inga.aa Skrevet 12. februar 2023 #1 Skrevet 12. februar 2023 Hva pleier egentlig familier å på bruke på alle forbruksvarerne man trenger? Altså alt man bruker i hverdagen utenom mat?
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #2 Skrevet 12. februar 2023 Et par hundre kroner i mnd, max. Anonymkode: 2310e...db2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #3 Skrevet 12. februar 2023 For de fleste er svaret; alt for mye. Jeg ser jo slike ting i handlevognen til folk hver gang jeg er på butikken. Til full pris. Når det er varer man finner supertilbud på jevnlig. Og ikke minst unødvendige vaskemidler i alle varianter. Når eddik og zalo (også kjøpt bulk) gjør jobben bedre. Anonymkode: d8f45...fcb
Veggdyret Skrevet 12. februar 2023 #4 Skrevet 12. februar 2023 Ikke veldig nøyaktig men... Familie med 3 barn (der yngste fremdeles bruker bleie): Dopapir: 2-3 pakker a 100 kr, så kanskje 250 kr i snitt Oppvask: 10 kr i Zalo og 30 kr i sånne brikker til oppvaskmaskina, pluss omtrent det samme i salt, glansemiddel og sånt. Pluss at jeg kjøper en 10-kronerspakke med svamper innimellom. La oss si 70 kr totalt. Vindusvask, ovnspray, baderomsspray, klor og sånt: 50 kr måneden Håndsåpe: 10-20 kr måneden (kjøper når det er på tilbud på Normal eller Europris) Kjøkkenpapir: en pakke til ca 30 kr Bakepapir, plastpolie, aluminiumsfolie etc: 20-30 kr
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #5 Skrevet 12. februar 2023 Jeg har ikke regna på det men det går nå 100 kr i uka på dopapir etter at prisene steg. Vi er i snitt tre voksne. Vaskemidler kjøper jeg sjeldent men tørkerull bruker vi mye akkurat nå mens vi trener valpen til å bli tørr. Anonymkode: 4116a...2f1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #6 Skrevet 12. februar 2023 Veggdyret skrev (8 minutter siden): Ikke veldig nøyaktig men... Familie med 3 barn (der yngste fremdeles bruker bleie): Dopapir: 2-3 pakker a 100 kr, så kanskje 250 kr i snitt Oppvask: 10 kr i Zalo og 30 kr i sånne brikker til oppvaskmaskina, pluss omtrent det samme i salt, glansemiddel og sånt. Pluss at jeg kjøper en 10-kronerspakke med svamper innimellom. La oss si 70 kr totalt. Vindusvask, ovnspray, baderomsspray, klor og sånt: 50 kr måneden Håndsåpe: 10-20 kr måneden (kjøper når det er på tilbud på Normal eller Europris) Kjøkkenpapir: en pakke til ca 30 kr Bakepapir, plastpolie, aluminiumsfolie etc: 20-30 kr Dette er ikke ment som kritikk, og selvfølgelig helt greit om man har god råd. Men her illustrerer du egentlig poenget mitt. Toalettpapir kjøpes når det er sekkesalg. 40 ruller Lambi for 130 sist jeg fylte opp lagrene. Zalo kan du få på femliterskanner, for en drøy hundrelapp. Det samme med klor. Jeg har aldri betalt over 0,7kr pr stk for oppvaskbrikker, når du kjøper de i 100pk på salg. Vinduer vaskes med eddik. Bad vaskes med zalo og eddik. Anonymkode: d8f45...fcb 1
Veggdyret Skrevet 12. februar 2023 #7 Skrevet 12. februar 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Dette er ikke ment som kritikk, og selvfølgelig helt greit om man har god råd. Men her illustrerer du egentlig poenget mitt. Toalettpapir kjøpes når det er sekkesalg. 40 ruller Lambi for 130 sist jeg fylte opp lagrene. Zalo kan du få på femliterskanner, for en drøy hundrelapp. Det samme med klor. Jeg har aldri betalt over 0,7kr pr stk for oppvaskbrikker, når du kjøper de i 100pk på salg. Vinduer vaskes med eddik. Bad vaskes med zalo og eddik. Anonymkode: d8f45...fcb Med unntak av dopapiret - 4,16 kr rullen om man kjøper 24-pakning, 3,25 kr rullen dersom man finner det tilbudet du nevnte (som jeg ikke har sett på lenge nå) - så har jeg ikke sagt noe som helst om hvor mye jeg betaler pr enhet, bare beløpet jeg bruker i måneden? 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #8 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har ikke regna på det men det går nå 100 kr i uka på dopapir etter at prisene steg. Vi er i snitt tre voksne. Vaskemidler kjøper jeg sjeldent men tørkerull bruker vi mye akkurat nå mens vi trener valpen til å bli tørr. Anonymkode: 4116a...2f1 Hvor mange doruller er det, da? Jeg syntes det hørtes litt mye ut, med mindre dere er hjemme om dagene. Jeg merker i hvert fall at det ikke blir så mange toalettbesøk om dagen hjemme når jeg er på jobb eller skolen. Anonymkode: 67d52...fcd
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 12. februar 2023 #9 Skrevet 12. februar 2023 (endret) Håndsåpe kjøper jeg på Body Shop, ikke matbutikken. Men ellers går det kanskje et par hundrelapper i måneden på toalettpapir, vaskemidler osv. Endret 12. februar 2023 av Anonym Brukar0
Million Skrevet 12. februar 2023 #10 Skrevet 12. februar 2023 Det har jeg aldri regnet på. Det koster det det koster. Jeg får av og til Æ-rabatt på store pakninger med Lambi toalettpapir hos Rema, og da pleier jeg å kjøpe en pakke eller to. Det er litt tungvindt å kjøpe store kvanta av ting når man verken har bil eller noe særlig lagringsplass hjemme.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #11 Skrevet 12. februar 2023 Jeg kjøper større kvantum så vanskelig å vite, men blir sikkert for mye. Anonymkode: c2a03...c55
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #12 Skrevet 12. februar 2023 To voksne og et bleiebarn. Har ikke regnet på hvor mye vi bruker, men vet vi kunne spart mye på å kjøpe større forpakninger med diverse. Problemet er at vi bor i en liten leilighet og har lite oppbevaringsplass til ekstragreier. Har for eksempel bare plass til 7 doruller i tillegg til den som henger ved siden av do, og da hjelper det ikke å kjøpe en svær sekk. Vi har ikke noe sted å oppbevare det. 🙈 Anonymkode: be998...d0e 1
inga.aa Skrevet 15. februar 2023 Forfatter #13 Skrevet 15. februar 2023 Interessant... Personlig bruker vi sikkert 100-200 kr i mnd i snitt og vi har egt lite oversikt + ikke noe system på hvem som betaler for hva/hva som er felles etc. Vi er et kollektiv på tre voksne damer, men alle er egentlig ganske lite hjemme. Går på en skole der vi skal lage bedrift og har tenkt litt på dette, også for egen del. Hvis dere kunne fått dopapir/håndsåpe/vaskemiddel/tannkrem osv levert på døren en gang i måneden, hadde det vært aktuelt for dere? Hvis leverandøren regnet ut hvor mye og hvor ofte du trengte det, og du kunne justere hva du fikk hver måned enkelt, og pause/stoppe når du ville? Hvorfor/hvorfor ikke ville du hatt et sånt abo? 😄
Heln Skrevet 15. februar 2023 #14 Skrevet 15. februar 2023 Kjøper i større kvantum på europris som regel, så vanskelig å beregne. Men gjennomsnittlig 1-200kr i måneden kanskje? Familie på 4.
flusa Skrevet 15. februar 2023 #15 Skrevet 15. februar 2023 (endret) 200 kr . Vi er 2 voksen og 2 ungdommer . Endret 15. februar 2023 av flusa
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #16 Skrevet 15. februar 2023 Jeg vet ikke, kjøper alltid i store mengder. Varer gjerne et halvt til et år hver gang. Kjøper dopapir på felleskjøpet når det er tilbud. Vaskepulver til klær og oppvaskmaskin kjøpes også på tilbud når det er i store pakker. Kjøper alltid sun oppvaskpulver, billigere og bedre enn tabletter. Zalo, klor og salmiakk i 5 liters dunker. Utenom det bruker jeg lite vaskemidler. har ovnsrens stående, varer i en evighet. Samme med ajx, jif og vaskemidler til gulv. Jeg bruker mest rent vann i robotstøvsuger på gulvene. Kjøper nye microfiberkluter innimellom. Tror ikke det er den største utgiftsposten vår😊 Produkter til personlig hygiene går det heller ikke mye til. Kjøper gode produkter som varer lenge. Håndsåpe og dusjsåpe til oss vokse kjøpes ofte i store flasker på normal. Sanex eller Nautral. Billig i litersflasker. bruker ofte billig dusjsåpe til håndsåpe. Anonymkode: d8e48...ce4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #17 Skrevet 15. februar 2023 Veldig lite. Vi er to voksne. En zalo-flaske varer godt over et halvt år, kanskje et helt. Oppvaskmaskinen går 2-3 ganger i uken, kjøper store pakker et par ganger i året. Bruker eddik og zalo i dusj, kun mikrofiber på flater, og ellers kjøper vi kanskje en jif bad i året. Vasker gulvene en gang i kvartalet, husker ikke når vi kjøpte middelet. Vindussprayen har vi hatt i mange år, samme med ovnsrensen. Toalettpapir kjøpes på Europris ca 2 ganger i året. Håndsåpe kjøper vi når Neutral er på tilbud. Så, kanskje 50 kr i mnd i snitt? Da tror jeg at jeg tar litt i Anonymkode: 80266...8f1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #18 Skrevet 15. februar 2023 Bruker også lite, ser for meg mer stress i forhold til å få levert på dør enn å handle inn selv egentlig. Anonymkode: b4a04...d29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå