Gå til innhold

Morsdag. Gratulere svigerdatter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gratulerer dere svigerdøtre med dagen? Hvorfor, hvorfor ikke?

Anonymkode: 52944...55e

Videoannonse
Annonse
Gjest kruspersilletaco
Skrevet

Jeg gratulerer svigermor, og hun gratulerer meg. Syns det er hyggelig, hun er jo mor til min mann,og jeg er mor til hennes barnebarn

Skrevet

Hadde min svigermor levd (savner henne❤️) så hadde hun gratulert meg og jeg henne i dag (jeg hadde også kommet til å ringe å bestille blomster eller sende gave til henne også, ikke bare moren min, da mannen min er kronisk på å ikke huske sånt)

Har også fått melding gratulerer med morsdagen fra samboer til faren min og fra mamma . Jeg gratulerte såklart de+har kjøpt en liten gave til begge to

Her hjemme så ringte eldste og gratulerte (hun studerer i en annen by) og yngstejenta har kjøpt en søt gave fra de begge, skrevet et kort og bakt kake. I ettermiddag skal vi kose oss med film og kake

Synes sånne dager er koselig, og det er ikke nødvendigvis bare sin egen mor man kan gi oppmerksomhet til. Selv om svigermor ikke var min mor så er hun mor til mannen min, bestemor til jentene mine og ett veldig viktig menneske i livet mitt som jeg satte stor pris på og som alltid stilte opp for meg (og jeg for henne). Hun hadde innvirkning på hvilken mamma jeg ønsket å være og var til god støtte i tunge perioder i livet. Flere ganger hun syntes sønnen var urimelig og han fikk høre det😄 Da jeg fikk kreft så var hun en av de jeg kunne betro alt til, ingen tanker var for mørke (de fleste vil jo helst bare høre «dette skal jeg klare» «det går bra» «neida, cellegift går helt fint» osv osv) 

Hadde vi bodd nærmere så skulle jeg tent et lys på graven hennes i dag, men jeg tenner et lys for henne her hjemme. Første morsdagen uten henne❤️

Hadde jeg hatt svigerdøtre og de hadde vært mødre så hadde jeg naturlig gratulert de med morsdagen. Eller evt svigersønner på farsdagen 

• Liker 1
  • Hjerte 5
Skrevet

Ja, definitivt! Min svigermor har gratulert meg, og omvendt! <3 

Anonymkode: 28fad...5a1

Skrevet

Nei, hun er ikke vandt med å markere mor og farsdag. Sønnen min har ikke gratulert meg, og da gratulerer ikkje jeg henne. Barnalig? Ja, men det får det bare være.

Anonymkode: 23be8...687

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg noen gang får en svigerdatter og de har barn, vil jeg selvsagt gratulerer henne med morsdag og gitt en oppmerksomhet iform av blomster feks.

Det samme om jeg får en svigersønn, til farsdag.

Anonymkode: 687d0...0b4

Skrevet

Jeg hadde satt pris på det om min svigermor hadde gjort det. Vi har ikke den type forhold (i hovedsak pga svigerfar). 

Anonymkode: 34775...36c

• Liker 1
Skrevet

Min svigermor bruker å komme med gave til meg på morsdagen. Vi har gave til henne også. Hun er en fantastisk svigermor og en fantastisk farmor til våre barn. 

Anonymkode: 13543...921

Skrevet

Får alltid gratulasjon av svigermor, så hun får en tilbake. Men gave ellerno ordner jeg ikke. Det får eventuelt mannen fikse.

Anonymkode: 332e0...dcf

Skrevet

Jeg gratulerer svigermor , og da gratulerer hun som regel tilbake . Når jeg forhåpentligvis får en svigerdatter med barn ønsker jeg å gratulere henne ❤️ Synes det er en veldig fin ting å gjøre . 

Skrevet

Jeg fikk gratulasjon av ekssvigermor og hun fikk tilbake av meg. Det har vi alltid pleid å gjøre 😊 veldig hyggelig det. hørte ingenting fra barnefar 🫠

Anonymkode: 03377...8ba

Skrevet

Gratulerer alle mødre. Nå har jeg verken mor eller svigermor som lever, men hadde gratulert begge ❤️ 

Skrevet

Hverken min mor eller svigermor gratulerte meg, tenkte ikke over det. Jeg er ikke vokst opp med å markere morsdag da, så jeg sendte bare mamma en melding. Ofte gjør jeg ikke det en gang... Mannen sa gratulerer til svigermor (hans mor) og til meg. 

Anonymkode: 00dc9...df4

Skrevet

Hadde jeg hatt, eller når jeg får, svigerdøtre hadde jeg nok gratulert dem med dagen. Hvorfor? Fordi det er hyggelig og fordi jeg tror de blir glade for det. Trenger man noen annen grunn?

Skrevet

Selvfølgelig, hun er jo mor til dine barnebarn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.2.2023 den 14.01):

Ja, hvis svigerdatter er mor, så er det jo en hyggelig ting å gjøre. Hvorfor ikke?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.2.2023 den 14.01):

Hvorfor skal man ikke gratulerer de man er nær, som er mor? 🧐

Det er vel bare normal folkeskikk og høflighet å gratulere de nærmeste på merkedager? Enda mer indikerer det jo at man faktisk bryr seg og setter pris på personen, tenker jeg, 

Anonymkode: 904e3...b7f

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor skal man ikke gratulerer de man er nær, som er mor? 🧐

Det er vel bare normal folkeskikk og høflighet å gratulere de nærmeste på merkedager? Enda mer indikerer det jo at man faktisk bryr seg og setter pris på personen, tenker jeg, 

Anonymkode: 904e3...b7f

Det er ikke alle som ser på disse dagene som merkedager. 

Anonymkode: f72ad...2b3

Skrevet

Ja, selv om de vet vi ikke feirer den i februar 🙂 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...