Gå til innhold

Regjeringen bekymret etter prisfall på sjokolade – vurderer nye avgifter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:paff: 

Tåkelegging...................

• Liker 1
Skrevet

Befolkningen har stemt på partier som gikk til valg på å styre folk ned til aller minste detalj. Da blir det slik. Om bare 3,5 år vil folk trosse vær og vind for å be om mye mer av akkurat det samme.

• Liker 3
Skrevet

Det som er litt dumt er at den riktige sjokoladen, den vi bør spise 25 gram av om dagen, er for dyr. Et bra avgiftsopplegg burde gå rett tilbake til sjokoladefabrikken for å kryss-subsidiere sjokolade med minst 70 % kakao.

• Liker 1
Skrevet
Helgekarjol skrev (På 11.2.2023 den 23.09):

Kan de ikke bruke tiden på viktigere ting, som inflasjon og energi/strøm? Kjenner jeg begynner å savne Erna nå.

Prisen på sjokolade har falt med over 17 prosent på seks år. Nå vurderer regjeringen nye avgifter.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/q1mkJ0/regjeringen-bekymret-etter-prisfall-paa-sjokolade-vurderer-nye-avgifter

Du kan godt savne Erna, men jeg synes egentlig Jonas gjør strøm-jobben sin helt i  hennes ånd, og har lite tro på strømpolitikkendring med henne. Tror ikke hun sier nei takk til de deilige strøm-milliardene som renner inn i statskassa.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Sånn er det når sosialister styrer da blir det sjokolade handel  Sverige i stedet  henviser bare til EØS avtalen hva skulle vi ellers med den om folket ikke skal nyte godt av den ??? 😀

Endret av Maskinfører
Skrevet

Men det er jo heilt dust at ein pakke med stangsellleri koster meir enn ein sjokolade. 

Derimot trur eg ikkje løysninga på fedme i eit folkehelseperspektiv er å gjera godteri dyrt. Det er litt meir komplisert.

• Liker 5
Skrevet

Regjeringen kan forby alt som er hyggelig så er det løst 🙈😁Men de vil vel tjene penger også.. Med en gang noe er billigere i Norge virker det som staten går inn og gjør det dyrere igjen. 

Skrevet
mammahjarte skrev (1 time siden):

Men det er jo heilt dust at ein pakke med stangsellleri koster meir enn ein sjokolade. 

Derimot trur eg ikkje løysninga på fedme i eit folkehelseperspektiv er å gjera godteri dyrt. Det er litt meir komplisert.

Jeg får morsomme kreative ideer: Kjøp en dyr avgifts -sjokolade- få en stangselleri gratis på kjøpet. Kjøp en dyr avgiftssjokolade, få gratis time på sats.

(ikke særlig seriøst innlegg, men artig innfall).

• Liker 1
Skrevet
12 hours ago, I Grosny said:

Jeg får morsomme kreative ideer: Kjøp en dyr avgifts -sjokolade- få en stangselleri gratis på kjøpet. Kjøp en dyr avgiftssjokolade, få gratis time på sats.

(ikke særlig seriøst innlegg, men artig innfall).

Haha 🤣

• Hjerte 1
Gjest Adobyen
Skrevet

Jeg tror ikke på at det er helsa vår de bekymrer seg for.  Den egentlige grunnen er selvsagt muligheten for å få mer avgifter til staten.  Det kan jo ingen regjering innrømme, verken rød eller blå.  Derfor må de kamuflere den egentlige grunnen.  Det er også mange avgifter som er forkledt som «klima/miljø»

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...