Gå til innhold

Barnefar fått yngre kjæreste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

jeg må bare få luftet min frustrasjon, jeg var sammen med en mann i 13 år som jeg har et barn med, vi flyttet fra hverandre i starten av 2017 da vi hadde vokst fra hverandre og jeg hadde møtt en annen (som da var min venn men nå samboer. Det var en aldersforskjell på meg og min x på 9 år, jeg er 52 nå. 

Mitt poeng er at for 4 år siden så fikk min x en mye yngre kjæreste, de flyttet kjapt inn sammen og jeg føler at han gjorde dette som et stikk mot meg. Jeg har klart å unngå henne hele tiden nå, men nå skal barnet vårt konfirmeres og da må jo hun selvfølgelig være der.. det å ha 2 selskap er ikke barnet vårt interessert i så da har jeg jo ikke noe valg selv om jeg grøsser bare av tanken på å måtte være i samme rom som dem hele dagen. Jeg syntes også det var rimelig teit av xn å spørre om det var noe hun kunne bidra med som evt kakebaking og mat, dette igjen sikkert bare for å trykke henne opp i ansiktet mitt. Jeg sa jo selvfølgelig nei til det da jeg, besteforeldre og familie fixer det. Men nå må jeg jo være hyggelig ovenfor barnet mitt, noen som har tips?? 

beklager langt innlegg. Bare godt å få ut tanker jeg ikke kan fortelle til mange 

Anonymkode: 83180...59f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her må du ta deg sammen 😌

Anonymkode: 23d97...eb0

• Liker 32
  • Nyttig 15
Skrevet

Ehh altså du gikk fra mannen din for å bli sammen med en annen fyr, også er du sur for at han har fått seg en ny kjæreste? 😅😅😅 hvorfor er du sjalu hvis du har en ny mann? Vær glad for at han har funnet seg noen.

Og det var forresten kjempehyggelig av dama til exen din å spørre om det er noe hun kan bidra med. Virker som du er veldig misunnelig på dem

Anonymkode: b9d9d...859

• Liker 30
  • Nyttig 9
Skrevet

Hm… er hun så ung at det kan bli ny runde med barn på x-en din? I så fall kan du jo fryde deg litt over at han blir bundet til en ny runde, mens du kan nyte friheten med store barn. 

Men fra «spøk» til alvor: er du sjalu? Kanskje du bare skal legge bort at han skulle ha onde hensikter. Han er sikkert bare forelsket. 

Anonymkode: f4a52...53e

• Liker 9
Skrevet

Tror du virkelig han flyttet med en dame som et stikk mot deg?? Ingen mann ville gjort det, han gjorde det fordi han ønsket det, ikke pga deg

• Liker 22
  • Nyttig 2
Skrevet

Loool, du er 52, på tide å vokse opp

Anonymkode: b673f...d06

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Hæ? Seriøst? 

Anonymkode: 61dcd...2c3

• Liker 2
Skrevet

Kan ikke si jeg syntes så veldig synd på deg TS. Hvorfor er du ikke fornøyd med din nye mann? 

• Liker 4
Skrevet

Håper du tuller.  Hvis ikke så skjerp deg. Ta imot hjelp fra henne hvis hun vil bake osv. Du må gå videre i livet, ikke være opphengt i en fyr du egentlig ikke vil ha eller hvem han er sammen med. Å ikke kunne treffe ny partner og oppføre seg sivilisert en dag, spesielt en dag hvor fokus skal være på konfirmanten det er bare barnslig. 

Anonymkode: 063ef...aa8

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Alle skjønner at dette er tull.

Anonymkode: 2bcaf...828

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Hei igjen. TS her! 
Nei, dette er ikke tull. Jeg undrer om dere kanskje misforstår meg litt. Angående konfirmasjon så syns jeg det var ett overtramp da det er jeg som er moren til barnet, og det hadde vært noe annet om det var jeg som spurte om hun kunne bake eller hjelpe til med noe annet, noe jeg ikke har ønsket. 

Jeg er veldig fornøyd med min mann, han er et par år eldre enn meg og vi går bedre sammen. Jeg syns bare det virker som denne nye damen er et stikk mot meg da jeg var eldre enn han og nå skal han vise meg at han kan få noen mye yngre. Jeg tror heller ikke de kommer til å få barn sammen fordi han sa til meg etter vi fikk vårt barn at han ikke skulle få barn med noen andre, jeg spurte han om det da jeg hadde en sønn fra før som jeg ønsket at han kanskje tenkte på som litt sin egen og at det da var nok å tenke på de han hadde fra før.

Jeg mener dette, og fortalte dette her for å få litt innspill rundt det ikke for å få dritt….

Skrevet

Så lenge det var du som gikk og ikke ble forlatt så kan du ikke klage. Forlot han deg for ei 10 år yngre derimot så forstår vi stikket. Her bør du være glad på din eks vegne om at han er gått videre. Er du gått videre? Virker ikke som det. Her må du faktisk ta deg sammen for barnets skyld. 

Anonymkode: e7ac1...a69

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hei igjen. TS her! 
Nei, dette er ikke tull. Jeg undrer om dere kanskje misforstår meg litt. Angående konfirmasjon så syns jeg det var ett overtramp da det er jeg som er moren til barnet, og det hadde vært noe annet om det var jeg som spurte om hun kunne bake eller hjelpe til med noe annet, noe jeg ikke har ønsket. 

Jeg er veldig fornøyd med min mann, han er et par år eldre enn meg og vi går bedre sammen. Jeg syns bare det virker som denne nye damen er et stikk mot meg da jeg var eldre enn han og nå skal han vise meg at han kan få noen mye yngre. Jeg tror heller ikke de kommer til å få barn sammen fordi han sa til meg etter vi fikk vårt barn at han ikke skulle få barn med noen andre, jeg spurte han om det da jeg hadde en sønn fra før som jeg ønsket at han kanskje tenkte på som litt sin egen og at det da var nok å tenke på de han hadde fra før.

Jeg mener dette, og fortalte dette her for å få litt innspill rundt det ikke for å få dritt….

Hvorfor er det overtramp? Selvfølgelig er du moren, men hun er jo en del av barnefarens liv og blir jo automatisk en del av barnets liv? Jeg synes det var veldig høflig av henne å spørre om hun kan bidra med noe, så du har for eksempel en kake mindre å bake. Det er jo ikke sånt at hun planlegger hele konfirmasjonen. Hun ville sekkert bare hjelpe deg 😅 hva slags innspill kan du få? Det eneste tipset du kan få er å slutte å overtenke. 

Anonymkode: b9d9d...859

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ser virkelig ikke problemet. Hun ønsker å hjelpe til, så utrolig fint av henne. Jeg hadde uten tvil takket ja og inkludert henne i konfirmasjonen. 

Anonymkode: 3f311...90c

• Liker 3
Skrevet

Altså her må du ta deg sammen.. La nå henne få bidra, jo fler som bidrar jo bedre er det jo for barna..Så det blir bare tullete at du skal være vanskelig her.. De har vært samboere i 4ÅR som du sier, og ingen mann i verden hadde sittet i noe så lenge bare for å være stygg. Jeg er redd du burde ta noen runder med deg selv og prøve å rett å slett akseptere og faktisk burde du prøve å heller inkludere henne og sette pris på at hun engasjerer seg i barnet. Dette er jo ett posetivt tegn.

Men du sier du er 52 år. og han er som jeg forstod det 43... Beklager å måtte si det, men at mannfolk i den alderen søker yngre damer er jo bare helt normalt og faktisk naturlig, hvis du ser på det biologiske aspektet av denne saken.. Han er jo "kodet" for å forplante seg.. Slik vi alle er av natur.. Og yngre jenter har større sannsynlighet for å få dette til.. Så at menn søker yngre damer ligger rett å slett i naturen og kommer av evolusjons utviklingen vår. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes du setter deg selv i en vond situasjon.

Kanskje han fant ut etter deres forhold var over at det ville være enklere å være sammen med en som var jevnaldrende i og med at du var 9 år eldre enn ham. Du skrev jo at du valgte én som er jevnaldrende med deg etter det ble slutt, fordi det var enklere. Var det et stikk mot ham at du fant en jevnaldrende mann? Jeg synes du fremstår egoistisk. Det eerikke sikkert noe handler om deg overhodet. Det var uansett du som gikk. 

Jeg synes det er merkelig at du opplever det som et "overtramp" at samboeren til din eksmann (som han har vært sammen med i noen år nå) spør om det er noe hun kan hjelpe til med. Det er veldig høflig og hyggelig at hun spør om dette. 

Jeg tenker at du bør ta noen runder med deg selv og være mer åpen mot din barnefars samboer. Ellers vill jo dette fremstå som om at du er veldig bitter og sjalu, og hva slags signaler er det du da sender til din nåværende samboer og ikke minst barnet ditt. 

Det er viktig å være raus når man har barn. Så du må bare suck it up. 

Anonymkode: 8ee55...b51

• Liker 2
Skrevet

eks

fikser

Anonymkode: 93a60...61e

• Nyttig 1
Skrevet

Nå er det ikke du TS som skal konfirmeres , og da er det ikke din agenda som gjelder. 
Bare det å nevne at jo konfirmanten ikke ønsker to selskap viser at noen har hatt den idiotiske idéen om nettopp foreslå det. 
Det er Konfirmanten sin dag, og da gjør alle det de kan for at h*n går en fin dag. 
Det er jo bare latterlig at du begynner å klage på at exen har funnet seg en samboer som er yngre enn deg og han. 
Du sliter med noe. Misunnelse eller sjalusi, og det tar du ut på på den nye damen. 
At hun har tilbydd seg å bake er rett og slett en fin gest og et tegn på at hun har folkeskikk. 
Ingenting av det du har nevnt er ille og fælt gjort av exen din, men du mener tydeligvis at du fortjener mye mere enn han. 
Ikke sikkert du liker at exen har fått seg en ny flott dame 

Anonymkode: 51d03...33f

• Liker 3
Skrevet

Ingen damer i 50-årene skriver sånn.

Anonymkode: 2bcaf...828

• Liker 2
Skrevet

Dette blir rett og slett for dumt 🙈 vær glad for at stemoren til barnet ditt ønsker å bidra. Jeg har også en stemor til min sønn , og jeg har tatt imot henne med åpne armer, for å få et best mulig samarbeid oss i mellom. Jeg er evig takknemlig for at hun er så glad i vår sønn , og takker henne for det. Min sønn forguder henne, og det er ingenting som er bedre enn det, for da vet jeg at HAN har det bra, og det er tross alt det viktigste her .

Anonymkode: 53707...1e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...