AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #1 Skrevet 11. februar 2023 Jeg og min mann har 3 biologiske barn og 2 fosterbarn. Eldste sønn er 18 år, yngste fosterbarnet er 6 år. For 11 år siden steriliserte min mann seg, da vi tenkte at vi var ferdige med egne barn og ønsket å ta i mot fosterbarn. Nå angrer vi begge to på steriliseringen, og ønsker et barn til, og vil derfor at mannen skal gjennomføre en refertiliseringsoperasjon. Operasjonen er dyr (35000) og mtp min alder (41 år), er det en risk å ta, men som sagt et veldig ønske nå 11 år etter sterilisering.. Noen som har erfaring med en slik operasjon, og lykkes med å bli gravide i etterkant? Anonymkode: 8ee2e...3f6
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #2 Skrevet 11. februar 2023 Vi har fått fire barn etter operasjonen. Men da var vi begge i 30 årene. Kanskje heller hente ut siden og gå for innsett? Da er dere mer sikre på graviditet også mtp din alder? Anonymkode: 20290...92c 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #3 Skrevet 11. februar 2023 Det burde dere seriøst droppe. Anonymkode: 443fb...8c2 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #4 Skrevet 11. februar 2023 I din alder burde dere heller bruke pengene på ivf og hente sædceller rett fra testiklene. Det vil gi mye større sjanse for å faktisk få et barn. Anonymkode: 07302...7dc 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #5 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg og min mann har 3 biologiske barn og 2 fosterbarn. Eldste sønn er 18 år, yngste fosterbarnet er 6 år. For 11 år siden steriliserte min mann seg, da vi tenkte at vi var ferdige med egne barn og ønsket å ta i mot fosterbarn. Nå angrer vi begge to på steriliseringen, og ønsker et barn til, og vil derfor at mannen skal gjennomføre en refertiliseringsoperasjon. Operasjonen er dyr (35000) og mtp min alder (41 år), er det en risk å ta, men som sagt et veldig ønske nå 11 år etter sterilisering.. Noen som har erfaring med en slik operasjon, og lykkes med å bli gravide i etterkant? Anonymkode: 8ee2e...3f6 Kan ordne det opptil 5år etter. Tviler på at det går 11år etter. Anonymkode: 73868...da4
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #6 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vi har fått fire barn etter operasjonen. Men da var vi begge i 30 årene. Kanskje heller hente ut siden og gå for innsett? Da er dere mer sikre på graviditet også mtp din alder? Anonymkode: 20290...92c Ikke noe å hente ut når det ikke er sædceller. Ikke sædceller når du er sterillisert.. Bare væske etter 3måneder! Anonymkode: 73868...da4
C-girl Skrevet 12. februar 2023 #7 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke noe å hente ut når det ikke er sædceller. Ikke sædceller når du er sterillisert.. Bare væske etter 3måneder! Anonymkode: 73868...da4 Det er feil
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #8 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke noe å hente ut når det ikke er sædceller. Ikke sædceller når du er sterillisert.. Bare væske etter 3måneder! Anonymkode: 73868...da4 Gå inn i selve testikkelen, der er det sædceller. Anonymkode: 91222...bc4
Ulven Skrevet 12. februar 2023 #9 Skrevet 12. februar 2023 Jeg kjenner en som fikk gjort refertilisering og det fungerte ikke. Så de endte med ivf med uthenting av sperm fra bitestiklene. Så det er trolig mest hensiktsmessig også for dere. Når det er sagt synes jeg dere skal tenke dere veldig nøye om. Dere har to fosterbarn og er i en alder hvor sjansen for sykdom hos fosteret er større enn den ville ha vært tidligere. Hva hvis svangerskapet blir veldig tungt for deg? Hva gjør dere hvis fosterbarna ikke takler at det kommer et nytt familiemedlem? Har dere tenkt igjennom alle slike aspekter?
Gjest PingPongRosadamm Skrevet 12. februar 2023 #10 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke noe å hente ut når det ikke er sædceller. Ikke sædceller når du er sterillisert.. Bare væske etter 3måneder! Anonymkode: 73868...da4 🤣🤣🤣
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå