Gå til innhold

Hvorfor tror andre folk at deres barn er interessante?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en annen tråd.

Hvorfor tror foreldre alltid at barna deres er velkomne nesten uansett hva? I bryllup, på vors(!!?) og andre sammenkomster for eksempel. 

Anonymkode: a7bd1...936

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt spørsmål. Og jeg mener det, TS.

Har dessverre ikke noe svar, siden jeg respekterer at det finnes ting som kun er for voksne, og at barna ikke er med på alt.

Anonymkode: 9f916...b0a

• Liker 1
Skrevet

Vi gjør ikke det. Drar helst uten barn uansett hvor jeg skal.

Anonymkode: 0c247...dd0

• Liker 3
Skrevet

Det skjer noe absurd med hodene. Venninna mi som alltid har vært noe så inmari irritert på at andre sender henne snaps av babyene sine fikk nylig sin egen. Jeg pepres nå ned daglig, etter hun lovte meg på tro og ære at hun aldri skulle bli en "sånn". 

Jeg har ikke barn selv så jeg ser det fremdeles bare utenfra. Synes nesten det er litt skremmende. Gangsynet og antennene bare *pooof*.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Mange slike hundefolk også. 

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet

Kjenner ingen slike foreldre. Hadde heller aldri tatt med meg ungene selv overalt, med mindre jeg visste det var lagt opp til det og andre også tok med barn. Barn på vorspiel er neppe spesielt utbredt.. 

Anonymkode: e5ab0...2a9

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, Mamajune11 said:

Ja som skal ha med hundene overalt og blir fornærmet om man gir de beskjed om at det ikke passer eller lignende.

Anonymkode: 7edd0...d4b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi velger venner med likt verdisyn som oss selv. I en periode av livet, så er barna det viktigste. Det betyr at vi velger bort en del aktiviteter, hvor de ikke er inkludert. Småbarnsperioden er en bitte liten del av livet. Forventer ikke at andre tar hensyn til mine barn, men det er min jobb å ta hensyn til dem. Det er min jobb å sette dem først, de få årene de trenger det. 

Anonymkode: 35e4e...fcc

• Liker 5
  • Nyttig 1
Gjest Maatte_ha_konto
Skrevet
Mamajune11 skrev (37 minutter siden):

Det er hyggelig med hunder og dyr, men den galskapen ja.. fører til mange ikke-dater da jeg ikke vil leve sammen med hundene og dama. 

Skrevet
os Maxilla skrev (4 timer siden):

Det skjer noe absurd med hodene. Venninna mi som alltid har vært noe så inmari irritert på at andre sender henne snaps av babyene sine fikk nylig sin egen. Jeg pepres nå ned daglig, etter hun lovte meg på tro og ære at hun aldri skulle bli en "sånn". 

Jeg har ikke barn selv så jeg ser det fremdeles bare utenfra. Synes nesten det er litt skremmende. Gangsynet og antennene bare *pooof*.

Haha ja dette har jeg også observert 🤣 Også kommer de tilbake noen år senere og bare "hva i all verden tenkte jeg på?". Eller, ikke alltid da 😬

Anonymkode: f1351...b6d

• Nyttig 1
Skrevet

Snodig spørsmål, føler jeg. Men så kommer det jo også an på hvilken relasjon man har, hvilke verdier man har osv.

Om jeg og samboer skal gifte oss, vil barn være velkommen frem til et visst tidspunkt. Dette fordi joda, selv om dagen handler om oss, handler det også om familie - at vi blir en større gjeng, at vi treffer folk vi ikke ser så ofte, at søskenbarn og slekt får bedre relasjon o.l.

På vors og andre steder hvor det alkohol er en ting derimot, skjønner jeg ikke. Men for min del skal ikke alkohol og barn være i samme rom, og der er det andre som har andre meninger.

Ellers er det jo litt om hva man får til. Av og til kan jeg velge å enten møte en person/gjeng MED barn, eller så har jeg ikke mulighet pga ingen barnevakt for eksempel. 

Anonymkode: c7806...88c

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Har en venninne som nesten ikke snakker om annet enn ungene sine. At de har kasta opp eller tissa i senga, at de sa «ditt og datt», hvor mange bleier de bruker, hvordan avføringen er, hva de spiser og hva de har gjort i barnehagen +++ 
Ble invitert på jentekveld her forleden fordi hun var «hjemme alene», og jeg tok med meg ei flaske vin og gleda meg til skravlekveld. Men «alene hjemme» viste seg å være «alene med barna mens mannen var bortreist»🫤
Jeg har ikke barn selv, så jeg syns jo det er greit å snakke om noe annet når vi treffes… Jeg vil gjerne høre om hvordan det går med barna - men ikke hver minste detalj om alt HELE TIDEN 🙄

Anonymkode: bee6d...6ac

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Barna våre er spesielle😍😂❤️

Anonymkode: 06473...d1c

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Har en venninne som nesten ikke snakker om annet enn ungene sine. At de har kasta opp eller tissa i senga, at de sa «ditt og datt», hvor mange bleier de bruker, hvordan avføringen er, hva de spiser og hva de har gjort i barnehagen +++ 
Ble invitert på jentekveld her forleden fordi hun var «hjemme alene», og jeg tok med meg ei flaske vin og gleda meg til skravlekveld. Men «alene hjemme» viste seg å være «alene med barna mens mannen var bortreist»🫤
Jeg har ikke barn selv, så jeg syns jo det er greit å snakke om noe annet når vi treffes… Jeg vil gjerne høre om hvordan det går med barna - men ikke hver minste detalj om alt HELE TIDEN 🙄

Anonymkode: bee6d...6ac

Uff, sånne er kjedelige. Men mange er ikke slik. Jeg prater om jobb, politikk, samfunnsspørsmål, reisemål, etc. Og jeg har to barn. Barna blir jo ofte nevnt når det er relevant eller jeg får spørsmål om de, men når jeg først treffer venninner, så vil jeg snakke om noe interresant. 

Anonymkode: 6f204...dae

• Liker 2
Skrevet

Og det er noe helv.. irriterende. Samme når der gjelder orderen prins og prinsesse. De er da for fa.. ikke en prins eller ei prinsesse. De er helt vanlige babyer på lik linje som andre babyer. Snakk om å påføre babyen/unger for skader. 

Ikke rart at barn i dag er som dem er. Eksempler på det kan man se på snap/tiktok

• Liker 2
Skrevet

Jeg er ikke sånn som sender ubegrenset med snaps av babyen min. Gjør det en sjelden gang, nettopp fordi jeg tenker det er uinteressant for mange. Jeg får snaps av dyr hele tiden da, kanskje i snitt 5 per dag av enkelte venner med dyr. Det er helt greit for meg. 

Skal innrømme at å gå hjemme i foreldrepermisjon gjør hverdagene litt lite innholdsrike foruten om ting som har med babyen å gjøre. Det er liksom ingenting å prate om til slutt om man ikke kan nevne babyen.. feks jeg er sliten for tiden fordi babyen nekter å sove. Får ikke sett verken tv, serier eller gjort så mye annet enn å bære rundt på babyen. Om noen spør meg hvordan det går så er det jo naturlig at babytemaet kommer opp. Men utrbodere hvordan avføringen er? 😅 Nei der kjenner jeg meg ikke igjen.

Anonymkode: 690af...b34

Skrevet

Så du mener at absolutt alle foreldre drar med seg barna sine på alt, også upassende anledninger som vorspiel? Eller har du hørt om en venn av en venn av en venn og trekker den typiske konklusjonen av én = alle? Du hadde kanskje fått litt mer og bedre respons om du ikke kom med slike idiotiske konklusjoner. 

Anonymkode: 20680...1cc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vi velger venner med likt verdisyn som oss selv. I en periode av livet, så er barna det viktigste. Det betyr at vi velger bort en del aktiviteter, hvor de ikke er inkludert. Småbarnsperioden er en bitte liten del av livet. Forventer ikke at andre tar hensyn til mine barn, men det er min jobb å ta hensyn til dem. Det er min jobb å sette dem først, de få årene de trenger det. 

Anonymkode: 35e4e...fcc

Selvsagt, men det er ikke det tråden handler om. Den handler ikke om at du prioritert barna, men om å bombardere andre med info om alt mulig om de (les andre innlegg her for eksempler), tar de med på arrangementer (istedet for å takke nei), og ikke snakker om annet hvis du først møter noen. 

Anonymkode: a496d...69b

• Liker 2
Skrevet

Barn skal vel ikke på vors ? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Barna våre er spesielle😍😂❤️

Anonymkode: 06473...d1c

For deg ja, ikke alle andre.

Anonymkode: b9733...007

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...