Gå til innhold

marsipan / sjokoladekake

Anbefalte innlegg

Skrevet

I bryllupet vårt hadde vi en marsipankake som var fylt med sjokoladekrem ++ og så var det marsipan trekk med sjokolade over.. den var så fiiiiin..

Har nå lyst til å lage en lignende kake til min brors bursdag, tenkte å dele sukker brød i 3 fylle med sjokolade krem, men vet ikke hva jeg skal ha i de andre lagene.. forslag?

Og hvordan skal jeg få til maripantrekket? Hvis jeg bare legger masipanen over kaka og smelter sjokolade som jeg har over igjen vil vel kaka bli veldig hard og umulig å dele? Går det an å blande sjokoladen inn i marsipanen før den legges over kaka....

Trenger svar raskt.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvordan du skal lage den, men det høres kjempegodt ut! :)

-Babyboy

Skrevet

Du kan smelte litt smør med sjokoladen, da blir den litt mykere og ikke helt stiv på toppen, i tillegg gir smøret en fin glans til glasuren.

Skrevet

Du kan lage sjokoladepasta, kjevle ut å legge som ett lokk over marsipanen!

Sjokoladepasta lages av smeltet sjokolade og lys sirup etter forholdet 2:1 i vekt. F.eks 500 g smeltet sjokolade til 250 g lys sirup. Smelt sjokoladen i vannbad.

Bland inn sirup og rør godt sammen til en tykk masse. Det vil etter hvert skilles ut en del fett, og det ser ut som om massen skiller seg. Det er helt riktig!

La massen stå til avkjøling på kjøkkenbenken. Rør i den av og til slik at fettet blandes inn igjen.

Legg pastaen i en plastpose før den er helt stiv, ellers er den vanskelig å få ut av bollen .

Før du bruker pastaen, må du kna den opp slik at den blir smidig å jobbe med.

Sjokoladepasta kan brukes til alt fra blomster til kakelokk.

Når du skal kjevle sjokoladepasta, er det lurt å bruke plastkjevle og plastunderlag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...