Eva-Lena Skrevet 12. februar 2023 #1 Skrevet 12. februar 2023 Jeg og eksen var på visning på ett hus for mange år siden. Det var fruen i huset som tok oss i mot og viste oss rundt. Hun sa at hun og mannen skulle skilles derfor måtte de selge. Hun snakket mye om årsaken til bruddet og vi bare jattet med. Hun viste oss rundt i den etasjen vi kom inn i og etterhvert gikk vi ned i kjelleren. Det var helt åpent ned til kjelleren, ingen dør av noe slag. Når vi var nesten kommet ned i kjelleren så vi en mann og ett barn sitte der. Vi hilste og fikk bare ett mutt morn til svar. Da sier fruen i huset at det var gubben og eldste barnet. Hun kunne fortelle at gubben var dritsur fordi de hadde kranglet, så ikke bry dere om han 😳 Så høyt som denne fruen hadde snakket, så kan ikke de i kjeller’n ha unngått å høre hva som ble sagt. Det var så kleint å bli vist rundt i kjelleren at jeg fikk faktisk ikke med meg noe som helst av hva hun sa eller hva jeg så. Vi la ikke inn noe bud på det huset for ingen av oss gikk vel ut med mildere sjokk.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #2 Skrevet 12. februar 2023 Haha, veldig spesielt. Noen folk er bare veldig veldig rare! Eneste rare jeg har vært med på var et hus som var ekstremt rotete og luktet bæsj. Bokstavlig talt. De hadde små barn og hadde ikke gått ut med søpla, for å si det sånn. Det var ikke et tvangssalg, men det virket likevel ikke som de hadde særlig lyst på et godt salg. Anonymkode: 81626...476
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #3 Skrevet 12. februar 2023 Dette var på leiemarkedet. Huseier var en sånn litt eldre mann i 60 åra eller omkring der. Viste meg rundt i leiligheten som forøvrig ikke var noe særlig fin. Men det som fikk meg til å virkelig tenke meg om en ekstra gang var da han sa at jeg gjerne måtte sole meg på en av plattingene utenfor, gjerne den som han hadde utsyn til fra hans egen leilighet...er vel unødvendig å si at jeg valgte å lete videre etter en annen leilighet😅 Anonymkode: 2aca8...385 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #4 Skrevet 12. februar 2023 Var på en visning hvor vi måtte undertegne at vi gikk inn i boligen på egen risiko. Ingen under 18 år fikk komme inn. Skal si det var et kaos uten like i det huset. Det lå ting av alt en kunne tenke seg over alt i det huset. Strømmen var frakoblet, kjøleskapet var stappfullt av matvarer, døra til kjøleskapet sto på vid gap. Trappa opp til 2. etasje kunne en ikke se for alt som lå der. En fikk bare sparke ting til side, og håpe en ikke tråkket feil. Toalett var ikke spylt ned på lenge, servanten var også helt svart, ikke av dritt som toalettet var. Lokket sto åpent, og det var det første en så når en kom inn på badet. Anonymkode: 95ce5...412
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #5 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal si det var et kaos uten like i det huset. Tvangssalg? Var på en visning der kona i huset fortalte at de solgte nå, men måtte regne med overtagelsestid på minst et år, for de måtte kjøpe nytt hus først. Et annet hus var tydelig vannskadet, kjelleren hadde vegg-til-vegg tepper og det skvulpet når vi gikk på det. Likevel insisterte mannen som eide det på at han ikke kjente til noen lekkasje og at det var nok bare kondens (!) Et tredje hus hadde en trapp opp som var like vaklete og ustø som en stige, og megler sto og silte ut de han mente var for store, de fikk ikke lov å gå opp. Anonymkode: 5575e...976 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #6 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tvangssalg? Var på en visning der kona i huset fortalte at de solgte nå, men måtte regne med overtagelsestid på minst et år, for de måtte kjøpe nytt hus først. Et annet hus var tydelig vannskadet, kjelleren hadde vegg-til-vegg tepper og det skvulpet når vi gikk på det. Likevel insisterte mannen som eide det på at han ikke kjente til noen lekkasje og at det var nok bare kondens (!) Et tredje hus hadde en trapp opp som var like vaklete og ustø som en stige, og megler sto og silte ut de han mente var for store, de fikk ikke lov å gå opp. Anonymkode: 5575e...976 Har det noe å si om det var tvangssalg? Anonymkode: 8da6b...934
Million Skrevet 12. februar 2023 #7 Skrevet 12. februar 2023 (endret) Var på en visning i et hus en gang der eierne tydeligvis ikke hadde brydd seg med å verken rydde eller vaske før visningen. Husker at vinduene rundt ytterdøren var så støvete at man knapt kunne se gjennom dem, og det var faktisk et stort edderkoppnett i det ene der det satt en levende edderkopp og ventet på neste flue (!). Altså på innsiden av huset, ikke utenfor... Vi endte ikke opp med å gi noe bud der, nei. Vil ikke folk ha så god pris som mulig? Skulle tro ALLE normale folk skjønner at å presentere boligen ren og ryddig er et minimum. Endret 12. februar 2023 av Million
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #8 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Har det noe å si om det var tvangssalg? Anonymkode: 8da6b...934 Ja. Tvangssalg er ufrivillig salg av boligen, og derfor gir selger f**n i å sette boligen i god stand før et salg. Anonymkode: 81626...476
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #9 Skrevet 12. februar 2023 Million skrev (43 minutter siden): Var på en visning i et hus en gang der eierne tydeligvis ikke hadde brydd seg med å verken rydde eller vaske før visningen. Husker at vinduene rundt ytterdøren var så støvete at man knapt kunne se gjennom dem, og det var faktisk et stort edderkoppnett i det ene der det satt en levende edderkopp og ventet på neste flue (!). Altså på innsiden av huset, ikke utenfor... Vi endte ikke opp med å gi noe bud der, nei. Vil ikke folk ha så god pris som mulig? Skulle tro ALLE normale folk skjønner at å presentere boligen ren og ryddig er et minimum. Kan være de ikke ønsket å selge, kan være de var psykisk syke, etc. Anonymkode: 81626...476 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #10 Skrevet 12. februar 2023 Var ikke på visning men så en annonse hvor de tydelig ikke hadde brydd seg om å ordne i stand til salg. Dagens frokostkaos (barnefamilie) sto på kjøkkenet, alt som lå rundt på stua var plassert på hylla under salongbordet, badet var som enhver hverdag og ja… De visningene vi har vært på har det vært vasket og ryddet. Nå skal vi forhåpentligvis ikke på flere visninger før om minst 10 år, håper jeg 😂 Anonymkode: 9bcad...607
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå