Gå til innhold

Kan voksne katter trenes opp til å trives på tur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med å trene opp voksne katter til å trives med sele og tur? De er utekatter som går fritt ute her vi bor, men hvis de lærer seg å trives med det har jeg lyst til å ta dem med på kortere turer i campingbil.

Anonymkode: 84252...0d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil ta med andres katter på tur?

Anonymkode: 04258...25f

Skrevet

Hvorfor skal du gjøre? De har sitt eget revir og løype å patruljere, så hvorfor skal du ta de med på tur? Det er jo ikke engang dine katter? Høres ut som dyreplageri for min del. 

Skrevet

Det går nok sikkert, men jeg vil ikke banne på det. Det enkleste er at de har lært å gå i sele og bånd når de var små. Det har jeg gjort, så nå som kattene er voksne er det ikke noe problem selv om de pleier å gå uten til hverdags.

Er jo bare prøve, og øve. Og øve, øve og øve.

Anonymkode: ab5d7...55b

Skrevet

Jeg ser at jeg ordla meg litt klønete - dette er selvsagt mine egne katter som er en del av familien, og med utekatter mente jeg at de går ut når de vil her vi bor. Grunnen til at jeg vil ha de med er at de er mer alene hvis vi reiser bort noen dager og naboen er innom og mater de. 

Du som kaster deg rett på dyreplageri - skjerp deg. Jeg har skrevet tydelig "hvis de lærer seg å trives med det". 

Til deg  som har gitt et konstruktivt svar: takk! Jeg vet at det er mye øving, og ville derfor høre om andre som evt har erfaring. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.2.2023 den 19.00):

Du vil ta med andres katter på tur?

Anonymkode: 04258...25f

VXL100 skrev (På 12.2.2023 den 19.04):

Hvorfor skal du gjøre? De har sitt eget revir og løype å patruljere, så hvorfor skal du ta de med på tur? Det er jo ikke engang dine katter? Høres ut som dyreplageri for min del. 

AnonymBruker skrev (På 12.2.2023 den 20.36):

Jeg ser at jeg ordla meg litt klønete - dette er selvsagt mine egne katter som er en del av familien, og med utekatter mente jeg at de går ut når de vil her vi bor. Grunnen til at jeg vil ha de med er at de er mer alene hvis vi reiser bort noen dager og naboen er innom og mater de. 

Du som kaster deg rett på dyreplageri - skjerp deg. Jeg har skrevet tydelig "hvis de lærer seg å trives med det". 

Til deg  som har gitt et konstruktivt svar: takk! Jeg vet at det er mye øving, og ville derfor høre om andre som evt har erfaring. 

Jeg skjønner ikke hvordan det ble tolket som at du skulle sette sele på andres katter og ta dem med på camping😂 Jeg synes det var lett å forstå hva du mente.

Anonymkode: 1d456...13e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...