Gå til innhold

Stole på at systemet fungerer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I nabolaget bor en fyr med en sønn. Har hilst på én gang. 

En annen nabo av meg, er redd denne fyren. Det er mye støy fra boligen og gjerne til alle døgnets tider. 

Hun hadde klaget til eieren av boligkomplekset og han var kjent med at fyren har mentale problemer og barnet er i systemet hos barnevernet. 

Jeg har ingen grunn til å påstå at hen er utsatt for fysisk vold, men blir jo bekymret for barnet. 

Naboen som bor tett, strever med å sove grunnet bråk. Hun vurderer å kontakte politiet, men frykter represalier. 

Hva kan man gjøre som neste steg? Det er så åpenbart når andre ber om råd, men her er jeg rådvill. Fyren er ganske krass i tale med nabo, men dèt er jo ingen grunn I seg selv. 

Risikerer at hun flytter og hun er den eneste jeg har kjent på veldig lenge.

Men det viktigste er uansett dette barnet. Men hva gjør man, all den tid de allerede er i barnevernet sitt system? Har de jevnlige hjemmebesøk? Hva vil skje om man ringer politiet på nattestid grunnet støy? 

:vetikke:

Anonymkode: cb4b4...d99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan absolutt ikke regne med at nye bekymringer fanges opp bare fordi et barn har sak hos barnevernet, nei. 

Å kontakte politi og/eller barnevernsvakt hvis man hører slike lyder fra en leilighet at det gjør en bekymret for vold og/eller psykisk betinget utagering, er helt innafor.

Anonymkode: c15e9...999

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hør med kommunen hva du skal gjøre 🤔

Skrevet

Ok. Takk for svar. :blomst:

Anonymkode: cb4b4...d99

Skrevet

Viss det er så gale som du sier, er nok bv på saken. Er han 100% alenefar? Dette har nok blitt fanget opp i bhg eller skole. Viss ikke, så blir det det. 

Anonymkode: d3784...053

Skrevet

Du kan ringe barnevernet og spørre om råd. Dersom du vil være anonym, så kan du ringe fra skjult nummer.

Anonymkode: 01779...48c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...