AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #1 Skrevet 12. februar 2023 Hva slags aktiviteter gjør din 10 åring hjemme utenom skjerm? Jeg tenker da spesielt på utenom gamlng. Jeg trenger litt tips til selvstendige aktiviteter som er skjermfri og fenger litt over tid. Ikke lego.. Anonymkode: 50cca...46d
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #2 Skrevet 12. februar 2023 Min er veldig glad i å tegne, han leser i faktabøker og skriver ned egne fakta og tegner ved siden av.😊 Anonymkode: 14286...6ab 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #3 Skrevet 12. februar 2023 tegner, spiller piano og ukulele, lager ting av alle mulige materialer, gjenbruk er populært; pappeske pluss gaffatape pluss sølvfolie = romskip, skravler dagen lang, vi spiller kort og mikado, danse / gjøre turntriks, trikse på skateboard, lager skattejakt eller detektivlek Anonymkode: bc1d1...d63 1
Irja Skrevet 12. februar 2023 #4 Skrevet 12. februar 2023 Hun er glad i å tegne å spille brettspill med oss. Ellers liker hun å være ute. Ake, ski, skøyter. Trampoline, bade og sykle fra våren og utover 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #5 Skrevet 12. februar 2023 Ute er det ikke noe problem å holde seg aktiv våren, sommer og høst, og ved ordentlig vinter. Han er også veldig aktiv organisert via idretten sin. Mens hjemme blir det litt for mye spilling og jeg merker at hjernen sakte visner bort (satt på spissen). Vi spiller også brettspill og kortspill sammen. Men leter etter noe som kan fenge alene. Evt. Sammen søsken som er ett par år eldre. takk for tips så langt. ts Anonymkode: 50cca...46d
Hannah80 Skrevet 12. februar 2023 #6 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ute er det ikke noe problem å holde seg aktiv våren, sommer og høst, og ved ordentlig vinter. Han er også veldig aktiv organisert via idretten sin. Mens hjemme blir det litt for mye spilling og jeg merker at hjernen sakte visner bort (satt på spissen). Vi spiller også brettspill og kortspill sammen. Men leter etter noe som kan fenge alene. Evt. Sammen søsken som er ett par år eldre. takk for tips så langt. ts Anonymkode: 50cca...46d Denne tråden vil jeg følge:) Har også en fjerdeklassing. Og her går det også mye i gaming på vinterstid. Og vi spiller MYE kort og brettspill. Men det begrenser seg hvor mye vi kan gjøre det😂 Han har ikke funnet noe som fenger helt når det gjelder å gjøre inneaktiviteter, alene:)
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #7 Skrevet 12. februar 2023 Matlaging. Baking. Lage noe digg til kvelds eller matpakken. Vår er i en periode hvor ‘kjedelig mat’ (aka brødskiver og hverdagskost) er det verste som er. Så da har vi utfordret og gitt relativt fri tilgang på kjøkkenet. Blitt mye god mat utav det matstart.no er stor inspirasjonskilde (matprat.no for barn) Anonymkode: e05ff...492
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #8 Skrevet 12. februar 2023 Våre driver også med animasjonsfilm. Det blir jo noe skjerm, men likevel kreativt på en helt annen måte, så synes det er ok likevel De bruker lego og andre figurer, og tar ett og ett bilde, mens figurene flyttes bittelitt. Så er ganske mye jobb, og kreativitet i å lage scener som er gøy. Legge til lydeffekter osv. Anonymkode: e05ff...492
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #9 Skrevet 12. februar 2023 Og enda ting - blant både guttene og jentene i klassen går det en greie nå med å flette vennskapsbånd. Samme som vi holdt på med i den alderen. Anonymkode: e05ff...492
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #10 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva slags aktiviteter gjør din 10 åring hjemme utenom skjerm? Jeg tenker da spesielt på utenom gamlng. Jeg trenger litt tips til selvstendige aktiviteter som er skjermfri og fenger litt over tid. Ikke lego.. Anonymkode: 50cca...46d Når barna ikke er hjemme er det fritidsaktiviteter, håndball på alle, uten om det driver ungdommen med hest og minstemann motorcross, men vinter er vi i slalombakken hver dag fra de åpner til de stenger. 2 dager i uken får de bruke mobil, nettbrett som de vil (samme for meg) Vi skriver da ned hvilken dag vi velger, når disse dagene er brukt blir mobil og brett pakket bort ( min tlf blir ikke, men blir brukt til å svare anrop, barna får også anrop på min tlf). Ungdommen synes jeg er streng, og mener de MÅ ha tlf for tenk om noe skjer de!!! Vi lærte fort å ta vare på oss selv når vi var alene ute når vi var små, ungdommen må bare lære å holde seg unna situasjoner som ikke er bra for de, samme som min generasjon måtte, er det dårlig vær å vi ikke kommer oss ut, så overrasker det meg at alle barna leker sammen eller spiller spill sammen, desverre var det ikke slik når de hadde fri internett tilgang. I dag var det dårlig vær, 8 åringen, 13 åringen og 15 åringen lekte med duplo av alle ting ( noe jeg har vurdert å selge for de er for store til det), de fant også ut at de skal innrede et rom de til vanlig ikke bruker, så de kunne leke i fred. Men de har i lang tid truet meg å ringe barnevernet for de ikke får internett Anonymkode: c4b03...6b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå