Gå til innhold

Idoform, hjelper det bra for irritabel mage?

Anbefalte innlegg

Jeg begynte å forsøke det i går. Tok 2 kapsler. Tok 1 kapsel i dag. 

Skal dette hjelpe for luftsmerter / løs mage? 

Jeg føler meg veldig bra i magen nå, og lurer på om det er idoform som påvirker eller om det er tilfeldig? 

Anonymkode: ac875...fc4

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1655902-idoform-hjelper-det-bra-for-irritabel-mage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ikke vist ved forskning at det har noen effekt. Bakteriestammen som er i "probi mage" har dog vist effekt for noen med IBS. Jeg hadde nok heller satset på det eller "alflorex" eller kombucha fremfor idoform. Det vil uansett ta tid før du evt blir bedre av å ta det.

Det er likevel viktig at man husker på at IBS egentlig nok er ulike sykdommer vi ikke kjenner til i dag grunnet at vi vet alt for lite om tarmbakteriene enda. Det betyr altså at noen kan bli dårligere av å ta enkelte probiotika. 

Anonymkode: 60054...c00

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg opplevde det samme som deg ved å ta idoform i hvert fall.

Anonymkode: 7c963...8fb

Godt å høre at vi er flere. Ja, jeg er blitt mye bedre i magen merkelig nok. Kjøpte idoform (det koster jo litt) i håp om bedre mage. Jeg har en mye bedre mage nå for første gang på ett år. 

Anonymkode: ac875...fc4

Bare ikke ta det hele tiden. Du bør fokusere på å få de gode bakteriene fra kosthold istedet. 

Idoform kan nemlig strippe systemet for de naturlige bakteriene. Det er ikke bra. 

Anonymkode: a3372...ef4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...