Gå til innhold

Spiralen kommer ut?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest nå
Skrevet

Jeg har kobberspiral og har så vondt nederst i magen. Smertene kommer og går.

Jeg og eksen møttes i går og under samleiet kjente jeg en plutselig smerte nedentil... Smerten gikk over, men nå kjennes det vondt i livmora.

Er det noen som selv har opplevd at spiralen er på vei ut eller at den er blitt forskjøvet under samleie?

Videoannonse
Annonse
Gjest Angrepille?
Skrevet

Jeg er trådstarter. Går jeg på legevakta fjerner de spiralen og jeg er midt i eggløsningsperioden. Jeg ringte legevakta og de setter ikke inn en ny, siden det er legevakt...

Nå har jeg tatt to smertestillende. Hvis ikke smertene gir seg, må jeg jo på legevakta.

Dere som har tatt angrepillen, hvordan virker den og når skal den tas? Gir den bivirkninger?

Skrevet

Jeg opplevde det samme som du beskrver en gang. Viste seg at det faktisk bare var eggløsningen som var så kraftig smertefull den gangen. Det gikk over.

Om du enda kjenner trådene til spiralen tror jeg du ikke trenger bekymre deg.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Takk Shea. Jeg håper virkelig at det bare er eggløsningen men jeg har aldri tidligere hatt slike smerter og jeg har hatt menstruasjon i 17 år...

Svaret ditt roet meg litt i alle fall. Det gjorde så vondt at jeg nesten glemte å puste. Det er sikkert fordi jeg er nervøs for å bli gravid hvis spiralen fjernes. Da betyr det jo at jeg hadde ubeskyttet sex i går...

Hvis spiralen er blitt forskjøvet, kan jeg risikere å bli gravid da også?

Skrevet

Jeg fikk satt inn spiralen etter fødselen.

Sto fin der. Flere mensturasjoner og så denne kom denne ene eggløsningen som gjorde sinnnnsyyyykt vodt. Hadde ikke opplevd det slikt før men en venninne hadde så jeg roet meg ned. Det gikk over.

Men ca 5 mnd senere forsvant dråden og jeg ble fikk en akkuttime på legevakten.

De klarte heldigvis på tak i tråden da den ikke hadde forsvunnet for langt opp. Om ikke måtte jeg dratt på sykehuset.

Så mitt råd er å være flink å skjekke de neste ukene at tråden er på plass.

Om du kan bli gravid med forskjøvet spiral tror jeg ikke i og med at du har hormonspiral. Undersøk med en lege for å være sikker.

Et annen ting som hjelper meg er å legge en varmepute på ryggen og slappe av til jeg kjenner jeg er god å varm. Når det er gjort tar jeg meg en lang gåtur. Blir bedre etterpå. Hjelper stort sett hver gang.

Lykke til

Skrevet

Obs husket feil.

Det var kobberspiral ikke hormonspiral du hadde.

Ring legen å spør.

Skrevet

Jeg fikk fjernet spiralen en gang på legevakta, fordi jeg kjente smerte under samleie og dagen etter fikk akutte magesmerter. Straks spiralen var fjernet, ble smertene borte.

Jeg var ikke i eggløsningtida, så jeg tenkte ikke så mye på graviditet. Angrepille har jeg aldri tatt, så jeg kan ikke svare på det.

Skrevet

Spiraler på bærtur tror jeg ikke virker noe særlig bra som prevensjon, spesielt med tanke på at kobberspiral i utgangspunktet er et av de mest usikre preventivmidlene på markedet. Spiraler kan og i svært sjeldne tilfeller enten gro fast i livmorveggen, eller gå ut i bukhulen. Det er som sagt sjelden, men om du har smerter over lengre tid bør du få tatt en innvendig ultralyd og få sjekket om den er der den skal være.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Jeg tok to ibux og la meg ned og smertene forsvant, men jeg føler meg veldig trett så kanskje det er et virus på gang. Den siste timen har jeg flydd på toalettet, jeg mangler matlyst osv, så nå kobler jeg mageknipen sammen med virus og ikke med spiralen...

Gjest Bekymret!
Skrevet
kobberspiral i utgangspunktet er et av de mest usikre preventivmidlene på markedet.

HVA?! Tar alle legene og gynekologene som sier at den er bortimot 99% sikker feil?

Skrevet

Sikker på det er kobberspiral de har snakket om? Hormonspiral skal jeg kunne gå med på er noenlunde sikkert, men det er en del forskjell på hormonspiral og kobberspiral.

Jeg finner ikke igjen den undersøkelsen jeg hadde for litt siden, og jeg har ikke ork til å begynne å finlese på engelskspråklige medisinske nettsteder, men denne siden ser grei nok ut i mangel på noe annet.

http://www.legemiddelverket.no/templates/I...e____16851.aspx

Så om til og med p-piller, med all den muligheten for brukerfeil det er med slike medisiner, kan anses for mer sikkert virker det ikke spiral særlig sikkert på meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...