Gå til innhold

Innbydelse konfirmasjon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi fikk invitasjon til en konfirmasjon nå, det er da formulert som at vi er invitert til konfirmasjonsfeiring i *adresse* klokken xx.xx. Tid og sted for seremonien er ikke nevnt med et ord, så ikke vanskelig å skjønne at vi ikke er bedt dit. 

Hadde enten bestilt to forskjellige invitasjoner eller informert om seremonien  muntlig til de som er best dit. 

Anonymkode: 9cd28...d9c

• Liker 1
  • Nyttig 2

Hadde laget en invitasjon med sted, dato og tid for feiringen, samt svarfrist. Og varslet muntlig til de man kan ha med i seremonien. Kan være plass på galleriet til et par ekstra dersom det blir knapt til nærmeste familie og faddere.

Anonymkode: 041aa...592

• Nyttig 1
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Vi fikk invitasjon til en konfirmasjon nå, det er da formulert som at vi er invitert til konfirmasjonsfeiring i *adresse* klokken xx.xx. Tid og sted for seremonien er ikke nevnt med et ord, så ikke vanskelig å skjønne at vi ikke er bedt dit. 

Hadde enten bestilt to forskjellige invitasjoner eller informert om seremonien  muntlig til de som er best dit. 

I kirken kan alle komme. Borgelig er det 100kr pr billett som kan bli dyrt når noen skal ha mangen med der. Spesielt om folk har mange barn de tar med seg og..

Dere er invitert i besøket som er det viktigste. Hva er problemet?

Anonymkode: 970f0...c19

• Liker 1
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I kirken kan alle komme. Borgelig er det 100kr pr billett som kan bli dyrt når noen skal ha mangen med der. Spesielt om folk har mange barn de tar med seg og..

Hvor har du set fra? Borgerlig konfirmasjon her, og har ikke fått noen som helst beskjed om 100kr pr.

Anonymkode: df1ab...72a

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvor har jeg skrevet at det er et problem? Jeg skriver jo at det ikke er vanskelig å skjønne invitasjonen, som er det TS lurte på hvordan hun skulle gjøre. Enkelte klarer å vri alt til noe negativt 🙄

Det finnes forresten små kirker der ikke alle kan komme. Har vært i konfirmasjon til et tantebarn der kun besteforeldre og faddere fikk komme i kirken fordi det rett og slett ikke var plass til fler. 

• Liker 1

Skriv kun når selskapet starter og hvor. Så sender du en ekstra beskjed via sms til de som skal i kirken. Det er det vi har gjort. 

Vi har hatt en kristelig konfirmasjon og en humanetisk, i begge var det kun plass til 10 personer i kirke/sal. Det blir jo da forbeholdt søsken, faddere og besteforeldre. 

Anonymkode: 24789...b77

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor har jeg skrevet at det er et problem? Jeg skriver jo at det ikke er vanskelig å skjønne invitasjonen, som er det TS lurte på hvordan hun skulle gjøre. Enkelte klarer å vri alt til noe negativt 🙄

Det finnes forresten små kirker der ikke alle kan komme. Har vært i konfirmasjon til et tantebarn der kun besteforeldre og faddere fikk komme i kirken fordi det rett og slett ikke var plass til fler. 

Du virket veldig fornærmet på måten du skrev det må. "ikke så vanskelig å skjønne at vi ikke var invitert der". Sarkastisk?

Hvor har du set fra? Borgerlig konfirmasjon her, og har ikke fått noen som helst beskjed om 100kr pr.

Du får 7 billetter som er til deg og de nærmeste (mor,far,søske,besteforeldre feks). Og så må du kjøpe flere billetter om du trenger det. Men det er ett maks antall på det kjøpet så får ikke alle med om du har stor familie. Det står på hjemmesiden og vi fikk det på mail. Mulig det er annerledes der? 

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Liten avstikker.

Når bør invitasjon sendes, og hvor lang svarfrist bør de ha?

Her har vi fått innbydelse 1-2måneder før og det er vanlig her og står på nettet og. Kan gi beskjed til folk på forhånd med dato så vet de det!

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du får 7 billetter som er til deg og de nærmeste (mor,far,søske,besteforeldre feks). Og så må du kjøpe flere billetter om du trenger det. Men det er ett maks antall på det kjøpet så får ikke alle med om du har stor familie. Det står på hjemmesiden og vi fikk det på mail. Mulig det er annerledes der? 

Vi måtte skrive antall vi ønsket, så skulle alle få beskjed innen 1 mars mener jeg, om antall plasser vi fikk tildelt.

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Her har vi fått innbydelse 1-2måneder før og det er vanlig her og står på nettet og. Kan gi beskjed til folk på forhånd med dato så vet de det!

Ja, har nevnt datoen til de fleste. Men vet ikke hvor mange plasser vi får til seremonien før ca 1 mars. Men sender jeg i begynnelsen av Mars bør det være godt innenfor når konfirmasjon er i begynnelsen av Mai.

Takk 🙂

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja, har nevnt datoen til de fleste. Men vet ikke hvor mange plasser vi får til seremonien før ca 1 mars. Men sender jeg i begynnelsen av Mars bør det være godt innenfor når konfirmasjon er i begynnelsen av Mai.

Takk 🙂

Ja det skal være greit :)

Annonse
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Du virket veldig fornærmet på måten du skrev det må. "ikke så vanskelig å skjønne at vi ikke var invitert der". Sarkastisk?

Jeg tolket henne ikke sånn. Jeg tolket det rett og slett som at hun syntes det var en grei måte å formidle hvor hun skulle møte opp, og at det ikke var i kirken🤷‍♀️

Anonymkode: 67208...920

• Liker 2

Dette er nok ulikt fra sted til sted. Her betaler vi ikke noe for plasser, men det er ikke ubegrenset med plasser. Man må reservere plasser.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, nå må du gi deg :fnise: Jeg har forklart at jeg mente dette var en enkel måte å klargjøre at vi ikke er invitert til seremonien. For å tydeliggjøre det for deg: jeg er veldig glad for at vi ikke er bedt i seremonien med våre tre små barn, der et av de også skal sove på tidspunktet seremonien er.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg tolket henne ikke sånn. Jeg tolket det rett og slett som at hun syntes det var en grei måte å formidle hvor hun skulle møte opp, og at det ikke var i kirken🤷‍♀️

Anonymkode: 67208...920

Takk, var akkurat det jeg mente 😊

TS: siden folk har en tendens til å tolke alt i verste mening; kanskje legge på et «på grunn av begrenset antall passer i *sted* har vi dessverre ikke mulighet til å be alle til seremonien, men vi gleder oss til å feire dagen med dere». Eller noe sånn. 

Jeg har pleid å skrive tidspunktene for både sermoni og selskap. Etter har jeg skrevet: "Da vi har begrenset med plasser i kirken vil konfirmanten gi beskjed til de dette gjelder. Andre er selvfølgelig velkomne til å hilse på utenfor kirken, hvis ikke ses vi i selskapet".

Anonymkode: c5057...4ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...