Gå til innhold

Morsdag og idag bestemte jeg at jeg skal ut av ekteskapet.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Beelzebub
Skrevet

Må man så må man. Følger for evt. oppdateringer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Klokken er over halv tolv nå formiddagen og mannen har fortsatt ikke stått opp. Vi har et barn i slutten av barneskolen og to i bhg. Jeg står alltid opp med dem, og idag var ingen unntak. Jeg er ikke av typen som forventer noe store greier, men at han kanskje hjelper ungene med et kort og frokost til oss.

Vi jobber samme stillingsprosent men jeg leverer/henter i bhg og går aldri muligheten til å jobbe overtid. Han gjør det nærmest daglig, men det gir ingen effekt på meg siden vi har adskilt økonomi med en felleskonto for utgifter. Hans sparekonto vokser raskt, og han har råd til utskeielser.
Jeg har økte drivstoff utgifter for å hente/levere i bhg, samt den som kjører på fritidsaktiviteter og følger opp det. 
Jeg er også den som gjør det meste av husarbeidet.

Vi har vært på familievernkontoret og snakket om denne skev balansen flere ganger uten resultater. 

Igår var jeg med eldste borte hele dagen, og eneste jeg ba mannen om var å vedlikeholde hvordan det så ut hjemmet. Dvs rydde opp etter han og de små hadde spist, rydde opp lekene iløpet av dagen som var dratt ned, rydde opp på badet etter han badet de små. 

Jeg kom hjem til et kaos igår. Hvordan to små mennesker og et stort kan rote så mye og bruke så mye oppvask på en dag er utrolig 😅 Mannen forsvarte med at har man barn må man tåle det, og la seg på sofaen med en øl og en film. 
Jeg gikk på kontoret/gjesterommet, fyrte opp pcn og begynte å se på råd og tips til når man skal ut av ekteskapet. La meg på gjesterommet inatt, og konkluderte egentlig da med at jeg kanskje var litt dramatisk. Nå i formiddag slo det meg at dette vil aldri forandre seg, og fortsetter denne utviklingen vil jeg bare bli bitter og sint på han. Bedre å gå fra han nå mens jeg er fortatt i 30-årene mine, og ikke så bitter at det blir vanskelig å samarbeide. Planen er å tvinge igjennom 50/50 (noe jeg regner med han vil ha for å ikke måtte betale noe.) og være knallsterkt på at han må selv løse henting/levering osv i sine uker. 
Kjøpe meg noe litt mindre i samme skolekrets har jeg heldigvis råd til, så kan han sitte med huset om han vil. Da kan jeg jobbe overtid og ta på meg større prosjekter i mine friuker og bedre egen økonomi. Og han får muligheten til å få være en mer tilstedeværende far. 

Jeg vet også jeg ikke er uten skyld i at situasjonen endte slik og jeg har tilrettelagt til at han har fått lov til å ta denne rollen i familielivet uten å sette flere krav men nå er jeg ferdig.

Endel av meg har utrolig dårlig samvittighet mot ungene for at det ender på denne måten og at de nå får to hjem og at det blir ustabilt i en periode fremover til denne nye hverdagen blir normalen. Jeg har allerede sett meg ut noen husvisninger denne uken. 

Jeg har egentlig ikke noe spørsmål, men et behov for å dele. Når ungene har lagt seg ikveld så skal jeg ta praten med han, og imorgen tidlig tar jeg telefonen til banken og til familievernkontoret. 

Anonymkode: b536b...1b5

Hvis han tjener bedre enn deg så skal han betale bb selv om dere har 50-50. Jeg hadde bedt om 50-50 av hensyn til barna, fortsatt at dere begge blir boende i strøket selvfølgelig. 

Anonymkode: 00692...bf5

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

❤️

Anonymkode: e441b...540

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Du er smart som gjør dette nå, mens barna er små👏🏻 dette går veldig fint (jeg gjorde det samme) du og barna får det mye bedre. Du får bedre økonomi. Jeg bruker knapt penger når barna er hos far, og jeg jobber ekstra. Vinnvinn😊

Anonymkode: 79805...612

• Liker 37
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Han kommer aldri til å forandre seg, uansett hva han lover. Kom

deg 

vekk!

Anonymkode: 48e7f...433

• Liker 17
Skrevet

Siden det ikke har hjulpet å snakke med familivernkontoret så har du ikke noe valg.

Høres ut som du har en god plan for ditt nye liv og har alle forutsetninger for å klare deg fint.  Bare husk å få hjelp underveis. Allier deg med venner og familie så de kan støtte deg mentalt i prosessen, for det er sikkert hardt i perioder.

Ønsker deg masse lykke til, du gjør det rette ❤️

• Liker 26
Skrevet

Sender deg en god klem🥰

Vi damer må stå opp for selv og ikke godta bare for å skåne barna hele tiden. Hva med oss da?! Følelsene våre er også viktig!! 
Sier jeg som har gått ut av to forhold med barn involvert både biologisk og bonusbarn.. Tøft er det, men angret aldri. 

Anonymkode: 0486b...994

• Liker 11
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Har du noensinne fortalt ham at du vurderer samlivsbrudd på grunn av denne situasjonen (når dere snakket sammen på fvk osv)? 

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg vet også jeg ikke er uten skyld i at situasjonen endte slik og jeg har tilrettelagt til at han har fått lov til å ta denne rollen i familielivet uten å sette flere krav men nå er jeg ferdig.

Anonymkode: b536b...1b5

Nei, det skal ikke du påta deg ansvar for.

Han er en voksen mann.

Du bør ikke måtte oppdra ham til å bli en likeverdig partner.

Han har selv med åpne øyne latt deg ta hovedbelastning med hjem og unger, latt deg få større utgifter og mindre mulighet til å jobbe ekstra.

Samtidig som han selv har gjort som han ville, jobbet overtid og brukt pengene på seg selv.

Selvfølgelig vet han at dette er urimelig ovenfor deg.

Han har helt selv valgt å kjøre egoløp, heller enn å fordele oppgaver og muligheter likt mellom dere.

Det er hans ansvar.

Anonymkode: 2ec31...cec

• Liker 14
  • Nyttig 14
Skrevet

Jeg er ikke en som mener at man skal gi opp fort når man har barn, men i ditt tilfelle er jeg helt enig i at du gjør det rette!  Du har kommunisert problemet og gitt han sjanser til å endre seg, men tydligvis ingen bedre. En slik egoisme som du beskriver hadde jeg ALDRI godtatt. Jeg tror ikke barn får noe igjen for å vokse opp og se en egoistisk far som driter i mor. Det er hverken kjærlighet eller respekt.

Lykke til, høres ut som du har en god plan for å klare deg!

Anonymkode: 3a683...e76

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Og hvorfor giftet du deg med denne mannen? Hvorfor fikk du barn med han?

Garantert fordi han har et bra utseendet. Som er alt kvinner ser etter.

Du kan takke deg selv TS. Det finnes tusenvis av snille, hjelpsomme menn som ønsker seg familie, men er sjanseløs på datingmarkedet.

Anonymkode: 9b36c...f47

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Bra for deg ts :) 

Anonymkode: 93aff...43b

• Liker 1
Skrevet

Jeg føler med deg og du gjør nok det rette her.

Du har gitt han flere sjanser og han oppfører seg ikke som om han er endel av ett felleskap.

Han jobber ekstra, som legger mer ansvar over på deg, mens pengene han tjener på det er hans?

Det er fullstendig uhørt.

Jeg har forøvrig bestemt meg for akkurat det samme i dag.

Gir opp dette forholdet hvor jeg bare blir tatt for gitt, gjør alt praktisk i hus og med barna og er rett og slett blitt irritert og bitter på han og lei av å bo med en mannsnavn som lar alt rundt seg forfalle fordi han ikke er i stand til å ta ansvar.

Vi får nok en mye bedre liv uten disse ekstra bagasjene!

Lykke til med praten i kveld og hold oss gjerne oppdatert!

Anonymkode: 0fdcd...47a

• Liker 20
  • Hjerte 15
  • Nyttig 1
Skrevet

Gratulerer med morsdagen! Absolutt dagen for å kjenne på den styrken man har som kvinne og mor og kjenne etter hva man fortjener her i livet! Du har kommet til helt rett konklusjon og fortjener noe mye bedre enn dette.

Lykke til med alt ❤️🤗

Anonymkode: 68486...f63

• Liker 19
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...