Gå til innhold

Invitasjon til bryllup. Hjelp oss til å tolke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er flere som er invitert i bryllup til en kollega. 

Vi fikk personlig utdelt invitasjonene, men ser nå at de er litt ulike. Noen har fått invitasjon til vielsen i kirken, andre til kaffen og andre til middag. Er dette vanlig? 

Hvordan løser man dette med gave? Hvis man kun er invitert til vielsen i kirken, trenger man kanskje ikke å være stivpyntet som det står i invitasjonen? 

Bruden stresser fælt med planleggingen og vil ikke plage henne med det. 

På forhånd takk

Anonymkode: 44b7d...db5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontoret kan gi en fellesgave. Alle spytter inn en 100 lapp hver eller noe. Ha på deg pent tøy i kirken. 

Anonymkode: c6586...d6c

• Liker 5
Skrevet

Innvitert til vielse i kirka? Den er vel åpen for alle som vil uansett?

Jeg hadde ikke tatt med gave til vielse i kirka, haha, virker som en måte å få seg en gratis gave på

De hadde fått en oppmerksomhet om jeg var bedt til kaffe og kaker.

De hadde gått gave om jeg var bedt til hele greia. 

Anonymkode: 640c2...6e5

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Man inviterer ikke til bare kirke.  Aldri hørt om. Da hadde jeg ihvertfall ikke giddet å gi noe gave. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Innvitert til vielse i kirka? Den er vel åpen for alle som vil uansett?

Jeg hadde ikke tatt med gave til vielse i kirka, haha, virker som en måte å få seg en gratis gave på

De hadde fått en oppmerksomhet om jeg var bedt til kaffe og kaker.

De hadde gått gave om jeg var bedt til hele greia. 

Anonymkode: 640c2...6e5

Ts her. 

Ja, det stusset vi over også. Noen har lang reisevei og syns det var en merkelig invitasjon til bare vielsen. Man får vel ikke servering der? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ts her. 

Ja, det stusset vi over også. Noen har lang reisevei og syns det var en merkelig invitasjon til bare vielsen. Man får vel ikke servering der? 

Nei, vanligvis ingenting i kirka. 

Anonymkode: 13097...ca6

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi fikk personlig utdelt invitasjonene, men ser nå at de er litt ulike. Noen har fått invitasjon til vielsen i kirken, andre til kaffen og andre til middag. Er dette vanlig? 

Hvordan løser man dette med gave? Hvis man kun er invitert til vielsen i kirken, trenger man kanskje ikke å være stivpyntet som det står i invitasjonen? 

På forhånd takk

Hvis bruden stresser mye, så burde hun forklart seg bedre om hva som forventes da invitasjonene ble delt ut.
Jeg ville spurt bruden eller brudgommen om hva de mener med de forskjellige invitasjonene.

Jeg har møtt opp i kirken i bryllup vi ikke var invitert til festen på. Helt uten invitasjon. Da dro vi med barna for at de skulle få se et bryllup med noen de kjenner. Og så dro vi hjem igjen etterpå. Men det var i nærområdet, så jeg var ikke så mye stress.

Hvis jeg ble invitert med "vielsen er i kirken kl. XX" Hadde jeg antatt at det startet da, og at jeg var inkludert i resten av dagen.
Så da hadde jeg jo stusset om noen andre hadde fått det samme, pluss en presisering om hvor man hadde middagen etterpå.

Det med kaffegjester er ganske vanlig en del steder. Da er det gjerne for å inkludere flere i festen enn det brudeparet egentlig har råd til å betale middag for. Normalt sett litt mer perifere naboer, venner og familie som uansett bor i nærheten.

Anonymkode: b2177...86d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ts her. 

Det er ikke noe servering i kirken nei. Det er det aldri. Ingen reiser langveisfra kun for å være i kirken 1 time.  Dette er så utrolig frekt, herregud dette bryllupshysteriet har tatt helt av i de siste årene. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

På forhånd takk

Ingen gave dersom kun kirken. Lite. Gave dersom kaffegjest (og der dropper man p dra i dersom det er lang reisevei) ordentlig gave dersom invitert til alt

Anonymkode: 09d5e...2c7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...