AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #1 Del Skrevet 11. februar 2023 Vurderer vektdyne, men har liksom som mål å ikke kjøpe ting jeg ikke strengt tatt trenger. Har vanlig fiber. Men jeg har det med å våkne om natten og ligge urolig. Noen med erfaring? Anonymkode: 6f116...b8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #2 Del Skrevet 12. februar 2023 Kan være du heller trenger d vitamin og magnesium. Jeg våkner nesten ikke om natten lenger pga det. Anonymkode: 529a2...4ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #3 Del Skrevet 12. februar 2023 Har ikke vekterne, men teppe som jeg har over dyna ved behov. Det har hjulpet meg iaff, det er godt med tyngden og kjenner at det roer kroppen når den er rastløs. Anonymkode: 03718...e11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #4 Del Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ikke vekterne, men teppe som jeg har over dyna ved behov. Det har hjulpet meg iaff, det er godt med tyngden og kjenner at det roer kroppen når den er rastløs. Anonymkode: 03718...e11 red: Mente at jeg har vektteppe istedet for vektdyne! Anonymkode: 03718...e11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #5 Del Skrevet 12. februar 2023 Datteren min kjøpte vektdyne og nå sover hun godt hver eneste natt. Vurderer det selv også, men de er så dyre. Anonymkode: 20acc...f85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 12. februar 2023 #6 Del Skrevet 12. februar 2023 Jeg elsker vektdyna mi, sover utrolig mye bedre. Men det er jo ikke alle som liker de, så du skulle nesten prøvd før du kjøpte? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #7 Del Skrevet 12. februar 2023 Du bør i alle fall sjekke at ikke dynen "bråker", om jeg kan si det sånt. Samboer kjøpte en. Hver gang man rører seg, eller tar på dynen, lager den knitrelyd som ligner på papir/plast, som man krøller sammen. Så hun ble lei av at det hele tiden ble så mye lyd/bråk, når hun snudde seg, eller rettet på dynen. Husker ikke hvor hun kjøpte den. Tror det var på Princess Anonymkode: 37a9e...1ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #8 Del Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan være du heller trenger d vitamin og magnesium. Jeg våkner nesten ikke om natten lenger pga det. Anonymkode: 529a2...4ef VÆR SÅ SNILL. Jeg har sett disse svarene her så mange ganger nå. Jeg tar jevnlig blodprøver, ingen mangel. Jeg tar også tilskudd. Men takk, jeg vet at magnesium og d vitamin redder verden 🙃 Anonymkode: 6f116...b8f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #9 Del Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): VÆR SÅ SNILL. Jeg har sett disse svarene her så mange ganger nå. Jeg tar jevnlig blodprøver, ingen mangel. Jeg tar også tilskudd. Men takk, jeg vet at magnesium og d vitamin redder verden 🙃 Anonymkode: 6f116...b8f Huff da. Det er flere som formidler det, ikke uten grunn. Hadde heller ikke mangel. Bra du tar tilskudd. Lykke til med dyne Anonymkode: 529a2...4ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pepsidronning Skrevet 19. februar 2023 #10 Del Skrevet 19. februar 2023 Anbefaler det! Sliter med noe som ligner på søvnapné, som gjør at jeg aldri helt faller i dyp søvn og er veldig urolig. Etter jeg begynte å bruke vektdyne føler jeg meg mer uthvilt og jeg er ikke så urolig om nettene. Den er veldig god for å roe ned nervesystemet dersom man sliter med angst. Bestilte min fra Cura, og den bråker ikke i det hele tatt og er lett å håndtere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #11 Del Skrevet 19. februar 2023 Samboeren min sover i alle fall veldig mye bedre etter at han fikk vektdyne. Mener han har Cura, kjøpt på Claes Ohlson (selv om jeg tror Claes Ohlson har sluttet å føre Cura nå, mulig man får de på Jysk feks). Anonymkode: 805de...028 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pepsidronning Skrevet 19. februar 2023 #12 Del Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Samboeren min sover i alle fall veldig mye bedre etter at han fikk vektdyne. Mener han har Cura, kjøpt på Claes Ohlson (selv om jeg tror Claes Ohlson har sluttet å føre Cura nå, mulig man får de på Jysk feks). Anonymkode: 805de...028 De har salg på CURA sin egen nettside nå, så kan få de der for ca halv pris 🫶🏻 bestilte enda en dyne til meg selv nå, og den var bare 500kr! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #13 Del Skrevet 19. februar 2023 Barnet med Adhd har stor nytte av det iallefall. Gjør det så mye lettere å falle til ro. Anonymkode: 3cfe2...4bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #14 Del Skrevet 19. februar 2023 Hva er vektdyne? Anonymkode: fce89...16b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Made4u Skrevet 19. februar 2023 #15 Del Skrevet 19. februar 2023 Min tanke er at det er psykiske heller enn fysiske grunner som medfører at noen mennesker sover dårlig, heller enn å gå til innkjøp av vektdyne så burde dem det gjelder gjøre noe med de psykiske grunnene til hvorfor de sover dårlig. Det blir å angripe egne problemer på helt feil måte, å betale overpris for en dyne ingen skulle måtte trenge, og med det tenke at nå er alt så mye bedre og problemene er løst. Nei, slik er det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #16 Del Skrevet 20. februar 2023 Made4u skrev (2 timer siden): Min tanke er at det er psykiske heller enn fysiske grunner som medfører at noen mennesker sover dårlig, heller enn å gå til innkjøp av vektdyne så burde dem det gjelder gjøre noe med de psykiske grunnene til hvorfor de sover dårlig. Det blir å angripe egne problemer på helt feil måte, å betale overpris for en dyne ingen skulle måtte trenge, og med det tenke at nå er alt så mye bedre og problemene er løst. Nei, slik er det ikke. Bare så du vet det så brukes vektdyne på psykiatrisk sykehus og psykologer anbefaler det til mange med forskjellig problematikk. Såklart kommer søvnproblemer fra et sted men det kan ta årevis eller livet ut å jobbe med f eks traumer, det er ikke bare å "gjøre noe med det". som med fysisk sykdommer må mange med psykiske problemer lære seg å leve med det på best mulig måte og da er vektdyne en bra måte å lindre symptomer som søvnløshet og uro. Anonymkode: e2809...567 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 20. februar 2023 #17 Del Skrevet 20. februar 2023 (endret) Hvilken vekt foretrekker dere? Sett i forhold til egen vekt? Har lest at de med angst kan trenge tyngre dyne. Endret 20. februar 2023 av MyMichelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #18 Del Skrevet 20. februar 2023 Made4u skrev (2 timer siden): Min tanke er at det er psykiske heller enn fysiske grunner som medfører at noen mennesker sover dårlig, heller enn å gå til innkjøp av vektdyne så burde dem det gjelder gjøre noe med de psykiske grunnene til hvorfor de sover dårlig. Det blir å angripe egne problemer på helt feil måte, å betale overpris for en dyne ingen skulle måtte trenge, og med det tenke at nå er alt så mye bedre og problemene er løst. Nei, slik er det ikke. Du ser kanskje ikke mekanismen bak at enkelte babyer roer seg ned om de blir svøpt heller? Selvom ikke du har søvnproblemer som blir løst på denne måten, så kan andre ha det. Anonymkode: 1aeac...b4a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 20. februar 2023 #19 Del Skrevet 20. februar 2023 MyMichelle skrev (6 minutter siden): Hvilken vekt foretrekker dere? Jeg er noen og 50 kg, og de nærmeste valgene på Cura er 5 kg og 7 kg. Og er dynene varme? Jeg har hetetokter ca. en uke i måneden. Hvor mye vekt blir vel smak og behag. Varmen er verre, hvis man ikke liker det. Har forøvrig ikke testet disse spesialdynene selv. Men jeg liker litt vekt, så jeg har alltid et teppe over dyna istedenfor. Jeg sover roligere av dette. Overoppheting er ikke noe tema siden jeg har aircondition rett i fleisen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 20. februar 2023 #20 Del Skrevet 20. februar 2023 Dere som bruker vektdyne, blir det varmt og tett? Nysgjerrig på å prøve, men jeg blir fort klam og svett under min lette fiberdyne, så er redd det ville blitt for varmt 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå