AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #1 Del Skrevet 12. februar 2023 Hei! Poster denne i barn og familie da jeg regner med at jeg får flere relevante svar av folk som har barn selv. Vi skal gifte oss og er i gang med å skrive invitasjoner. Vi skal ha et helt barnefritt bryllup, og hadde i utgangspunktet tenkt at det holdt å kun skrive navnet til de som faktisk er inviterte (altså de voksne) - men har fått noen indikatorer fra venninner om at det enkelt kan misforstås. Jeg vil ikke risikere at noen tror at de kan ha med barn. Så hvordan formulerer man at bryllupet er barnefritt på en pen (men tydelig) måte? Noen tips? Anonymkode: c896a...b34 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svigermor Skrevet 12. februar 2023 #2 Del Skrevet 12. februar 2023 Du/dere inviteres herved til vårt barnefrie bryllup. 13 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 12. februar 2023 #3 Del Skrevet 12. februar 2023 Bare skrive at det er barnefritt.. Skrive aldersgrense? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #4 Del Skrevet 12. februar 2023 Enig med deg. Skriv navnet på de som er invitert. Bør ikke kunne misforstås. Vi gjorde det slik selv. INGEN trodde de kunne ha med barnene. Anonymkode: d0474...4ea 21 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
servitrise&suppe Skrevet 12. februar 2023 #5 Del Skrevet 12. februar 2023 Ikke gjør det så vanskelig. Skriv bare : brullupsgjester er invitert uten barn denne gang. 25 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ricolaa Skrevet 12. februar 2023 #6 Del Skrevet 12. februar 2023 Vi skrev " Barn er veldig koselig, men akuratt denne dagen ønsker vi at barna blir hjemme og at vi voksne kan kose oss" 33 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 12. februar 2023 #7 Del Skrevet 12. februar 2023 Jeg ville bare skrevet navnet til de voksne og tatt for gitt at alle skjønte at da var det bare de som var invitert - for alle som ikke tror at deres egne barn er verdens sentrum er det en selvfølge. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #8 Del Skrevet 12. februar 2023 Jeg tror bare jeg ville latt vær å invitere folk som er så nedsnødd i hodet at de tror krapylene deres er velkommen overalt. Anonymkode: f9eea...12a 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 12. februar 2023 #9 Del Skrevet 12. februar 2023 Vi skal ha en skikkelig fest, og inviterer bare voksne. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 Populært innlegg #10 Del Skrevet 12. februar 2023 "Barn er velkomne til å overvære vielsen i kirka men til middag har vi satt nedre aldersgrense 18 år pga alkohol" Anonymkode: 2009b...6e3 64 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #11 Del Skrevet 12. februar 2023 Vi hadde barn med i selve vielsen og noe av fotograferingen. Vi spesifiserte i innbydelsen at selskapet var barnefritt. Vi ønsket ikke barn som griset og bråkte under middag og taler. I tillegg var det alkoholservering fra alle ankom selskapslokalet, og vi er ikke komfortabel med så mye alkoholdrikking rundt barn. Dette må være opp til brudeparet hva de ønsker til sitt bryllup. Tror vi bare skrev i innbydelsen at selskapet var barnefritt, men at de var hjertelig velkommen i kirken. Anonymkode: cd98d...712 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 12. februar 2023 #12 Del Skrevet 12. februar 2023 (endret) Uansett hvordan dere formulerer det, er det ingenting som er feil. Det er deres dag 💕 Ville kanskje brukt en vennlig men klar formulering: Vi har valgt et bryllup uten små gjester og inviterer derfor navn & navn. Endret 12. februar 2023 av Tradegy 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #13 Del Skrevet 12. februar 2023 Skriv bare navn på de voksne og snakk med dem når de bekrefter. Anonymkode: 1e38e...9aa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 12. februar 2023 #14 Del Skrevet 12. februar 2023 "Barn ikke tillatt". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #15 Del Skrevet 12. februar 2023 18års grense. Eller 16, eller hva dere bestemmer Anonymkode: 25f66...201 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #16 Del Skrevet 12. februar 2023 Min svoger og svigerinne skrev vel bare "PS! Bryllupsfesten er uten barn" eller noe sånt. De har to barn selv, og disse var med i kirken (jeg hadde ansvaret for dem) og til fotografering i lokalet før festen. Så forsvant de med barnevakt. Anonymkode: 236dd...812 12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #17 Del Skrevet 12. februar 2023 Heldigvis er det helt opp til brudeparet om de ønsker barnefritt eller ikke, og begge deler er selvfølgelig helt greit. Jeg er mor og har forståelse for begge sider, og syns heller ikke barn har noe å gjøre der det er alkoholservering. Hadde presisert det enkelt og greit ved å skrive bare navn på invitasjonene. Nå vet jeg ikke hva som er vanlig å skrive men "Vi vil med glede invitere Kari og Ola til å feire bryllupsdagen vår" er jo ganske spesifikt. Er gjestene likevel usikker vil jeg tro de spør. 😊 Anonymkode: 973df...fab 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #18 Del Skrevet 12. februar 2023 Det er jo bare å skrive det som det er. Vi ønsker ingen barn denne dagen. Men det kan jo dessverre ekskludere noen. Allikevel er det deres valg. Hva dere ønsker for deres dag. Hadde vi blitt bedt i bryllup til familie, uten barn. Hadde en av oss blitt hjemme. Anonymkode: 6384a...359 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmaisabitch Skrevet 12. februar 2023 #19 Del Skrevet 12. februar 2023 Du skriver «Trine og Petter inviteres til bryllup» Hvis folk tolker det som at de kan ta med bara sine så er det søren meg mørkt i topplokket 😳 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #20 Del Skrevet 12. februar 2023 Karmaisabitch skrev (2 minutter siden): Du skriver «Trine og Petter inviteres til bryllup» Hvis folk tolker det som at de kan ta med bara sine så er det søren meg mørkt i topplokket 😳 Var det jeg tenkte også, men etter å ha sendt ut save the date- melding kun adressert til foreldrene fikk jeg i går melding fra en venninne om å huske på at barnet hennes har nøtteallergi 🙃 føler folk tolker ting litt som de ønsker så ønsker ikke ta noen sjanser på selve invitasjonene ts Anonymkode: c896a...b34 28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå