AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #1 Skrevet 12. februar 2023 Hvor er ditt foretrukne sted å kjøpe sushi som take away i Bergen? Vi har alltid kjøpt på Nama, pga smak og kvalitet (selv om det er dyrt - vil ha skikkelig sushi når jeg først kjøper det). Men vi hadde sushi derfra i går, og da var plutselig alle bitene utsatt for krympflasjon, som det heter i 2023! Dvs særlig nigiri-bitene var blitt merkbart og synlig mindre i størrelse, samme antall fikk til og med plass i en mye mindre eske enn vanlig, men de var like svindyre som før, selvsagt. Sært. Så neste gang vil jeg teste et annet sted, men hvilket? NB: Vil ha best mulig sushi av best mulig kvalitet, pris spiller ingen rolle. Og henter selv, så det trenger ikke være et sted med Foodora/ utkjøring. Anonymkode: c4a9b...63c
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #2 Skrevet 12. februar 2023 Eneste jeg kommer på selv er Sumo, men etter å ha finlest menyen der har jeg slått det fra meg - for mye kremost og frityr osv, og ikke nigiri på menyen uten å kjøpe en "pakke" med mye annet jeg ikke er interessert i. Anonymkode: c4a9b...63c
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #3 Skrevet 13. februar 2023 Vi droppet Nama sushi takeaway for to års tid siden på grunn av dette, etter å ha vært en trofast kunde gjennom pandemien. Ikke bare krympflasjon, men ujevn kvalitet med mer. Og da vi klagde fikk vi bare et knapt svar, og tilbud om avslag på neste kjøp. Basert på dette ble det også til at vi droppet fysiske besøk. Kan anbefale Sushi Roll Sandviken, og Red Sun. Anonymkode: 4ab20...2ac 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #4 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vi droppet Nama sushi takeaway for to års tid siden på grunn av dette, etter å ha vært en trofast kunde gjennom pandemien. Ikke bare krympflasjon, men ujevn kvalitet med mer. Og da vi klagde fikk vi bare et knapt svar, og tilbud om avslag på neste kjøp. Basert på dette ble det også til at vi droppet fysiske besøk. Kan anbefale Sushi Roll Sandviken, og Red Sun. Anonymkode: 4ab20...2ac Tusen takk for nyttig svar! Det var interessant at dere hadde erfart omtrent nøyaktig det samme. Vi brukte Nama noen ganger høsten 2021, og da var vi fornøyde så vidt jeg husker. Også i hvert fall én gang i fjor høst bestilte vi derfra uten at nigiriene var så knøttsmå. Men nå var endringen helt vill, rett og slett. Jeg har sjekket både Red Sun og Sushi Roll Sandviken nå, takk for tips! Menyen på sistnevnte ser best ut for oss (og han som driver det har jobbet på Nama før mener jeg å ha hørt?). Et stykke å hente bare (bor på Nordnes), men om sushien er bra er det verdt det en gang i blant. Anonymkode: c4a9b...63c
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #5 Skrevet 13. februar 2023 PS: Nå så jeg at Sushi Roll Sandviken fikk en bra anmeldelse i BT mai 2022: https://www.bt.no/kultur/i/34Gjld/sandvikens-sushi-utfordrer Jeg tror Nama er historie for min del! Må ha sushi igjen snart. Anonymkode: c4a9b...63c
Zidji Skrevet 13. februar 2023 #6 Skrevet 13. februar 2023 Jeg kjøper alltid fra Sushi Namnam De er litt billigere og god, syntes jeg hvertfall. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå