AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #1 Skrevet 12. februar 2023 Etter flere år med psykisk vold har jeg flyttet ut. Alle spør meg om jeg har funnet en ny. Som jeg sier til alle er at jeg er ferdig med mannfolk, så skal det bli noen nye vil det bli en kvinne. Men jeg er så usikker jeg kunne godt vært samboer med en kvinne, for da ville jeg alltid hatt noen å snakke med. Jeg kan plukke ut alle som er lesbisk i en forsamling, men jeg kunne aldri tenke meg ha sex med en kvinne, men jeg føler jeg tiltrekkes av kvinner, men vet ikke hvordan jeg tiltrekkes da det ikke er seksuellt Anonymkode: 49955...f9c
Hjelpsom Skrevet 12. februar 2023 #3 Skrevet 12. februar 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Etter flere år med psykisk vold har jeg flyttet ut. Alle spør meg om jeg har funnet en ny. Som jeg sier til alle er at jeg er ferdig med mannfolk, så skal det bli noen nye vil det bli en kvinne. Men jeg er så usikker jeg kunne godt vært samboer med en kvinne, for da ville jeg alltid hatt noen å snakke med. Jeg kan plukke ut alle som er lesbisk i en forsamling, men jeg kunne aldri tenke meg ha sex med en kvinne, men jeg føler jeg tiltrekkes av kvinner, men vet ikke hvordan jeg tiltrekkes da det ikke er seksuellt Anonymkode: 49955...f9c Det kan være ideen/tanken om at en kvinne ikke kan være den som utfører psykisk vold og at du føler deg mere bekvem sammen med andre kvinner i stedet for menn etter flere å med en psykisk voldelig mann. Bare vær klar over at psykisk vold i form av sjalusi og vonde ord og kontrollering ikke kun blir utført at menn. Nå har jeg selv vært en mann som har vært sint, sakt stygge ting og vært kontrollerende så jeg skal ikke bagatellisere det du har vært igjennom for du har nok hatt det hardt og da skjønner jeg at du søker trygghet hos andre kvinner, men vær varsom så du ikke trår inn i samme mønsteret igjen med en kvinne denne gangen. Det kan jo hende at du ikke kan tenke deg å ha sex med en annen kvinner fordi du ikke har møtt den rette ennå.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #4 Skrevet 12. februar 2023 Jeg tenkte akkurat det samme; jeg er ferdig med mannfolk - jeg har fått de barna jeg vil ha, nå er det samtaler, samarbeid som er viktig. Jeg traff en kvinne som jeg likte godt, men jeg måtte innrømme for meg selv at sexen var ikke så spennnede og det hadde vært vennskap som var aktuelt - og det var ikke det hun ville.. Men det er jo bare til å prøve 😊 Anonymkode: e5ba3...c08
Majer Skrevet 12. februar 2023 #5 Skrevet 12. februar 2023 (endret) Å være bifil er flytende. Det samme er biseksualitet. På det området skiller det seg fra å være hetero og lesbisk. Det er fullt mulig å like kvinner emosjonelt i 90% av tilfellene, men bare 10% seksuelt eller motsatt. Statistikken viser at bifile kvinner får dårligere fysisk og psykisk helse av å date menn enn av å holde seg single eller ved å ha kvinnelig kjæreste. Det er altså fornuftig ut fra statistikken at du holder deg unna menn. Spørsmålet er om du klarer å utvikle seksuelle følelser, klarer å unngå sex for din egen del eller klarer å finne en aseksuell. Min erfaring er at de fleste aseksuelle kvinner er bifile, men jeg har ikke tall på om det faktisk stemmer. Endret 12. februar 2023 av Majer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå