Anonymbruker*** Skrevet 11. februar 2023 #1 Skrevet 11. februar 2023 Gikk med tispa mi i bånd ned en godt trafikkert turvei. Lille lurven foran meg stoppet opp når vi nærmet oss, eier gikk bare videre. Byttet side av veien, men den kom mot oss. Flekket først tenner før den nok fikk ferten av løpetid og fattet interesse. Når det ikke var nok å blokkere med kroppen min løftet jeg foten ca 20 min over bakken for å få den til å rygge unna. Da hører jeg bak meg "du trenger ikke løfte foten". Når jeg innser at eier nr 2 har gått bak meg hele tiden uten å rope inn hunden blir jeg nokså muggen og svarer irritert "hun har løpetid". "Det går fint, han når ikke opp. Vi hundeeiere må kunne snakke sammen". Jeg gikk videre uten å svare særlig, og hun fikk tilslutt ropt inn hunden. Optimalt burde jo ikke løse hunder komme bort uansett, men hund i kort bånd burde da ialf være et tydelig tegn. Skal det være nødvendig å rope og varsle om at man ikke vil at hunden skal hilse? Lar man hunden gå bort til folk og fe kan det oppstå ubehaglige situasjoner. En løftet fot kan man ihvertfall ikke ta seg nær av tenker jeg 😂 Bare en liten utblåsning fra meg... 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #2 Skrevet 11. februar 2023 Sykt frustrerende med hundeeiere som slipper hundene sine bort uten å spørre først, opplever det ofte på sommeren med turister. Anonymkode: a3500...17c 5
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #3 Skrevet 11. februar 2023 Den andre hundeeieren virker rimelig blåst, etter min mening! "Han når ikke opp" er jo mildt sagt naivt. Selv jeg som ikke har hund vet at det i slike tilfeller ikke er helt uvanlig at tispa legger seg ned, om hun er gira nok på den lille hanhunden. Eller som hunden til noen bekjente for mange år siden gjorde, brukte en benk. Når begge to vil, så får hundene det til, selv om det er stor høydeforskjell. Tror jeg hadde tatt henne på ordet neste gang du ser henne. Si at hun sa at dere hundeeiere må kunne snakke sammen - og så forklare henne litt enkle ting om hundepsykologi, hundeadferd, ta hensyn til andre, ha kontroll på egen hund når andre hunder eller hundeeiere tydelig viser at de ikke vil ha nærkontakt m.m. Tenker hun trolig ikke tar til seg fakta uansett, men da vil hun trolig sørge for å holde både seg og hunden sin unna deg og din hund. Anonymkode: 56f36...c53 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #4 Skrevet 11. februar 2023 Lol. Folk som prøver å kontrollere andre, men har null kontroll selv. Hvorfor i alle dager skal du ikke få lov til å løfte foten bare fordi det er en liten hund? Selv om de ikke når opp, så kan de bli svært innpåslitne, og også mulig aggressive ved forsøk på parring. Og folk bør ha kontroll på bikkja si uansett om andre har kort bånd eller ikke. Anonymkode: 83fb8...bf8 6
Anonymbruker*** Skrevet 11. februar 2023 Forfatter #5 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Den andre hundeeieren virker rimelig blåst, etter min mening! "Han når ikke opp" er jo mildt sagt naivt. Selv jeg som ikke har hund vet at det i slike tilfeller ikke er helt uvanlig at tispa legger seg ned, om hun er gira nok på den lille hanhunden. Eller som hunden til noen bekjente for mange år siden gjorde, brukte en benk. Når begge to vil, så får hundene det til, selv om det er stor høydeforskjell. Tror jeg hadde tatt henne på ordet neste gang du ser henne. Si at hun sa at dere hundeeiere må kunne snakke sammen - og så forklare henne litt enkle ting om hundepsykologi, hundeadferd, ta hensyn til andre, ha kontroll på egen hund når andre hunder eller hundeeiere tydelig viser at de ikke vil ha nærkontakt m.m. Tenker hun trolig ikke tar til seg fakta uansett, men da vil hun trolig sørge for å holde både seg og hunden sin unna deg og din hund. Anonymkode: 56f36...c53 Jepp. Fare for parring er ikke akkurat hovedproblemet heller... Min tispe kan utagere ved uønsket oppmerksomhet fra innpåslitne hannhunder. Hannhunder som får teften kan bli territorielle og aggressive. Og i bunn og grunn er innpåslitne løshunder bare plagsomt i seg selv. Gikk tur på en plass jeg sjeldent går, så tror jeg slipper å treffe dem igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #6 Skrevet 12. februar 2023 Godt det ikke var meg da, jeg løfter ikke bare foten, jeg sparker. Anonymkode: 26e6e...075 5
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #7 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Godt det ikke var meg da, jeg løfter ikke bare foten, jeg sparker. Anonymkode: 26e6e...075 Jeg og. Anonymkode: 76c51...eb8
Anonymbruker*** Skrevet 12. februar 2023 Forfatter #8 Skrevet 12. februar 2023 Huff, kunne aldri funnet på å faktisk sparke en så liten hund. Det ville trolig ennt med skade. Duppe/dytte vekk om det var nødvendig ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå