AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #1 Skrevet 12. februar 2023 Jeg er en relativt rolig og sindig person, hjemme var det alltid slik at vi kunne snakke om ting og begge mine foreldre var alltid så rolig, jeg og samboer gikk i fra hverandre for en tid siden, men har bodd sammen i påvente at jeg kan flytte, barna mine er ganske åpne å vi snakker om alt. når barna sier noe på tull om meg som kan være negativt så er alltid min eks enig, selv om det ikke er sant, og han vet det. Her om dagen skulle jeg ut meg barna når jeg var på tur ut, mente min eks at jeg ikke hadde gjort noe han mente jeg skulle gjort (husker ikke hva det var)så jeg gikk. Før jeg kom til døren brølte min eks til meg (jeg har aldri opplevd det før) så min reaksjon var å vise han fingeren ( vet det er teit, men det var på instinkt, og forstod ikke hva jeg gjorde før det var forsent) Barna så det, de ble helt gal og klappet til meg når jeg gjorde det. Jeg forsøkte når vi var alene å forklare at det var galt av meg og jeg burde ikke gjort det, men barna mente far fortjente det. Etter det har barna mistet all respekt for far, jeg sier de må snakke pent til andre, men de sier at han ikke fortjener det for han har vært så slem med de, de har fortalt meg mye etter episoden og sakt at han har vært slem i lang tid, men de torte ikke si noe før de så at far var slem med meg også Anonymkode: ba15c...e98 6
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #2 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er en relativt rolig og sindig person, hjemme var det alltid slik at vi kunne snakke om ting og begge mine foreldre var alltid så rolig, jeg og samboer gikk i fra hverandre for en tid siden, men har bodd sammen i påvente at jeg kan flytte, barna mine er ganske åpne å vi snakker om alt. når barna sier noe på tull om meg som kan være negativt så er alltid min eks enig, selv om det ikke er sant, og han vet det. Her om dagen skulle jeg ut meg barna når jeg var på tur ut, mente min eks at jeg ikke hadde gjort noe han mente jeg skulle gjort (husker ikke hva det var)så jeg gikk. Før jeg kom til døren brølte min eks til meg (jeg har aldri opplevd det før) så min reaksjon var å vise han fingeren ( vet det er teit, men det var på instinkt, og forstod ikke hva jeg gjorde før det var forsent) Barna så det, de ble helt gal og klappet til meg når jeg gjorde det. Jeg forsøkte når vi var alene å forklare at det var galt av meg og jeg burde ikke gjort det, men barna mente far fortjente det. Etter det har barna mistet all respekt for far, jeg sier de må snakke pent til andre, men de sier at han ikke fortjener det for han har vært så slem med de, de har fortalt meg mye etter episoden og sakt at han har vært slem i lang tid, men de torte ikke si noe før de så at far var slem med meg også Anonymkode: ba15c...e98 Så da har barna sett at du er et menneske du også. Synes du håndterte det fint med å snakke med de etterpå. Jeg har vokst opp i en dysfunksjonell familie der roping og slamring med dører var normalen. At en mor viser en fin én gang er ingenting Anonymkode: 5edee...44e 4 4
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #3 Skrevet 12. februar 2023 Du reagerte og forklarte dem at det ikke var greit etterpå, hva mer riktig kan du gjøre? Du sier selv at barna har åpnet seg til deg etterpå, er det ikke bra? De ser at du står opp for deg selv og ikke godtar å bli behandlet dårlig. For et forbilde tenker jeg. Anonymkode: 70432...85c 10
servitrise&suppe Skrevet 12. februar 2023 #4 Skrevet 12. februar 2023 Det er synd for barn at de skal leve sånn at de må og ønsker å ta parti med en forelder. De kommer i lojalitetskonflikt og barn er ofte på side med den av foreldrene som oppfører seg dårligst på grunn av frykt for å bli utsatt selv, og fordi de har mer tillit til den som oppfører seg bra. Hvorfor har du ikke fått med deg at faren har vært slem med barna? Det var når først du ga en grense for ham at de turte å si fra. Her har dere begge utsatt barna for problemet. Han fordi han oppfører seg stygt og du fordi du har latt det gå. Dere burde selvfølgelig ikke bo sammen under sånne omstendigheter, men du kommer uansett best ut av det i og med at du endelig demonstrerte hvor grenser går til slutt, så regner med at du har innsett noe ihvertfall, selv om å vise fingeren ikke var bedre måten. Det er ingen katastrofe heller, men få mannen ut eller flytt selv.
Hjelpsom Skrevet 12. februar 2023 #5 Skrevet 12. februar 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er en relativt rolig og sindig person, hjemme var det alltid slik at vi kunne snakke om ting og begge mine foreldre var alltid så rolig, jeg og samboer gikk i fra hverandre for en tid siden, men har bodd sammen i påvente at jeg kan flytte, barna mine er ganske åpne å vi snakker om alt. når barna sier noe på tull om meg som kan være negativt så er alltid min eks enig, selv om det ikke er sant, og han vet det. Her om dagen skulle jeg ut meg barna når jeg var på tur ut, mente min eks at jeg ikke hadde gjort noe han mente jeg skulle gjort (husker ikke hva det var)så jeg gikk. Før jeg kom til døren brølte min eks til meg (jeg har aldri opplevd det før) så min reaksjon var å vise han fingeren ( vet det er teit, men det var på instinkt, og forstod ikke hva jeg gjorde før det var forsent) Barna så det, de ble helt gal og klappet til meg når jeg gjorde det. Jeg forsøkte når vi var alene å forklare at det var galt av meg og jeg burde ikke gjort det, men barna mente far fortjente det. Etter det har barna mistet all respekt for far, jeg sier de må snakke pent til andre, men de sier at han ikke fortjener det for han har vært så slem med de, de har fortalt meg mye etter episoden og sakt at han har vært slem i lang tid, men de torte ikke si noe før de så at far var slem med meg også Anonymkode: ba15c...e98 Du var menneskelig, og selv om du feilet i affekt en gang, så var du voksen nok og tok det opp med barna. Du gjorde det ikke så verst og fikk i tillegg vite mer om forholdet mellom barna dine og samboeren. 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #6 Skrevet 12. februar 2023 Synes ikke det var så ille jeg da 😅 men bra du snakket med dem etterpå. Barna så at du også kan bli sint og lei. Anonymkode: 3d70e...090 1
minister-mio Skrevet 12. februar 2023 #7 Skrevet 12. februar 2023 Barna dine klappet til deg? Veldig merkelig og bekymringsfull oppførsel. Har du noen mistanke om at noen har klappet til dem? 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #8 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er en relativt rolig og sindig person, hjemme var det alltid slik at vi kunne snakke om ting og begge mine foreldre var alltid så rolig, jeg og samboer gikk i fra hverandre for en tid siden, men har bodd sammen i påvente at jeg kan flytte, barna mine er ganske åpne å vi snakker om alt. når barna sier noe på tull om meg som kan være negativt så er alltid min eks enig, selv om det ikke er sant, og han vet det. Her om dagen skulle jeg ut meg barna når jeg var på tur ut, mente min eks at jeg ikke hadde gjort noe han mente jeg skulle gjort (husker ikke hva det var)så jeg gikk. Før jeg kom til døren brølte min eks til meg (jeg har aldri opplevd det før) så min reaksjon var å vise han fingeren ( vet det er teit, men det var på instinkt, og forstod ikke hva jeg gjorde før det var forsent) Barna så det, de ble helt gal og klappet til meg når jeg gjorde det. Jeg forsøkte når vi var alene å forklare at det var galt av meg og jeg burde ikke gjort det, men barna mente far fortjente det. Etter det har barna mistet all respekt for far, jeg sier de må snakke pent til andre, men de sier at han ikke fortjener det for han har vært så slem med de, de har fortalt meg mye etter episoden og sakt at han har vært slem i lang tid, men de torte ikke si noe før de så at far var slem med meg også Anonymkode: ba15c...e98 Kom deg vekk fra han. Ta med deg barna vekk. NO! Anonymkode: 5c5ef...48a 1
Gjest Bieter Skrevet 12. februar 2023 #9 Skrevet 12. februar 2023 (endret) Bra. Barna har lært at det er ok å bli sint når noen tråkker over grenser. De har lært at det er ok å reagere når andre oppfører seg dårlig. Det er viktig egenskap å ha for å beskytte seg selv mot folk som er slemme. Endret 12. februar 2023 av Bieter
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #10 Skrevet 12. februar 2023 minister-mio skrev (6 minutter siden): Barna dine klappet til deg? Veldig merkelig og bekymringsfull oppførsel. Har du noen mistanke om at noen har klappet til dem? Det virker som om TS mener klappet for... ga applaus..det gir mer mening når man leser resten. Anonymkode: 8878f...d44 3
minister-mio Skrevet 12. februar 2023 #11 Skrevet 12. februar 2023 Bieter skrev (8 minutter siden): Bra. Barna har lært at det er ok å bli sint når noen tråkker over grenser. De har lært at det er ok å reagere når andre oppfører seg dårlig. Det er viktig egenskap å ha for å beskytte seg selv mot folk som er slemme. Dersom barna har lært å klappe til sin mor har der gått galt et sted
Gjest Bieter Skrevet 12. februar 2023 #12 Skrevet 12. februar 2023 17 minutter siden, minister-mio said: Dersom barna har lært å klappe til sin mor har der gått galt et sted Siden barna sa at han fortjente det, så tenker jeg det samme som ab over, at hun mente klappet for. Jeg tror ikke hun mente slo hardt. Utenom det så er det fortsatt positivt at barn lærer at det er helt greit å reagere med sinne når noen er slem mot dem. Å lære opp barna til å begrave sine følelser og tåle urett er ikke en bra taktikk. Da får man barn som ikke tørr å si fra eller tørr si nei, og som lar seg utnytte.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #13 Skrevet 18. februar 2023 servitrise&suppe skrev (På 12.2.2023 den 7.08): Det er synd for barn at de skal leve sånn at de må og ønsker å ta parti med en forelder. De kommer i lojalitetskonflikt og barn er ofte på side med den av foreldrene som oppfører seg dårligst på grunn av frykt for å bli utsatt selv, og fordi de har mer tillit til den som oppfører seg bra. Hvorfor har du ikke fått med deg at faren har vært slem med barna? Det var når først du ga en grense for ham at de turte å si fra. Her har dere begge utsatt barna for problemet. Han fordi han oppfører seg stygt og du fordi du har latt det gå. Dere burde selvfølgelig ikke bo sammen under sånne omstendigheter, men du kommer uansett best ut av det i og med at du endelig demonstrerte hvor grenser går til slutt, så regner med at du har innsett noe ihvertfall, selv om å vise fingeren ikke var bedre måten. Det er ingen katastrofe heller, men få mannen ut eller flytt selv. Har aldri satt barna i en situasjon hvor de må ta parti, selv om det har vær anspent mellom mor og far, har jeg oppmuntret barna til å være med far. At jeg ikke har oppdaget at far ikke var snill med barna. Jeg har jobbet turnus, når jeg har vært hjemme har alt vært fint, barna sier det ikke har vært bra når jeg ikke var hjemme på kvelden, ingen av de har fortalt meg noe, og alt har virket fint, frem til jeg viste fingeren, da kom alt frem Anonymkode: ba15c...e98
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #14 Skrevet 18. februar 2023 minister-mio skrev (På 12.2.2023 den 11.25): Barna dine klappet til deg? Veldig merkelig og bekymringsfull oppførsel. Har du noen mistanke om at noen har klappet til dem? sorry, dårlig språk fra meg. klappet, som i klappe i hendene. Anonymkode: ba15c...e98
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #15 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har aldri satt barna i en situasjon hvor de må ta parti, selv om det har vær anspent mellom mor og far, har jeg oppmuntret barna til å være med far. At jeg ikke har oppdaget at far ikke var snill med barna. Jeg har jobbet turnus, når jeg har vært hjemme har alt vært fint, barna sier det ikke har vært bra når jeg ikke var hjemme på kvelden, ingen av de har fortalt meg noe, og alt har virket fint, frem til jeg viste fingeren, da kom alt frem Anonymkode: ba15c...e98 Da må du snakke mer mer med de å finne ut nøyaktig hva han gjør som er slemt. Også må du selvfølgelig ta dette videre, f eks med FVK. Om barna blir utsatt for psykisk mishandling (eller fysisk), så er det viktig at du får avdekket og tatt tak i det. Og sånn utenom det så tenker jeg at de ikke har tatt skade av å se deg rekke finger en gang 😛 Anonymkode: b0bfb...f85 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå