Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. Har prøvd å forklare det til nav, men får ikke noe godt svar. Så hadde blitt veldig glad om noen orket å se på dette, som kan litt om permisjonspenger. 

Jeg har termin 30.august. 
Går ut i permisjon: 9 august.

Har ferie fra: 30 juni

(Er da ikke på jobb juli og august pga ferie og permisjon, tjener da mye dårligere uten vikardager).

Kan jeg da sende inn lønnsslippen fra april , mai og juni?  Som da blir 2 mnd før termin? 

Altså sende søknaden 20 juni? Er da i gravid uke 30. (men vente med pengene til permisjonen starter)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan søke når som helst, jeg søkte veldig tidlig. De behandler den uansett ikke før 30 dager før. 

Anonymkode: 23fbf...de5

Skrevet

Du trenger ikke sende inn noen lønnsslipper. Du kan søke om foreldrepenger så snart babyen er født. 

Anonymkode: cedc4...15a

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du trenger ikke sende inn noen lønnsslipper. Du kan søke om foreldrepenger så snart babyen er født. 

Anonymkode: cedc4...15a

Så de velger hvilke 3 mmd de regner permisjonspenger ut ifra selv?

Skrevet

Arbeidsgiver sender inn inntektsmelding, og foreldrepenger blir regnet ut i fra de 3 siste månedene før permisjonen starter. Du skal ikke sende inn lønnsslipp. Dersom de ser at inntekten er veldig varierende eller lignende regner de ut ifra årsinntekt. 

Anonymkode: d765a...699

• Liker 1
Skrevet
Prøver1111 skrev (28 minutter siden):

Så de velger hvilke 3 mmd de regner permisjonspenger ut ifra selv?

Foreldrepenger blir regnet ut i fra de 3 siste månedene før permisjonen starter.

Anonymkode: d765a...699

Skrevet

Du skal ikke sende lønnsslipper, arbeidsgiver skal sende inn inntektsmelding. Du har sikkert feriepengeutbetaling , siden du skal ha ferie? Forøvrig ville jeg utsatt ferien til etter fødsel om jeg var deg, for å strekke permisjonen lengst mulig. Men det må du jo kjenne på selv :) 

Anonymkode: fc529...4e1

Skrevet

Du kan ta ut en dag permisjon så tidlig som 12 uker før termin. Så bruker de inntektsmelding for de månedene før. 

Anonymkode: 648e0...d4c

Skrevet

Arbeidsgiver sender inntektsmelding, der de oppgir inntekten de siste tre månedene før permisjonsstart. Hvis du har lovbestemt ferie, oppgir de inntekten du skulle hatt om du ikke hadde ferie. 

helt ærlig, har du virkelig prøvd å spørre Nav om dette uten å få svar? Det tror jeg nemlig ingenting på. 

Anonymkode: 0250c...19a

• Liker 1
Skrevet

Søk om 1 dag permisjon 1 juli og resten fra vanlig tid

Anonymkode: 648e0...d4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...