Eliza Doalot Skrevet 22. desember 2005 #1 Skrevet 22. desember 2005 You raise me up er opprinnelig Secret Gardens sang!! Ikke Josh Grobans, og ikke Westlifes! Secret Gardens! Faktisk komponert av Rolf Løvland. Måtte bare få det ut!!!!
Malou Skrevet 22. desember 2005 #2 Skrevet 22. desember 2005 Er det annerledes med You Raise Me Up enn med andre coverlåter da?
Eliza Doalot Skrevet 22. desember 2005 Forfatter #3 Skrevet 22. desember 2005 Poenget mitt er at alle omtaler sangen som Josh Grobans eller Westlifes. Og det er ikke tilfelle.
Malou Skrevet 22. desember 2005 #4 Skrevet 22. desember 2005 Det vet jeg godt, mitt poeng var mer at det vel er sånn med de fleste coverlåter. Er det værre for de Rolf Løvland er norsk?
Gjest Carmensita Skrevet 22. desember 2005 #5 Skrevet 22. desember 2005 You raise me up er opprinnelig Secret Gardens sang!! Ikke Josh Grobans, og ikke Westlifes! Secret Gardens! Faktisk komponert av Rolf Løvland. Måtte bare få det ut!!!! ← RIKTIG! Og en helt nyyyyydelig sang!
Eliza Doalot Skrevet 22. desember 2005 Forfatter #6 Skrevet 22. desember 2005 Det vet jeg godt, mitt poeng var mer at det vel er sånn med de fleste coverlåter. Er det værre for de Rolf Løvland er norsk? ← Jeg synes bare det er dumt at vi ikke krediterer rett person for en så fin sang. Vi kan vel ikke akkurat skryte på oss så veldig mange internasjonale hit'er her i Norge, kan vi vel? Dessuten er det ingen av de andre versjonene som kan måle seg med Secret Gardens, men det er min høyst personlige mening.
NullHull Skrevet 22. desember 2005 #7 Skrevet 22. desember 2005 Nå er det nå en gang slik at i de aller fleste tilfeller så er det artisten som synger sangen og gir den "et ansikt", som får krediten. Sjelden at "støtteapparatet" rundt, som vel egentlig er alfa og omega for artisten, blir viet særlig oppmerksomhet. Være seg managere, produsenter, låtskrivere osv. osv. (Forøvrig synes jeg nå at Josh synger'n best jeg da )
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2005 #8 Skrevet 22. desember 2005 Dessuten er det ingen av de andre versjonene som kan måle seg med Secret Gardens, men det er min høyst personlige mening. ← Nå er det ikke noen i Secret Garden som synger. Låta blir sunget av den irske? sangeren Brian Kennedy som ikke er en del av Secret Garden ....sånn bare for å kverulere litt....
rugrat Skrevet 22. desember 2005 #9 Skrevet 22. desember 2005 Jeg tror da de fleste vet at det er Rolf Løvland som har skrevet den. Men nå er det engang sånn at det er de som synger som får oppmerksomheten. Brian Kennedy er jo også kjent for å ha sunget sangen, i likhet med Josh Groban og Westlife. Alle de nevnte artistene har dessuten vært flinke til å informere publikum om at det er en nordmann ved navn "Lovvland" som har skrevet sangen.
Gjest Danny boy Skrevet 22. desember 2005 #10 Skrevet 22. desember 2005 Ligner da veeeldig på denne: http://www.ireland-information.com/irishmusic/dannyboy.shtml Irsk folkesang. Sist hørt på "Med hjarte på rette staden", den episoden da lille Daniel dør.
Aquarius Skrevet 22. desember 2005 #11 Skrevet 22. desember 2005 Og hadde ikke kjente artister som Westlife og Josh sunget sangen, hadde ikke sangen vært så populær som den er. Og da hadde ikke Løvland tjent like mye penger på den som han gjør.
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2005 #12 Skrevet 23. desember 2005 Den er da like forbanna jævlig samme hvem som synger den, hadde jeg vært Løvland hadde jeg vært glad jeg ikke fikk all æren.
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2005 #13 Skrevet 23. desember 2005 Jeg synes det lukter plagiat jeg.. Den er jo nesten lik den dannyboy.
Gjest Jane Doe Skrevet 24. desember 2005 #14 Skrevet 24. desember 2005 Jeg synes det lukter plagiat jeg.. Den er jo nesten lik den dannyboy. ← Rolf Løvland eller noen i hans plateselskap har selv sagt at melodien har opphav i en irsk folketone, regner med at det er snakk om Dannyboy..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå