AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #1 Skrevet 12. februar 2023 Synest slektsforskning er utrolig spennende og har lenge hatt lyst å ta en DNA test. My heritage reklamerer med en til 499,- men står ikke hva du får svar på. Vil gjerne finne ukjente slektninger, men ikke vite noe om sannsynlighet for å få arvelige sykdommer. Er det noen her som har tatt en test og kan fortelle hva en får svar på? Og er det vanskelig/ innviklet å skjønne svaret? Anonymkode: 948ba...e8b
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #2 Skrevet 12. februar 2023 Du får svar på det du lurer på. Må betale mer for sykdommer. Anonymkode: bf3e4...39b 4
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #3 Skrevet 12. februar 2023 Bestilte DNA-test, tok den og sendte testen inn. I mellomtiden fylte jeg ut mitt slektskart på det jeg visste. Etter noen uker var resultatene klare, og familiehemmeligheter ble plutselig avslørt 😂😂😂 Du får match med alle dem som du er i nær-/fjern slekt med som også har sendt inn sitt dna. Anbefales!! Anonymkode: 5aab7...c10 7 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #4 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du får svar på det du lurer på. Må betale mer for sykdommer. Anonymkode: bf3e4...39b Så bra😊 Anonymkode: 948ba...e8b
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #5 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bestilte DNA-test, tok den og sendte testen inn. I mellomtiden fylte jeg ut mitt slektskart på det jeg visste. Etter noen uker var resultatene klare, og familiehemmeligheter ble plutselig avslørt 😂😂😂 Du får match med alle dem som du er i nær-/fjern slekt med som også har sendt inn sitt dna. Anbefales!! Anonymkode: 5aab7...c10 Høres supert ut😊Da tror jeg at jeg bare må bestille😊 Anonymkode: 948ba...e8b
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #6 Skrevet 12. februar 2023 Har sendt inn men ikke fått noen store eller morsomme overraskelser, men det kan jo hende de kommer etterhvert. Anonymkode: bb97c...aa5
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #7 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har sendt inn men ikke fått noen store eller morsomme overraskelser, men det kan jo hende de kommer etterhvert. Anonymkode: bb97c...aa5 Ikke like morsomt for alle når odelrekkefølgen plutselig ble forandra 😂 Anonymkode: 5aab7...c10 10 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #8 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ikke like morsomt for alle når odelrekkefølgen plutselig ble forandra 😂 Anonymkode: 5aab7...c10 Oi!🙈🙈 Anonymkode: 948ba...e8b 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #9 Skrevet 12. februar 2023 Jeg har tatt! Pappa tok også, og fikk bekreftet hvem som var hans bio-pappa etter 50 år i søken. De var ikke fornøyd med å få en ny slektning, og forsøkte å nekte at han tok deres sjeldne etternavn. Heldigvis fikk han det godkjent når han la med dokumentasjon fra my heritage! Ene besteforelderen min fikk også et halvsøsken ekstra i det store utland av at jeg tok den testen 😂😂😂 det var ikke helt populært, da det ble klart at oldefar som var sjømann hadde hatt svin på skauen. 😂 Anonymkode: 6b800...a03 5 8
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #10 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har tatt! Pappa tok også, og fikk bekreftet hvem som var hans bio-pappa etter 50 år i søken. De var ikke fornøyd med å få en ny slektning, og forsøkte å nekte at han tok deres sjeldne etternavn. Heldigvis fikk han det godkjent når han la med dokumentasjon fra my heritage! Ene besteforelderen min fikk også et halvsøsken ekstra i det store utland av at jeg tok den testen 😂😂😂 det var ikke helt populært, da det ble klart at oldefar som var sjømann hadde hatt svin på skauen. 😂 Anonymkode: 6b800...a03 Oisann! Det er jo det som kan være det litt kjedelige med sånne tester😅Tenk om det plutselig dukker opp et halvsøsken?🙈Mine foreldre er gift enda, så da skulle det blitt rabalder😂 Anonymkode: 948ba...e8b 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #11 Skrevet 12. februar 2023 Artig å avsløre familie hemligheter ! Anonymkode: 8564c...ce8 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #12 Skrevet 12. februar 2023 Jeg ville vært litt skeptisk til å sende mitt DNA til en organisasjon med tanke på lagring og misbruk? Anonymkode: 3e7d6...ca2 14 14
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #13 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har tatt! Pappa tok også, og fikk bekreftet hvem som var hans bio-pappa etter 50 år i søken. De var ikke fornøyd med å få en ny slektning, og forsøkte å nekte at han tok deres sjeldne etternavn. Heldigvis fikk han det godkjent når han la med dokumentasjon fra my heritage! Ene besteforelderen min fikk også et halvsøsken ekstra i det store utland av at jeg tok den testen 😂😂😂 det var ikke helt populært, da det ble klart at oldefar som var sjømann hadde hatt svin på skauen. 😂 Anonymkode: 6b800...a03 Håper at din far har gått gjennom Tingretten for å fastslå 100% hvem som er hans biologiske far. Det er ikke nok å bare vise til MyHeritage. Anonymkode: 5aab7...c10
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #14 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Håper at din far har gått gjennom Tingretten for å fastslå 100% hvem som er hans biologiske far. Det er ikke nok å bare vise til MyHeritage. Anonymkode: 5aab7...c10 Det har han ikke. Men han har fått godkjent bruk av navnet - også i kommersielle sammenhenger. 😉 de prøvde å stoppe det, men dna match var nok «bevis». Behøvde ikke noe i tingretten, nei. Anonymkode: 6b800...a03 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #15 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Oisann! Det er jo det som kan være det litt kjedelige med sånne tester😅Tenk om det plutselig dukker opp et halvsøsken?🙈Mine foreldre er gift enda, så da skulle det blitt rabalder😂 Anonymkode: 948ba...e8b Tja. Sikkert kjipt for de som har vært uærlige - men for de som står uten en pappa eller er adoptert bort, så er det uvurderlig å få bekreftet opphavet sitt 🙂 Anonymkode: 6b800...a03 6 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #16 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg ville vært litt skeptisk til å sende mitt DNA til en organisasjon med tanke på lagring og misbruk? Anonymkode: 3e7d6...ca2 Er en egen klausul mtp sletting. Null stress 🙂 Anonymkode: 6b800...a03 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #17 Skrevet 12. februar 2023 Dere som har sendt inn, husker dere hva dere måtte fylle ut på det skjemaet fra Posten? Jeg kastet instruksjonene der det sto og klarer ikke finne infoen på nettet 🙈 Anonymkode: fb8a0...2cf
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #18 Skrevet 12. februar 2023 Ja, min venninne fant en ukjent onkel, som etterhvert førte til at hun fant sin ukjente far. De stilte opp i avisen. https://www.dagbladet.no/nyheter/sjokket-etter-30-ar-ble-nervos/78281042 Anonymkode: 0d323...012 2
Gjest Sunaia Skrevet 12. februar 2023 #19 Skrevet 12. februar 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ville vært litt skeptisk til å sende mitt DNA til en organisasjon med tanke på lagring og misbruk? Anonymkode: 3e7d6...ca2 Enig. Mitt DNA skal ikke sendes til et privat firma i USA. Og så betaler folk for de også?
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #20 Skrevet 12. februar 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Synest slektsforskning er utrolig spennende og har lenge hatt lyst å ta en DNA test. My heritage reklamerer med en til 499,- men står ikke hva du får svar på. Vil gjerne finne ukjente slektninger, men ikke vite noe om sannsynlighet for å få arvelige sykdommer. Er det noen her som har tatt en test og kan fortelle hva en får svar på? Og er det vanskelig/ innviklet å skjønne svaret? Anonymkode: 948ba...e8b Absolutt spennende. Men å gi noen tilgang til mitt dna? Ehh. Nei! Husk også at selv om du synes det er ok i dag kan det hende du endrer mening senere og da er det for sent. Du har da kartlagt alle dine nålevende slektninger, i tillegg til dine barn og fremtidige barnebarn. Anonymkode: 7218e...a9e 8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå