AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #1 Skrevet 11. februar 2023 Vi bestilte nettopp flybilett via finn ~ som videreførte oss til travelis. Her ville de vi skulle "velge" ekstra for å få flybilett forsikring, vi valgte å trykke nei. Også videre ~ til betaling med rabatt på 170 kr om du betalte med trustly, aldri hørt om. Men da kunne vi velge utvalgte banker, vi hadde den ene. Så vi fikk 170 kr rabatt. Nå har vi betalt, men fikk heller ikke valgt seter! Nå skal de ha ekstra for dette også, hva slags erfaringer har dere med dette? Det var ett veldig lite fly også, blir litt nervøs, håper jeg har gjort alt riktig, dobbeltsjekket minst 3 ganger all informasjon osv😬😅 Anonymkode: 374dd...330
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #2 Skrevet 11. februar 2023 Lønner seg ALDRI å betale via reiseselskaper. Anonymkode: aac93...cf3 4
Kjetil E Skrevet 11. februar 2023 #3 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi bestilte nettopp flybilett via finn ~ som videreførte oss til travelis. Her ville de vi skulle "velge" ekstra for å få flybilett forsikring, vi valgte å trykke nei. Også videre ~ til betaling med rabatt på 170 kr om du betalte med trustly, aldri hørt om. Men da kunne vi velge utvalgte banker, vi hadde den ene. Så vi fikk 170 kr rabatt. Nå har vi betalt, men fikk heller ikke valgt seter! Nå skal de ha ekstra for dette også, hva slags erfaringer har dere med dette? Det var ett veldig lite fly også, blir litt nervøs, håper jeg har gjort alt riktig, dobbeltsjekket minst 3 ganger all informasjon osv😬😅 Anonymkode: 374dd...330 Flybiletter bestiller jeg ALLTID direkte fra flyselskapet. 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #4 Skrevet 11. februar 2023 Det er ikke uvanlig å måtte betale for seteteservasjon, men jeg har ikke noe kjennskap til denne siden. Pleier selv å booke direkte hos flyselskap fordi det kan være forstyrrende med et mellomledd eksempelvis hvis det blir streik og en skal ha igjen penger for reisen. Anonymkode: 54f20...5dd
hjärterdam Skrevet 11. februar 2023 #5 Skrevet 11. februar 2023 Jeg booker aldri via finn, fordi du ikke egentlig booker via finn.no, men blir videreført som du sier til andre selskap av mer eller mindre seriøs art. Jeg bruker finn kun til å finne billettene, det er en enkel måte å sammenligne ca pris og se flytider på tvers av flyselskapene. Deretter finner jeg billettene på flyselskapets hjemmeside og booker der, noen ganger blir det en hundrelapp eller to dyrere enn via de finn sender deg til, men du vet iallefall hele tiden hvem du forholder deg til 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #6 Skrevet 11. februar 2023 Hva kan jeg risikere nå som jeg har bestilt fra en mellom-nettside? Anonymkode: 374dd...330
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #7 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva kan jeg risikere nå som jeg har bestilt fra en mellom-nettside? Anonymkode: 374dd...330 Du har nada rettigheter og hjelp hvis flyet blir kansellert. Anonymkode: aac93...cf3 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #8 Skrevet 13. februar 2023 Det går sannsynligvis helt fint, og dere får trolig seter ved siden av hverandre. Hvis du reiser med et lite barn og MÅ ha garantert sete ved siden av, bør du betale de ekstra kronene, tenker jeg. Som de over sier, hvis det blir streik el.l. har du ikke mange rettigheter. Ellers går det helt fint. Jeg har gjort det selv, i nøden. Men hater usikkerhetsmomenter når jeg skal ut og reise, derfor booker jeg også direkte hos flyselskapene. Anonymkode: ba004...5be
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #9 Skrevet 13. februar 2023 Jeg bestiller alltid direkte hos flyselskapene nå, siden man har mer rettigheter der om noe skulle skje og slikt. Jeg bruker ikke finn til vanlig, men vil tro det er en søkemotor på samme som Momondo, hvor man bare får opp de ulike alternativene, og oftest sendes videre til andre aktører (enten flyselskapet, eller reisebyrå). Men når det gjelder setereservasjon er det veldig mange flyselskaper som ikke lenger tilbyr dette gratis. Man må betale for det meste i disse dager.. Anonymkode: 291ea...9b2
Whistler Skrevet 13. februar 2023 #10 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 12.2.2023 den 0.06): Hva kan jeg risikere nå som jeg har bestilt fra en mellom-nettside? Anonymkode: 374dd...330 Du risikerer bare at alt blir mye mer tungvint om det skulle lugge underveis. Sannsynligvis går det helt greit, men som nevnt over. Hotell og fly er det best å bestille direkte fra leverandøren. Da får man det man vil ha, og trenger kun å forholde seg til den som skal levere tjenesten. Hos KLM (og de fleste andre) er det tillegg i pris for å reservere sete hvis det ikke er en super-duper-billett.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #11 Skrevet 15. februar 2023 Jeg pleier bruke Finn til å se etter reiseruter og ca priser, og så bestiller jeg fra flyselskapet av de grunnene flere andre her forteller om. Men har gjort unntak enkelte ganger når jeg har fått mye lavere priser gjennom reiseselskaper. Det har alltid gått bra. Ticket.no har jeg gode erfaringer med. Men ville sett an hva slags tilbakemeldinger det aktuelle selskapet har, og hvor enkle de er å få tak i. Man har absolutt rettigheter selv om man bestiller gjennom byrå. Men iblant blir det litt mer kronglete enn når man heller kan gå direkte til flyselskapet med ting. Dersom et byrå er bare litt billigere enn å bestille direkte, tar de gjerne dette igjen på diverse gebyrer underveis. Anonymkode: e08c6...085
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #12 Skrevet 15. februar 2023 Jeg bruker Finn til å finne billettene, og så bestiller jeg alltid direkte fra flyselskapet. Hvis du kjøper av et mellomfirma er det det firmaet du må forholde deg til hvis det blir noe kluss, og da er du på ingen måte garantert hverken akseptabel service eller at de har åpen telefonlinje når du står på en flyplass et sted og ting har gått skeis og du trenger hjelp (typisk kveld eller helg!). Dessuten kommer det alltid masse ekstrakostnader på toppen av prisen som står der. Anonymkode: c4198...5b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå