AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #1 Skrevet 12. februar 2023 Jeg går til fysioterapi og har time i morgen. Våknet idag med skikkelig forkjølelse og vondt i kroppen. Jeg skal avbestille timen på melding straksz Problemet er at den skal sendes på melding på en tlf han lar ligge på jobben når han har fri. Dette er en fysioterapeut som får tilskudd av kommunen. Han har sagt at møter jeg ikke opp eller av avbestiller for sent, så må jeg betale for timen og det han skulle hatt i tilskudd fra kommunen. Sist uke fikk jeg en mld fra han om at timen 2 timer senere ble avlyst fordi han måtte hjem pga sykt barn som går i bhg. Helt greit og forståelig fra min side. Nå som jeg skal sende mld, så ser ikke han den før i morgen 3 timer før jeg skal ha time. Har noen av dere opplevd å måtte betale for time og tilskudd når timen avbestilles på en Søndag hvor vedkommende ikke da leser mld før dagen etter? Det vil bli nærmere 800.- på meg om dette skjer. Anonymkode: e1a38...717
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #2 Skrevet 12. februar 2023 Send melding så raskt som mulig. Der jeg går skal de ha beskjed minimum 24 t før om jeg ikke kan møte, om ikke må jeg betale. klokkeslettet når du har sendt melding kommer jo frem, at de ikke har sett melding er jo ikke noe du kan noe for? Anonymkode: b7d02...eec 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #3 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Send melding så raskt som mulig. Der jeg går skal de ha beskjed minimum 24 t før om jeg ikke kan møte, om ikke må jeg betale. klokkeslettet når du har sendt melding kommer jo frem, at de ikke har sett melding er jo ikke noe du kan noe for? Anonymkode: b7d02...eec Jeg har sendt den for flere timer siden, så er godt innenfor 24 timers regelen fysioterapeuten har. Blir jeg belastet denne timen så skal jeg ta den kampen. Hvem vet om de blir syk i helgen når de får neste time 6 dager i forveien. Anonymkode: e1a38...717
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #4 Skrevet 12. februar 2023 Skal ikke sånne 24 timers avbestillinger skje på virkedager? Hvis jeg har sykehustime mandag 12:00 må den avbestilles senest fredag 12:00. Anonymkode: 41d2b...b5a 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #5 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Skal ikke sånne 24 timers avbestillinger skje på virkedager? Hvis jeg har sykehustime mandag 12:00 må den avbestilles senest fredag 12:00. Anonymkode: 41d2b...b5a Dette er jo fordi da kan de ringe noen andre på venteliste og faktisk bruke den timen til noe nyttig. Det får ikke fysioen din gjort så lett med bare 3 timers varsel. Anonymkode: 41d2b...b5a
Daria Skrevet 12. februar 2023 #6 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er jo fordi da kan de ringe noen andre på venteliste og faktisk bruke den timen til noe nyttig. Det får ikke fysioen din gjort så lett med bare 3 timers varsel. Anonymkode: 41d2b...b5a Og nettopp derfor er det jo logisk at det samme gjelder for fysioen - han skal også ha mulighet for å fylle timen. Det vanlige hos stort sett alle som har timebestilling er at avbestilling må skje siste virkedag i forkant, og så varierer det litt hvor strenge de er på det i praksis. I TS' situasjon ville jeg regnet med å måtte betale. 1
enkefru Skrevet 12. februar 2023 #7 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Skal ikke sånne 24 timers avbestillinger skje på virkedager? Hvis jeg har sykehustime mandag 12:00 må den avbestilles senest fredag 12:00. Anonymkode: 41d2b...b5a Stemmer! Det er virkedager som gjelder
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #8 Skrevet 12. februar 2023 Daria skrev (2 timer siden): Og nettopp derfor er det jo logisk at det samme gjelder for fysioen - han skal også ha mulighet for å fylle timen. Det vanlige hos stort sett alle som har timebestilling er at avbestilling må skje siste virkedag i forkant, og så varierer det litt hvor strenge de er på det i praksis. I TS' situasjon ville jeg regnet med å måtte betale. Ja, regner med TS må betale og hun bør ikke motsette seg det. Anonymkode: 41d2b...b5a 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #9 Skrevet 12. februar 2023 Jeg jobber også en plass med pasienter. Mange vil ikke ha timer på mandager nettopp pga. de kan bli syke i helgen. Vi utviser dog kjønn. Er man fast pasient, å aldri har måtte avbestille utenfor fristen før så får de ofte litt goodwill fra oss. Men hvis det er en gjentakende greie så ser vi oss nødt til å ta betalt. Det er ikke min skyld at jeg ble syk er ofte det som går igjen. Men det er virkelig ikke behandler sin skyld heller. Er det rett at de da skal betale? Jeg fatter ikke at folk syns at det er riktig at behandlere skal betale for andre folks sykdom, at bikkja blir syk, at togene ikke går/er forsinket osv. Du aner ikke unnskyldningene som kommer. Å du er jo ikke den eneste.. Anonymkode: bdf21...00c 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #10 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har sendt den for flere timer siden, så er godt innenfor 24 timers regelen fysioterapeuten har. Blir jeg belastet denne timen så skal jeg ta den kampen. Hvem vet om de blir syk i helgen når de får neste time 6 dager i forveien. Anonymkode: e1a38...717 Ta kampen? Fysioterapeut har full rett til å belaste deg. Helsevesenet driver ikke med veldedighet, så selvfølgelig må de ha betalt for uteblitt time. Så det er ingen kamp å ta, du har tapt. Anonymkode: 8723f...621 3 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #11 Skrevet 12. februar 2023 Nettopp derfor unngår jeg timer hos f.eks tannlege, fysio, fastlege og frisør på mandagee. Får jeg innkalling fra sykehuset (jevnlige kontroller) og timen er på en mandag så ringer jeg å flytter timen til en annen dag i uka Å betale 1000kr hvis jeg er uheldig å blir syk på helg og ikke får meldt avbud 24 timer før er helt uaktuelt. Man kan jo ikke vite fredag før kl 12 om man får feber og forkjølelse, influensa eller omgangssyken lørdag eller søndag. Eller som i mitt tilfelle har kreft og veldig uforutsigbar form Eneste jeg kan ha mandags-timer til er psykologen min pga er formen elendig og jeg kommer meg ikke ut så gir jeg beskjed også gjør hun timen om til telefontime i stedet. Jeg er helt for at man skal varsle seinest 24 timer før sånn at timen kan gå til noen andre på ventelista, men mandager burde vært et unntak. Anonymkode: 40407...da0
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #12 Skrevet 12. februar 2023 Jeg jobber på en Dps og vi har unntak fra 24t-regelen på mandager. Kommer beskjeden på morgenen da så sender vi ikke regning. Telefonen vår er jo ikke åpen i helga uansett, så det ville jo blitt umulig for pasientene å avbestille grunnet sykdom på mandager hvis den regelen gjaldt da. Anonymkode: aa621...e2d
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #13 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Nettopp derfor unngår jeg timer hos f.eks tannlege, fysio, fastlege og frisør på mandagee. Får jeg innkalling fra sykehuset (jevnlige kontroller) og timen er på en mandag så ringer jeg å flytter timen til en annen dag i uka Å betale 1000kr hvis jeg er uheldig å blir syk på helg og ikke får meldt avbud 24 timer før er helt uaktuelt. Man kan jo ikke vite fredag før kl 12 om man får feber og forkjølelse, influensa eller omgangssyken lørdag eller søndag. Eller som i mitt tilfelle har kreft og veldig uforutsigbar form Eneste jeg kan ha mandags-timer til er psykologen min pga er formen elendig og jeg kommer meg ikke ut så gir jeg beskjed også gjør hun timen om til telefontime i stedet. Jeg er helt for at man skal varsle seinest 24 timer før sånn at timen kan gå til noen andre på ventelista, men mandager burde vært et unntak. Anonymkode: 40407...da0 Hva er denne irrasjonelle frykten med mandager? Du kan like gjerne få omgangssyke eller feber kvelden før timen. Anonymkode: 8723f...621 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå