Gå til innhold

Hvordan finne ut hva man egentlig forbrenner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kvinne 44 år, 165 cm og 68 kg

Feks igår: 6 km gågging ute( pace 8), 4 km jogg på tredemølle (pace 6.40). 40 min lett styrke.

Hvordan finner jeg ut hva jeg faktisk har forbrent? Finnes det en kalkulator og stemmer det? 

Jeg sliter med å finne ut hvilket kaloriinntak jeg bør legge meg på. 

Trener 4 dager pr uke

Anonymkode: 749c1...37f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp deg en god treningsklokke/mobilklokke (gjerne brukt). Legg inn alle detaljer - vekt, kjønn, høyde etc. Og da kan den tracke treningen din. Er vel så nøyaktig som det er mulig å få det vil jeg tro. Den vil si ca. Hvor mye du forbrenner på en økt på mølla etc. 

Jeg bruker selv samsung watch og er fornøyd med den 😊 bruker da app på telefonen som loggfører alt av trening. 

Anonymkode: 4a317...9de

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kjøp deg en god treningsklokke/mobilklokke (gjerne brukt). Legg inn alle detaljer - vekt, kjønn, høyde etc. Og da kan den tracke treningen din. Er vel så nøyaktig som det er mulig å få det vil jeg tro. Den vil si ca. Hvor mye du forbrenner på en økt på mølla etc. 

Jeg bruker selv samsung watch og er fornøyd med den 😊 bruker da app på telefonen som loggfører alt av trening. 

Anonymkode: 4a317...9de

Vurderer en sånn klokke men har ikke høyt budsjett og aner ikke hva jeg skal se etter. Kjøper gjerne brukt, for om jeg går i butikk vet jeg at de vil prakke på meg noe dyrt med funksjoner jeg ikke trenger!

Kan du forklare hvordan de smart klokkene egentlig fungerer? Hvordan klarer de å tracke f eks antall skritt bedre enn en skritt teller på mobilen, og hvordan vet smartklokken om jeg går eller løper eller er på tredemølle eller sykkel? Er den mer som en kalkulator hvor man plotter inn 30 min spinning og den regner ut ca kalorier? Trenger man smart klokke eller kanmman tracke via telefonen? Jeg er ikke treningsnarkoman men ønsker samme som ts å få bedre oversikt over hva jeg forbrenner og hvor effektiv treningen er

Anonymkode: 96ac7...378

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Vurderer en sånn klokke men har ikke høyt budsjett og aner ikke hva jeg skal se etter. Kjøper gjerne brukt, for om jeg går i butikk vet jeg at de vil prakke på meg noe dyrt med funksjoner jeg ikke trenger!

Kan du forklare hvordan de smart klokkene egentlig fungerer? Hvordan klarer de å tracke f eks antall skritt bedre enn en skritt teller på mobilen, og hvordan vet smartklokken om jeg går eller løper eller er på tredemølle eller sykkel? Er den mer som en kalkulator hvor man plotter inn 30 min spinning og den regner ut ca kalorier? Trenger man smart klokke eller kanmman tracke via telefonen? Jeg er ikke treningsnarkoman men ønsker samme som ts å få bedre oversikt over hva jeg forbrenner og hvor effektiv treningen er

Anonymkode: 96ac7...378

Jeg kjøpte nylig polar vantage V for 600 kr på finn. Veldig fornøyd. På den kan du velge hvilken trening du skal gjøre også måler den pulsen din. Ut i fra hva pulsen din er under hele økten kan den beregne hvor mye du forbrenner.

Klokka registrerer mer nøyaktig skritt en telefon.  Telefon min får ikke med seg alle skrittene jeg tar, noen ganger legger jeg den fra meg mens jeg er på do eller løper ute med barna. + at telefon er ikke like god til å gjenkjenne skritt som klokka. 

Klokka kan du også ha på deg hvis du skal svømme. 💪

Gjest CSe0gvmY2b
Skrevet

Mitt inntrykk er at klokkene IKKE er nøyaktige. Men på nett finnes kalkulatorer som kan regne ut ca hvileforbrenning, så skal du ned i vekt må du spise mindre, beholde vekten spise deg mett på sunn mat. Skulle du da gå opp har du spist for mye. Men spesielt viktig er det at om du vil ned i vekt er det bra å ligge i kalori underskudd, men ha det samme underskuddet uansett hvor mye du trener og beveger deg. 

Skrevet

Hvileforbrenningen min er 1400 kcal. Men enig det er vanskelig å finne hele dagsbehov med jobb, trening o.l

Klokken min er helt på bærtur. Jeg har beveget meg 12 km idag men klokken mener 16🤪 

Anonymkode: 749c1...37f

Skrevet

du finner det ikke ut med mindre du får det målt i et laboratorium. Folk må slutte å tro at det går an å måle aktivitet nøyaktig, eller matvarer for den del. Det er en gigantisk myte.

Anonymkode: f0f63...980

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...