AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #1 Skrevet 12. februar 2023 Jeg tenker på å skaffe meg hund, men er litt usikker på om den blir for mye alene. Jeg jobber fulle dager, men kan ha hjemmekontor 1-2 dager i uka. Jeg har ikke noen i nærheten som er interessert i å passe hund. Du som har hund alene og jobber fullt - får du dagene til å gå opp så både hunden og du har det fint? Anonymkode: ca484...7e0
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #2 Skrevet 12. februar 2023 Skal du ha valp kan det gå flere mnd. før du har lært den å være hjemme alene. Det krever at du er tålmodig, bruker de rette teknikkene. Under koronaen trodde åpenbart mange at de ikke kunne trene fordi de hadde hjemmekontor.. Vel du må være hjemme når du trener alenetrening. Ikke tro at du kan forsvinne ut og la den trene seg selv som mange åpenbart trodde! Derfor får mange valp ifm sommerferien. Men det kan ta mye lengre tid enn 4 uker! Jeg (alene) har skaffet meg en omplasseringshund som hadde alenetrening på plass. Men uansett trengte den tilpasning til ny eier og nytt sted. Hadde den med på jobb og trente sakte opp alenetrening både på jobb og hjemme. Nå jobber jeg sakte men sikkert opp mot full tid på jobb 4 timer 5 timer osv. Uansett, for deg anbefaler jeg omplasseringshund som er trygg på alt og alle:) Lykke til! Anonymkode: 363df...06e 2
Arx Skrevet 12. februar 2023 #3 Skrevet 12. februar 2023 Jeg hadde voksen hund alene og full jobb, det gikk veldig fint, men samtidig var hunden vandt til å være hjemme alene fulle dager, og jeg hadde familie i nærheten som eks kunne passe om jeg hadde kveldsmøte på jobb. Som nevnt over må du regne med en lengre periode hjemme alene trening med valp, selv voksen omplasseringshund trenger gradvis tilvenning til å være hjemme alene i nytt hjem. Så er det lurt å tenke på hva du gjør hvis du må på et kveldsmøte på jobb, eller jobbe overtid? Hva om du blir veldig syk, har du noen som kan hjelpe til med hunden da? Hva hvis hunden blir syk og trenger konstant tilsyn? 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #4 Skrevet 13. februar 2023 Jeg har hund alene, men jobber hjemmefra. Vet ikke hvordan jeg skulle gjort det om jeg jobba fullt. Da må man i hvert fall godta at man ikke kan gjøre noe særlig annet på fritiden. Jeg kan dra ut og treffe venner på byen og sånn fordi hunden ikke er alene hele dagen ellers. Anonymkode: 5e3c1...34b 1
Svisle Skrevet 13. februar 2023 #5 Skrevet 13. februar 2023 Jeg er alene, i full jobb og har hund alene. Frem til de er 6-10 mnd. er de med meg på jobb og deretter alene hjemme. Resten av døgnet tilbringes sammen med hundene. 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #6 Skrevet 13. februar 2023 Helt ærlig... Jeg synes det var mye mer chill å ha hund alene enn å ha hund OG barn sammen med en partner😅 Anonymkode: af499...749 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #7 Skrevet 13. februar 2023 20 minutter siden, AnonymBruker said: Helt ærlig... Jeg synes det var mye mer chill å ha hund alene enn å ha hund OG barn sammen med en partner😅 Anonymkode: af499...749 Ja, jeg synes det er lettere å ha hund alene enn hund med partner. Eksen min var aldri enig i måten hunden skulle oppdras på, hva den skulle få lov til og ikke og hvordan vi skulle sette klare regler. Det endte med mye misnøye og krangler. Nå kan jeg sette mine egne grenser, og hunden forstår mye bedre hvordan ting fungerer. Anonymkode: 5e3c1...34b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå