AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #1 Skrevet 12. februar 2023 Når barnet/ ungdommen deres skal spille håndballkamp, fotballkamp, ha turnoppvisning o.l, hvem følger? Her i huset er vi som regel begge foreldre. Min mann synes håndball og fotball er gørr kjedelig, og er nok med fordi jeg mener han skal være med. At det er viktig å følge barna sine og vise interesse for det de holder på med. Mens hos noen er det kun mor som følger, aldri far. Jeg synes det er dårlig. Hvordan gjør dere det? Anonymkode: 2bde7...709
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #2 Skrevet 12. februar 2023 Kun jeg. Er det noe spesielt, som NM, hender det at pappan blir med også. Hadde nok dratt begge oftere hadde det ikke vært for at det koster 200 og 300 pr voksen å komme in. Anonymkode: 7b0d4...9b2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #3 Skrevet 12. februar 2023 Vi er med begge. Men vi liker fotball. Og gutten vil at vi skal bli med. Men det er noen som aldri har med noen foreldre også. Det er trist. Dette gjelder de utenlandske. En kamerat av min sønn har spilt fotball i 9 år. Har aldri sett noen av foreldrene Anonymkode: 7a48b...d17 1
Friluftsmann70 Skrevet 12. februar 2023 #4 Skrevet 12. februar 2023 Har selv vært fotballtrener, og har opplevd å se begge deler. Min opplevelse er at det er veldig viktig for barna å ha sine foreldre til stede. Om en ikke liker fotball, håndball eller annet, det må jo være veldig fint å se sine barn ha det gøy. Det verste er der foreldre ikke deltar, og barnet alltid må være alene. Jeg mener det er en selvfølge at begge foreldre skal ha en egeninteresse av å være med på kamper. Og gjerne også være med siste 10-15 min av treningene, ikke sitte i bilen og vent på at barnet er ferdig.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #5 Skrevet 12. februar 2023 Stortsett bare meg, pappaen blir med en sjelden gang. Anonymkode: 995e3...5e3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #6 Skrevet 12. februar 2023 Alle sammen. Jeg har et barn fra før på 13 og hver eneste helg så stiller jeg, min mann, mitt barns far og hans samboer opp på kamp. Vi har selvfølgelig også med lillesøsteren som jeg har med min mann. I tillegg er innimellom besteforeldre med, fra begge sider. For oss så er det en super arena for å stille opp for han som stuper inn i ungdomstiden. Vi blir også godt kjent med foreldrene til andre på laget, trenerne og de andre guttene han spiller med. Spesielt det å bli kjent med resten av guttene på laget er viktig for oss nå som vi går inn i en tid hvor det fort kan være lett å miste litt kontakt med ungdommene. Når lillesøster begynner med fritidsaktiviteter og kamper så må vi selvfølgelig dele oss opp mer, men det går kun på logistikk og ikke interesse. For meg er det utrolig rart å ikke stille opp fordi det er "kjedelig". Anonymkode: 1d4a8...1ac 1 1
Summeer Skrevet 12. februar 2023 #7 Skrevet 12. februar 2023 Så og si alltid minst en av oss, men vi har tre barn som har kamper og mannen er trener for det ene så han er stort sett låst til hens kamper. Men det barnet er veldig glad de gangene jeg får til å bli med. Ene fjortenåringen satser litt, så der er det 3-4 kamper i uka siden hen spiller både ett og to år opp pluss regionstrening en gang i måneden som er langt avgårde som vi da må kjøre til. Hen dømmer også nå, så da passer jeg på å se litt innimellom for å kunne støtte og motivere. Er skikkelig stolt over å se hen så voksen og i kontroll som kampleder, det er langt unna den pubertale ungdommen jeg har hjemme 😉
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #8 Skrevet 12. februar 2023 Stort sett begge to men minimum 1 Anonymkode: 9858d...94d
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #9 Skrevet 12. februar 2023 Stort sett begge. Vi liker ishockey begge to. Der er det en del farting, selv i sentrale strøk som vi bor i. Storesøster er ikke så begeistret, men hun vil ofte være hjemme eller ha en dag eller helg med besteforeldre. Vi drar også begge til hennes konkurranser, men de er sjeldnere enn kamper. De få gangene det kræsjer blir hun prioritert og vi må dele oss. Anonymkode: 91776...8bf
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #10 Skrevet 12. februar 2023 Stort sett alle. Bonusmor (meg) som trenger og far, og mor med sin mann som er lagleder. Anonymkode: a8251...be3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #11 Skrevet 12. februar 2023 Her går det på interesse, så mannen (som forøvrig var den som prakket på fotballinteressen) følger på fotball og det som følger med der av dugnader etc. Jenta vår er for liten for idrett, men jeg har tatt på meg å følge henne hvis hun blir interessert i typ ridning, kunstløp, turn etc. 😂 (jeg ville selvsagt fulgt sønnen på dette også men der er det bare fotball som gjelder takket være faren 😛 ) Anonymkode: 9adac...fe7
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #12 Skrevet 12. februar 2023 Stort sett meg (mor). Anonymkode: a2667...dbf
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #13 Skrevet 12. februar 2023 Det er stort sett meg. Mannen er med innimellom. Anonymkode: 1b10a...32d
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #14 Skrevet 12. februar 2023 Her stiller gjerne både foreldre, besteforeldre og onkler opp for å se kamper eller oppvisninger. Vi syns det er gøy 😁 Anonymkode: 54a30...083
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #15 Skrevet 12. februar 2023 På hjemmekamper stiller begge om ikke søskenet skal noe. På bortekamper ofte kun en pga tidlige kamper og for lite rekkevidde på elbilen for å kjøre begge to. Mine spiller fotball, men har også drevet med turn, basket og håndball. Fordi mannen min var trener for sønnen i mange år ble delingen oftest st jeg fulgte datteren og han sønnen. Anonymkode: 705ab...d0b
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #16 Skrevet 12. februar 2023 Jeg er alltid med på kamp. Jeg elsker fotball. Noen ganger er mannen med også. Vi har mindre barn, så ofte er mannen hjemme med dem. Mannen er leder i en annen aktivitet, så der er jeg ikke så ofte med. Da er jeg hjemme med de andre barna. Anonymkode: dc513...e17
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #17 Skrevet 12. februar 2023 8 av 10 er fedrene. Det legger du fort merke til som trener Anonymkode: beed1...6f6
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #18 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): 8 av 10 er fedrene. Det legger du fort merke til som trener Anonymkode: beed1...6f6 Så lenge det er sønnene som spiller kanskje. Min erfaring som supporter for j15lag er at det stort sett er mødrene som er med. Anonymkode: a2667...dbf 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #19 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): 8 av 10 er fedrene. Det legger du fort merke til som trener Anonymkode: beed1...6f6 Stemmer ikke her Anonymkode: 9858d...94d 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #20 Skrevet 12. februar 2023 Jeg synes ikke at begge trenger å være med på alle kamper, men barnet bør oppleve at begge foreldre er interessert i det det driver med. Jeg har aldri likt fotball, men liker å se guttungen spille, blir ganske engasjert til og med. Vi har stort sett gått sammen, hvis det er tid til det. Anonymkode: 92c4d...ad9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå