AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #1 Skrevet 12. februar 2023 Utrolig vondt å skrive dette, men jeg har kommet til et stadie hvor jeg ikke lenger har tro på at relasjonen kan repareres eller fikses på noen måte. Blir utsatt for psykisk og fysisk vold nesten hver dag. Vi har to små barn sammen (under 3 år) og jeg har holdt ut på grunn av de, men nå merker jeg at relasjonen påvirker meg og barna så negativt at jeg må komme meg ut. Vi bor på et veldig lite sted hvor jeg trives utrolig godt, men om det blir slutt må jeg sikkert flytte fordi partner ikke vil bo her. Jeg har ikke lyst til det i det hele tatt, men det er i gokk og bet ikke hvirdan deg blir med barna. Vi har prøvd alt mulig inkl proffesjonell hjelp, men ingenting fungerer. Jeg er ikke feilfri på noe som helst måte, og jeg vil virkelig at det skal fungere, men jeg klarer ikke mer. Hvordan avslutter jeg denne relasjonen på en måte som påvirker meg og barna minst mulig? Partner er utrolig uttagerende og kjefter og smeller høylytt for den minste ting. Kommer ikke til å ta et brudd på noen god måte og kommer til å lage et helvete. Bør jeg ordne meg og barna et sted å bo først? Alle tips og erfaringer mottas med stor takk Anonymkode: b5558...c3f
Eva-Lena Skrevet 12. februar 2023 #2 Skrevet 12. februar 2023 I ditt tilfelle ville jeg skaffet nytt bosted før du sier du vil flytte. Jeg hadde sagt ifra samme dag flyttingen skjer. Ta deg ett par dager fri fra evt jobb og få hjelp til å flytte til nytt sted mens han er på jobb. Ikke si hvor du bor og evt samvær med barna får skje på nøytral grunn, ha med deg en som kan evt hjelpe deg om han klikker mentalt under samværene. Hvordan er han med barna? Om han utagerer mot de også ville jeg sendt melding til BV asap og forsøkt å få hjelp til samvær fra de. 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #3 Skrevet 12. februar 2023 Om stedet er etablert som barnas bosted, kan ingen av dere i utgangspunktet velge å flytte barna langt av sted uten den andres samtykke. Så her må du rett og slett anmelde ham. Anonymkode: 32758...67f
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #4 Skrevet 12. februar 2023 Er partner mann eller kvinne? Fysisk sterkere enn deg eller ikke? Anbefaler en samtale på krisesenter, de kan hjelpe å planlegge. De kan også hjelpe å kartlegge volden, dvs om det er fare for liv og helse i bruddsituasjonen. Anonymkode: a9791...aa6 1
servitrise&suppe Skrevet 12. februar 2023 #5 Skrevet 12. februar 2023 Når du blir utsatt for fysisk og psykisk vold så bør du ringe krisesenter. De vil gi deg råd om hva du bør gjøre videre. Ikke pynt på noe eller unnskyld deg. Hverken du eller barna er trygge og dere vil få hjelp. 1 4
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #6 Skrevet 12. februar 2023 Allier deg med venner og familie og ha klart nytt bosted, og pass på å ha alle verdipapirer etc trygt før du sier ifra. Se om du kan dokumentere at han er voldelig. Ha på opptak på mobilen om du senser at det kommer til å skje noe. Når du er klar for å flytte, så må du ikke være alene. Da må du ha venner og familie med deg. Det er en fordel om du kan bevise ovenfor disse at han er voldelig, så han ikke kan manipulere dem over på din side. Anonymkode: 664b1...99a
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #8 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Om stedet er etablert som barnas bosted, kan ingen av dere i utgangspunktet velge å flytte barna langt av sted uten den andres samtykke. Så her må du rett og slett anmelde ham. Anonymkode: 32758...67f Dette. Ikke flytt med barna. Dra først på krisesenter, anmeld han og sørg for å ha mye beviser. Flytter du og tar med barna uten å gjøre dette først risikerer du mye problemer med han rundt barna, og du risikerer å ikke bli trodd. Når det først er et brudd skal det faktisk mye til før du blir tatt på alvor og ikke bare sett på som en mor som prøver å trenere fars samvær. Dette sier jeg av egen erfaring Anonymkode: 0c7c5...eca 2
VXL100 Skrevet 12. februar 2023 #9 Skrevet 12. februar 2023 Hvis du også er utsatt for psykisk og fysisk vold som du beskriver burde du vel også ta kontakt med krisesenter og få profesjonell hjelp og støtte. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå