Gjest utlogget nå Skrevet 22. desember 2005 #1 Skrevet 22. desember 2005 Ekskjæresten min har bedt meg vitne i barnefordelingsrettsak mellom han og ekskona. Jeg føler det ekstremt ubehagelig, da jeg egentlig ikke vil ha noe med dem å gjøre lengre. Jeg aner ikke hvor det er best for barna å bo, da jeg synes begge foreldrene har oppført seg egoistisk og lar sin egen krig gå foran barnas beste. Noen som vil gi meg noen innspill på dillemmaet?
Gjest Melk Skrevet 22. desember 2005 #2 Skrevet 22. desember 2005 Da synes jeg du skal si nettopp det i retten.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 22. desember 2005 #3 Skrevet 22. desember 2005 OK. Men jeg er "en som føler", ikke en faktasamler. Hva om jeg må dokumentere påstandene mine? Jeg har på en måte fortrengt denne tiden, vil ikke tenke på den. Møkkaforeldre er det jeg sitter igjen med. Og som vitne må man vel svare på konkrete spørsmål og ikke komme med sin egen synsing?
Gjest Piper Skrevet 22. desember 2005 #4 Skrevet 22. desember 2005 Du kan jo si du ikke vil vitne, for du føler ikke du har nok informasjon til det.
Caramba Skrevet 22. desember 2005 #5 Skrevet 22. desember 2005 Jeg tviler på at det er noen fordel for noen av dem at du skal vitne. Mulig din eks tror at du kommer til å være på hans side i denne saken, det er sikkert derfor han har bedt deg vitne. Kanskje du bør la ham forstå at du ikke sitter igjen med noe positivt bilde av hverken han eller henne.. Nå vet jeg svært lite om å slippe å vitne. Hvis du først er stevnet så har du kanskje plikt til å stille, eller?
Gjest lilletroll Skrevet 22. desember 2005 #6 Skrevet 22. desember 2005 Bare svar ærlig på alle spørsmål du blir stilt så har du gjort din plikt!!
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2005 #7 Skrevet 22. desember 2005 Tror du har rett, Caramba. Får prøve å prate med han i jula. Usj, at de fortsatt slåss etter ti år gjør meg fysisk kvalm... Jeg er ikke innstevnet ennå, fikk bare skriftlig (uformell) forespørsel fra han.
Gjest trådstarter igjen Skrevet 22. desember 2005 #8 Skrevet 22. desember 2005 Kan ikke akkurat husk detaljer om hvilke år vi var hvor på ferie, hvilket år jeg snakket m en av lærerne, hvilken foreldre som sa hva osv. Er det dumt?
Gjest lilletroll Skrevet 22. desember 2005 #9 Skrevet 22. desember 2005 Jeg er ikke innstevnet ennå, fikk bare skriftlig (uformell) forespørsel fra han. ← Da kan du jo bare si at du ikke ønsker å vitne.
Gjest Miloine Skrevet 22. desember 2005 #10 Skrevet 22. desember 2005 Bare svar ærlig på alle spørsmål du blir stilt så har du gjort din plikt!! ← Dersom du må, så skriver jeg under på denne! De stiller spørsmål, du svarer ut fra det du vet og husker! Da svarer du ærlig uansett om det er negativt eller positivt. Dersom de er noe du ikke husker, så sier du bare det! Det er jo ikke du som skal avgjøre noe som helst, til syvende å sist.
Furstina Skrevet 22. desember 2005 #11 Skrevet 22. desember 2005 Jag skulle nog ställt upp och vittnat om jag var i ditt läge - men också samtidigt sagt att du inte minns när du inte minns och vara ärlig och säga vad du känner. ungefär som Miloine skrev
Gjest allium Skrevet 22. desember 2005 #12 Skrevet 22. desember 2005 Det er ingen som krever at et vitne skal ha noen mening om hvor barna bør bo. Det er sakkyndige og dommer som skal ha mening om det. Du blir spurt om fakta, og da er det bare å svare så sannferdig du kan.
Laina Skrevet 22. desember 2005 #13 Skrevet 22. desember 2005 I slike saker tror jeg man kan velge selv om man vil vitne eller ei. Dette er ikke en kriminalsak, der man kan bli pålagt å vitne. Du vil bli spurt om diverse ting, og må svare utfra hva du vet. For meg høres det ikke ut som du vil være et særlig positivt vitne, og det syns jeg du skal fortelle ham. Si at du ikke føler du kan ta noen stilling til saken, og derfor ikke kommer til å gagne ham som vitne. Dersom han allikevel ønsker at du skal vitne, syns jeg du skal gjøre det. Det eneste du skal gjøre er å svare ærlig på det du blir spurt om. Om du ikke husker diverse hendelser og utsagn er en ærlig sak. Om han velger å trekke inn et vitne som ikke gagner saken hans, har han trolig mangel på gode vitner, og bør stå til ansvar for det i saken sin...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå