AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #1 Skrevet 12. februar 2023 Spørsmålet sier vel sitt. jeg bor med samboer og 2 små barn. Jeg er hjemmeværende med barna, og samboer jobber mye. Han stiller så og si aldri opp da han er hjemme. Kommer hjem fra jobb og slenger seg på sofaen, ellers leker han med barna så mye at jeg sliter med legging(for jeg legger begge alene som regel). På morgningen gidder han aldri å hjelpe til da jobb er viktigere(forståelig, men da det tydelig er hardt med mye gråt så syntes jeg at han kan ta seg 5 minutter). Kanskje jeg er kravstor. i helger skal han alltid sove 1 time ekstra, så jeg sitter alene da også på morningen. Hvis jeg spør om en time ekstra, så er det kun et ja om han også får sove en time, ellers må jeg krangle meg til å få slappe av. Og idag, hadde jeg håpet på litt annerledes behandling. At han kunne stille opp litt ekstra på denne dagen, siden det er som det er ellers. Jeg kommer da til en mann som ikke åpner øynene, mumler at han vil sove en time til, og snur seg fra meg. det var en dårlig dag for barna idag, så jeg blir sittende med barn som skriker og ikke vil ha mat, og raser fra seg. Hadde jeg vært samboer hadde jeg reist meg opp med en gang for å hjelpe til, det gjør jeg alltid. Men han bare sover gjennom og ignorerer meg. er jeg for kravstor? Som mener han burde trå til litt mer idag? Såklart ellers også, men spesielt idag? 😅 sikkert mange som mener dette er et idiotisk spørsmål. Men jeg blir oppriktig lei meg da morsdag betyr så lite for han🥲 Anonymkode: 035c7...3c1 16
Isambard Skrevet 12. februar 2023 #2 Skrevet 12. februar 2023 Du er ikke for kravstor, men du må si fra tydelig. Folk legger nok litt uiik vekt på dette med morsdag og farsdag. (Jeg for min del er eksemplarisk og har akkurat stått opp mens hun sover) 5
Gud Skrevet 12. februar 2023 #3 Skrevet 12. februar 2023 Nei, du er ikkje kravstor. Hugs at dei kjønnsrollene som de har i forholdet vil bli arva av barna dykkar. Ønsker du det for dei? 10
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #4 Skrevet 12. februar 2023 For en latsabb av an mann du har funnet deg. Det er ikke bare morsdagen som betyr lite for han her gitt…. Anonymkode: 326f0...1a3 30 1
Nymerïa Skrevet 12. februar 2023 #5 Skrevet 12. februar 2023 Ut i fra det du beskriver er det overoptimistisk å håpe på at han blir en helt annerledes mann en dag i året. Du vet hvordan han er skrudd sammen, å håpe på noe annet er bare å be om å bli skuffet. Du lever i en moderne samlivsform med tradisjonelle kjønnsroller. Jeg håper du har sikret deg økonomisk, for dette opplegget deres er det grunn til at man hadde ekteskap for før i tida. 24 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #6 Skrevet 12. februar 2023 Ja, du er kravstor. Du er hjemmeværende, og han jobber mye. Det skulle bare mangle. Kvinn deg opp. Det er morsdag, og du er ikke samboeren din sin mor. Anonymkode: daf4b...b7e 3 4
Phoenix Heart Skrevet 12. februar 2023 #7 Skrevet 12. februar 2023 Han burde jo bidra mer ellers i året også, ikke kun den ene dagen. 5 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #8 Skrevet 12. februar 2023 Hvorfor har du ikke gått fra denne mannen for lenge siden? Anonymkode: fd551...dbc 6 2
Hmmmmmm Skrevet 12. februar 2023 #9 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor har du ikke gått fra denne mannen for lenge siden? Anonymkode: fd551...dbc Hun har satt seg i en posisjon der hun er totalt avhengig av han, og det vet han. 12 4
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #10 Skrevet 12. februar 2023 Dette er jo ikke et morsdagsproblem. Dette er et problem. For å feire deg selv ville jeg lagt telefonen hjemme, kledd deg godt og gått deg en lang tur uten barn. Det fortjener du, og det er faktisk utrolig hva disse udugelig mennene klarer når ingen er der for å tilrettelegge for dem. (Snakker av erfaring) Anonymkode: d4b2d...091 17 6
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #11 Skrevet 12. februar 2023 Du er ikke kravstor, hadde forventet mer familieliv igjennom året ikke bare en dag. Hvordan klarte du få to unger med en som er så lat og egoistisk? Anonymkode: 05354...c83 4 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #12 Skrevet 12. februar 2023 Hvorfor vil du ha det sånn? Hvorfor har du valgt å være hjemmeværende, ingen er da det? Hvorfor er denne mannen din elskede og mannen i ditt liv? Hvorfor vil du at barna skal vokse opp med en sånn mor, en sånn far og i et hjem med sånn dynamikk? Dette blir normalen gir dem, en normal som var vanlig for 60 år siden? Dette handler da ikke om morsdagen, men deg, familien din, livet ditt. Snakk led ham og gjør noen endringer, i hverdag og «fest». Anonymkode: 78db4...6a7 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #13 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Spørsmålet sier vel sitt. jeg bor med samboer og 2 små barn. Jeg er hjemmeværende med barna, og samboer jobber mye. Han stiller så og si aldri opp da han er hjemme. Kommer hjem fra jobb og slenger seg på sofaen, ellers leker han med barna så mye at jeg sliter med legging(for jeg legger begge alene som regel). På morgningen gidder han aldri å hjelpe til da jobb er viktigere(forståelig, men da det tydelig er hardt med mye gråt så syntes jeg at han kan ta seg 5 minutter). Kanskje jeg er kravstor. i helger skal han alltid sove 1 time ekstra, så jeg sitter alene da også på morningen. Hvis jeg spør om en time ekstra, så er det kun et ja om han også får sove en time, ellers må jeg krangle meg til å få slappe av. Og idag, hadde jeg håpet på litt annerledes behandling. At han kunne stille opp litt ekstra på denne dagen, siden det er som det er ellers. Jeg kommer da til en mann som ikke åpner øynene, mumler at han vil sove en time til, og snur seg fra meg. det var en dårlig dag for barna idag, så jeg blir sittende med barn som skriker og ikke vil ha mat, og raser fra seg. Hadde jeg vært samboer hadde jeg reist meg opp med en gang for å hjelpe til, det gjør jeg alltid. Men han bare sover gjennom og ignorerer meg. er jeg for kravstor? Som mener han burde trå til litt mer idag? Såklart ellers også, men spesielt idag? 😅 sikkert mange som mener dette er et idiotisk spørsmål. Men jeg blir oppriktig lei meg da morsdag betyr så lite for han🥲 Anonymkode: 035c7...3c1 Bare si fra, rett før du lukker døren, at du stikker ut og la telefonen være hjemme. Kjør deg en tur og dra på kafe/museum/trening/på besøk og ikke dra hjem før etter barna skal være lagt. Selv om du er hjemmeværende så skal dere dele pliktene 50/50 når mannen er hjemme. Anonymkode: 3bd08...878 7
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #14 Skrevet 12. februar 2023 Menn mister respekt for kvinner som er avhengige av han. Anonymkode: 5f89f...824 7 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #15 Skrevet 12. februar 2023 Isambard skrev (22 minutter siden): Du er ikke for kravstor, men du må si fra tydelig. Folk legger nok litt uiik vekt på dette med morsdag og farsdag. (Jeg for min del er eksemplarisk og har akkurat stått opp mens hun sover) Gud skrev (20 minutter siden): Nei, du er ikkje kravstor. Hugs at dei kjønnsrollene som de har i forholdet vil bli arva av barna dykkar. Ønsker du det for dei? AnonymBruker skrev (19 minutter siden): For en latsabb av an mann du har funnet deg. Det er ikke bare morsdagen som betyr lite for han her gitt…. Anonymkode: 326f0...1a3 Nymerïa skrev (18 minutter siden): Ut i fra det du beskriver er det overoptimistisk å håpe på at han blir en helt annerledes mann en dag i året. Du vet hvordan han er skrudd sammen, å håpe på noe annet er bare å be om å bli skuffet. Du lever i en moderne samlivsform med tradisjonelle kjønnsroller. Jeg håper du har sikret deg økonomisk, for dette opplegget deres er det grunn til at man hadde ekteskap for før i tida. Athena Freyja skrev (17 minutter siden): Han burde jo bidra mer ellers i året også, ikke kun den ene dagen. AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvorfor har du ikke gått fra denne mannen for lenge siden? Anonymkode: fd551...dbc Hmmmmmm skrev (13 minutter siden): Hun har satt seg i en posisjon der hun er totalt avhengig av han, og det vet han. AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dette er jo ikke et morsdagsproblem. Dette er et problem. For å feire deg selv ville jeg lagt telefonen hjemme, kledd deg godt og gått deg en lang tur uten barn. Det fortjener du, og det er faktisk utrolig hva disse udugelig mennene klarer når ingen er der for å tilrettelegge for dem. (Snakker av erfaring) Anonymkode: d4b2d...091 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du er ikke kravstor, hadde forventet mer familieliv igjennom året ikke bare en dag. Hvordan klarte du få to unger med en som er så lat og egoistisk? Anonymkode: 05354...c83 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor vil du ha det sånn? Hvorfor har du valgt å være hjemmeværende, ingen er da det? Hvorfor er denne mannen din elskede og mannen i ditt liv? Hvorfor vil du at barna skal vokse opp med en sånn mor, en sånn far og i et hjem med sånn dynamikk? Dette blir normalen gir dem, en normal som var vanlig for 60 år siden? Dette handler da ikke om morsdagen, men deg, familien din, livet ditt. Snakk led ham og gjør noen endringer, i hverdag og «fest». Anonymkode: 78db4...6a7 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bare si fra, rett før du lukker døren, at du stikker ut og la telefonen være hjemme. Kjør deg en tur og dra på kafe/museum/trening/på besøk og ikke dra hjem før etter barna skal være lagt. Selv om du er hjemmeværende så skal dere dele pliktene 50/50 når mannen er hjemme. Anonymkode: 3bd08...878 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Menn mister respekt for kvinner som er avhengige av han. Anonymkode: 5f89f...824 Hun er HJEMMEVÆRENDE! Han JOBBER MYE! Hva er det dere ikke skjønner?! Anonymkode: daf4b...b7e 1 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #16 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun er HJEMMEVÆRENDE! Han JOBBER MYE! Hva er det dere ikke skjønner?! Anonymkode: daf4b...b7e Man er da vel for faen fremdeles FORELDER selv om man har en jobb!! Anonymkode: 3bd08...878 25
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #17 Skrevet 12. februar 2023 Herregud kvinne, hvorfor aksepterer du å bli behandlet som søppel på daglig basis av mannen din? Hadde jeg vært deg i dag hadde jeg trampet inn på soverommet, røsket av han dyna og skjelt han ut før jeg hadde informert om at jeg har planer i dag på morsdagen. Så hadde jeg pakket tingene mine og reist på hotell. Og blitt der til tidligst i kveld. Hadde eventuelt kommet hjem med en stooor blomsterbukett og sagt i min mest nedlatende tone at «jeg kjøpte meg disse vakre blomstene for å feire meg selv i dag på morsdagen. Vanligvis er dette noe mennene skal gjøre men dessverre er jo du totalt inkompetent som både mann og far så da får jeg ta ansvar selv. På mandag bestiller vi time på fvk, hvor vi skal diskutere fremtiden vår. Du er jo åpenbart ikke interessert i å være sammen med meg, så det beste er at vi avslutter ting først som sist». Anonymkode: be79a...718 5 2
Nymerïa Skrevet 12. februar 2023 #18 Skrevet 12. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hun er HJEMMEVÆRENDE! Han JOBBER MYE! Hva er det dere ikke skjønner?! Anonymkode: daf4b...b7e Det jeg ikke skjønner er hvorfor du siterer meg. Endret 12. februar 2023 av Nymerïa 4
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #19 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun er HJEMMEVÆRENDE! Han JOBBER MYE! Hva er det dere ikke skjønner?! Anonymkode: daf4b...b7e At han er på jobb og hund hjemmeværende fritar jo ikke for at han ikke skal delta i FAMILIELIVET! Hva er det DU ikke skjønner? Anonymkode: 05354...c83 19 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #20 Skrevet 12. februar 2023 Dette har ingenting med morsdag å gjøre. Jeg har vært gift i 30 år, og har voksne barn. Vi har aldri feiret morsdag, men jeg har heller aldri blitt behandlet på en slik måte som du beskriver. For å sette det på spissen, hver dag er "morsdag" og "farsdag" her i huset, hvor vi hjelper hverandre, og viser at vi setter pris på hverandre. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun er HJEMMEVÆRENDE! Han JOBBER MYE! Hva er det dere ikke skjønner?! Anonymkode: daf4b...b7e Hva så? Skal man ikke delta i familielivet, vise respekt, eller vise takknemlighet når man jobber mye? Hvor mye kunne han jobbet hvis han ikke hadde sin samboer/kone som tok alt på hjemmebane? Er ikke dette noe å være takknemlig for? Anonymkode: 6bb6e...451 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå