Gå til innhold

4 åring som kjeder seg, maser, klikker, må underholdes...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rekker nesten ikke å rydde opp etter maten, fordi han maser og maser om at han kjeder seg. "Mamma jeg vil ha banan" "mamma jeg vil ha saft" "mamma!!!!!!!!" Gråter, skriker. Må underholdes og aktiviseres, gidder ikke om jeg ikke ser på og er med å leker.

Hva er dette for noe?! 

Anonymkode: 23763...1cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelpe med sitt, hjelpe med datt, konstant, hele tiden. Aldri et sekund kan han gjøre noe for seg selv.

Skrevet

Du høres ut som en forferdelig mor. Hva er det med deg som ikke hjelper barnet ditt, veileder det til å bli selvstendig? Ta deg sammen. Det er du som er den voksne her. 

Anonymkode: e9777...9b8

Skrevet

Du må sette noen grenser. Lage noen rammer for tida dere har sammen. Vi har nettopp spist, du kan få banan til kveldsmaten. Nå skal mamma rydde opp etter middagen, også skal vi leke sammen etterpå. Du kan prøve å ta på sokken selv først, også kan mamma hjelpe deg etterpå. 

• Liker 4
Gjest Lykkedykker
Skrevet

Guttungen min på 4 er og litt sånn. Vil helst leke sammen med meg. Det går da helt fint, men så klart litt slitsomt når jeg selv er syk. Er 50% sykemeldt, så hadde sett frem til å hvile på dagene jeg er hjemme. Men så var han uheldig å knekke kragebeinet sitt i barnehagen, så det blir 4 uker "sykemelding" på han og 😅

6åringen min er helt annerledes, hu har alltid kunne leke for seg selv. 

Skrevet

Hen er jo midt i den verste alderen hvor du er nødt til å veilede og regulere hen. 

Du må validere følelsene hens, ha faste rammer - vær bestemt, men trygg. Barnet vet da vitterlig ikke hva hen føler, du må jo hjelpe hen!!

Anonymkode: 550a9...888

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hen er jo midt i den verste alderen hvor du er nødt til å veilede og regulere hen. 

Du må validere følelsene hens, ha faste rammer - vær bestemt, men trygg. Barnet vet da vitterlig ikke hva hen føler, du må jo hjelpe hen!!

Anonymkode: 550a9...888

Hvorfor skriver du hen når TS skriver han?

Skrevet

Normalt. Må bare stå i det. This too shall pass.

Anonymkode: 9b86e...776

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.2.2023 den 15.17):

Rekker nesten ikke å rydde opp etter maten, fordi han maser og maser om at han kjeder seg. "Mamma jeg vil ha banan" "mamma jeg vil ha saft" "mamma!!!!!!!!" Gråter, skriker. Må underholdes og aktiviseres, gidder ikke om jeg ikke ser på og er med å leker.

Hva er dette for noe?! 

«Hva er dette for noe»

Ja, det tenkte jeg om deg ts da jeg leste dette. Det er et barn som trenger å bli sett, hørt, lekt med - og når de ser/føler at du har vært med på å leke med de og ikke bare skyver barnet vekk - da føler de seg mer tilfreds og trenger ikke mase seg ihjel for å få din oppmerksomhet. Må være lov å si at man har lyst på saft og banan, også lærer man barnet etterhvert at man må spørre; mamma, kan jeg få saft? 

Barn oppfører seg som barn, fordi de er barn. Er ikke noe unormalt med det. Såpass må man klare å takle når en har satt barn til verden

Anonymkode: ccb8e...ffa

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

«Hva er dette for noe»

Ja, det tenkte jeg om deg ts da jeg leste dette. Det er et barn som trenger å bli sett, hørt, lekt med - og når de ser/føler at du har vært med på å leke med de og ikke bare skyver barnet vekk - da føler de seg mer tilfreds og trenger ikke mase seg ihjel for å få din oppmerksomhet. Må være lov å si at man har lyst på saft og banan, også lærer man barnet etterhvert at man må spørre; mamma, kan jeg få saft? 

Barn oppfører seg som barn, fordi de er barn. Er ikke noe unormalt med det. Såpass må man klare å takle når en har satt barn til verden

Anonymkode: ccb8e...ffa

Jeg leker med barnet stort sett hele dagen i helgene. Så å si jeg ikke leker er bare tull. Jeg roser, leker, tuller hele dagen. Men takk for svar.

Skrevet

TS, Hvor gammel er du, og er du alene med barnet? 

Anonymkode: 8794d...20a

Skrevet

Du vet at en 4åring stiller 400 spørsmål om dagen. Per dag. I gjennomsnitt. Altså, det er klart de er masete 😱😂🤣

Anonymkode: d9719...587

Skrevet

Sjokkerende å høre at en gutt på 4 år oppfører seg som en gutt på 4 år altså. 🤣

Skrevet

Fra naturens side er vel ikke menneskebarn ment for å sitte alene for seg selv å leke store deler av dagen. Vi er jo flokkdyr. Selvsagt kan han bli rastløs når han må leke helt alene

Anonymkode: 8c644...7cc

Skrevet

Prøvd å bruke de første 10 minuttene etter henting til fullt fokus på ham? Merket en enorm endring i mas her når vi satte oss ned i 10-15 minutter da vi kom hjem og gjorde det barnet ville, være seg Lego, lese, tulle, danse, snakke. 

Anonymkode: 02eea...58a

• Liker 2
Skrevet

Ta første 10 min når du kommer hjem med barnet. Sett dere ned og les en bok,etc. Slik at barnet får kos og sitte på fanget. 

Barnet får ladet seg mye opp, og vil være i mer stand for å leke litt selv,mens du lager middag feks 

Anonymkode: b155e...76a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...