AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #1 Skrevet 12. februar 2023 Er 30 år og har tidligere vært i destruktive forhold hvor jeg har vært ekstremt opptatt av å få bekreftelse og har endret meg for å passe inn i det jeg tror personen vil ha. Har endret interesser, stil, hårfarge for å «passe» inn i den jeg datet sitt liv. Hele livet mitt handlet om å få bekreftelse fra de jeg datet. Jeg kunne late som jeg hadde vært på en konsert til et band en av de likte kun for at de skulle synes jeg var kul. Jeg gikk til ekstreme skritt kun for å få tre sekunder med anerkjennelse. Hele livet mitt handlet om å tilpasse meg og få bekreftelse og tilbakemelding. Det som gjorde at jeg visste at jeg var oppriktig interessert i en person var at jeg fikk en sånn innvendig følelse av at jeg var villig til å gjøre hva som helst for å få anerkjennelse. De to siste årene har jeg vært i et trygt forhold med en fantastisk mann. I starten hadde jeg de samme tendensene som tidligere forhold, at jeg «leste» han og så for meg hva slags dame han ville ha og prøvde å tilpasse meg. Jeg gjorde mange rare ting i starten som jeg trodde ville gjøre at han likte meg mer, men han ga meg bekreftelse uten at jeg trengte å ty til drastiske tiltak for å få oppmerksomheten hans. Etterhvert har jeg blitt trygg på han og vi har det fint sammen, men jeg kjenner at jeg ikke lenger «anstrenger» meg for at han skal like meg, og det skremmer meg. Betyr det at vi er i et trygt forhold eller betyr det at vi har det bra sammen, eller betyr det at jeg ikke er interessert egentlig? Det eneste jeg «kjenner» til ved å være interessert i noen er som sagt å gjøre drastiske tiltak for å få oppmerksomheten til vedkommende. Når jeg da ikke lenger «leser» samboeren min og gjør masse rare ting for at han skal like meg, vet jeg ikke hva det betyr. Jeg vet han liker at jeg fikser neglene f.eks, men jeg gidder ikke å gjøre det fordi jeg ikke har tid akkurat nå. Tidligere hadde jeg droppet å dra på jobb kun for å fikse neglene fordi jeg visste at han likte det, og at jeg kunne risikere at han fant noen bedre med fine negler. For å sette det på spissen. For mitt «sikreste tegn» på forelskelse tidligere har vært å innta en sånn psyko rolle som bare endrer seg. Når jeg nå føler meg «som meg selv» og ikke lenger higer etter oppmerksomhet vet jeg ikke hva jeg skal tolke det som.. Vet ikke om noen helt skjønte hva jeg mente her, men tar i mot innspill. Anonymkode: 841fa...2f7
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #2 Skrevet 12. februar 2023 Det betyr bare at du er i ett sunt forhold. Du vet hva han liker og du gjør det når du vil men ikke på hans premisser alene og ikke alltid. Anonymkode: 2d969...750 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #3 Skrevet 12. februar 2023 Jeg tror det betyr at dere har det bra sammen og at du er i et sunt forhold som bygger deg opp når du føler deg godtatt for den du er ikke føler at du må anstrenge deg og endre og tilpasse deg så mye at du mister deg selv! Takk for at du deler, jeg trengte å lese dette i kveld og bli påmint hvor psykelig det er å holde på sånn for jeg har nettopp erfart å bli sånn selv så fort jeg begynte å date igjen etter en stund som singel etter mangeårig destruktivt og nedbrytende forhold. Mistet meg selv med en gang, ønsker en relasjon som gjør meg trygg nok til å være meg selv og føle meg elsket nok av å bare være meg ❤️ Anonymkode: 184cc...d10
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #4 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tror det betyr at dere har det bra sammen og at du er i et sunt forhold som bygger deg opp når du føler deg godtatt for den du er ikke føler at du må anstrenge deg og endre og tilpasse deg så mye at du mister deg selv! Takk for at du deler, jeg trengte å lese dette i kveld og bli påmint hvor psykelig det er å holde på sånn for jeg har nettopp erfart å bli sånn selv så fort jeg begynte å date igjen etter en stund som singel etter mangeårig destruktivt og nedbrytende forhold. Mistet meg selv med en gang, ønsker en relasjon som gjør meg trygg nok til å være meg selv og føle meg elsket nok av å bare være meg ❤️ Anonymkode: 184cc...d10 Takk for svar. Vet hvordan du har det og ønsker deg lykke til ☺️❤️ Anonymkode: 841fa...2f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå