Gå til innhold

Er det noen her som har tatt DNA test fra my heritage?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Gjest Sunaia skrev (På 12.2.2023 den 17.59):

Enig. Mitt DNA skal ikke sendes til et privat firma i USA. Og så betaler folk for de også? 

Er det ikke Israel?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Familiehemmeligheter som i utroskap? Jeg har en i utvidet familie som tror faren er hennes biologiske far. Det er han ikke. "Faren" har fungert som far helt siden hun ble født og han er klare over at hun ikke er hans biologiske datter. So far so good. Men datteren lever i den tro at faren er hennes ekte far. Hun er 15år og jeg tror ikke moren noensinne har tenkt å si noe. Det kjennes feil, men jeg vil ikke skape uro og splid, så da sitter jeg med denne hemmeligheten jeg også. Lurer på hvor vanlig det er.. 

Anonymkode: c821f...eb6

Den er vrien.  Dette burde hun fått visst for mange år siden.  😟

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.2.2023 den 17.51):

Det har han ikke. Men han har fått godkjent bruk av navnet - også i kommersielle sammenhenger. 😉 de prøvde å stoppe det, men dna match var nok «bevis». Behøvde ikke noe i tingretten, nei. 

Anonymkode: 6b800...a03

Faren din kan jo ha rett på arv? Så jeg hadde vurdert tingretten, altså.

Anonymkode: ba173...c9b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.2.2023 den 22.05):

Vår familie ble fullstendig ødelagt når en i familien valgte å ta en sånn test. Det skapte så mye krangling og lidelse og har ødelagt familiebånd for alltid. De burde vært forbudt! Om ikke annet burde ALLE involverte ha samtykket på forhånd. 

Anonymkode: 99460...7f8

Utroskap har vanligvis den effekten på en familie, vet ikke om man bør skylde på en test. Selvsagt ønsker noen at hemmeligheter skal forbli hemmeligheter, men de fleste vet at sannheten alltid kommer frem... 

Anonymkode: ba173...c9b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.2.2023 den 6.24):

Jeg ble 95% skandinavisk og 5% irsk. Noe så kjedelig! Hadde håpet på noe litt mer spennende 😅

Anonymkode: fe45e...af0

Jeg ble 100% norsk/svensk, med opphav fra kun ett norsk fylke (der jeg er født og oppvokst) og ett tilgrensende svensk län. Da snakker vi kjedelig, da. :_popcorn_:

(Brukte 23andMe, ikke MyHeritage.)

Anonymkode: 168c0...9dd

Skrevet

Gjorde dette for noen år siden. Fikk noen veldig nære match. Viste seg å være «min niese» og etter litt etterforsking så fant jeg min far, som jeg aldri har møtt (viste kun fornavnet). 

Jeg har vist 6 halvsøsken som er på alderen til mamma.. og jeg er vist resultat av et sidesprang 🙈

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vurdert det.

Men...Som om ikke min familie var komplisert nok, så trenger vi ikke mer rot!

(Jeg er faktisk nysgjerrig på om min fra har en sønn fra før).

Anonymkode: 2e007...111

AnonymBruker
Skrevet

Det som jeg IKKE liker med myheritage er at det ikke er mulig engang å komme inn på sitt eget familietre uten å betale. Nå kommer jeg ikke inn for å sjekke mitt eget tre eller DNA uten å betale.

Jeg har lastet ned rådataene fra siden der så jeg har de jo, men allikevel syns jeg de har blitt FOR grådige. Greit nok at man må betale for å legge til flere personer eller endre noe, men at man ikke engang får tilgang liker jeg ikke. 

Anonymkode: 74fc5...7d5

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...