen kan legge inn 😅 Anonymkode: 220b7...464 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stødig Skrevet 12. februar 2023 #5 Del Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): En liten anbefaling er bare å ta en dobbeltsjekk at per 100 g på pakken samsvarer med per 100 g i lifesum. Mange feilregistreringer der iom at hvermannsen kan legge inn 😅 Anonymkode: 220b7...464 Det er også lurt. Det gjør jeg hele tiden 🙈 ofte er det en eller annen feil der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå