Gå til innhold

Kan periodisk faste gjøre så man får mensen med prevensjon??

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en uke siden begynte jeg med periodisk faste, altså at jeg tar siste måltid litt tidligere enn vanlig og itillegg dropper frokosten, men spiser ellers normalt og næringsrikt. 

Dette har fungert helt supert for meg. Har gått ned over 1 kilo på en uke på den måten når det ellers bare har stått helt bom stille uansett hvor lite eller mye jeg har spist eller trent. Jeg har også følt meg så mye bedre og mer opplagt. 

Idag derimot har jeg hatt en ekkel følelse I kroppen og jeg trodde egentlig at jeg fikk koffein sjokk eller noe da jeg var på kafé tidligere, men følelsen har vedvart. Ekkel følelse I magen, anspent, urolig, hjertebank og kortpustet og det føles som angst i kroppen. Det er ordentlig vemmelig og jeg har ikke skjønt hvorfor jeg føler meg sånn.

Nå for 15 min siden så fikk jeg sprut mensen, det bare fosset ut og jeg skulle ikke hatt mensen fordi jeg bruker p ring. Jeg har brukt det i 12 år og aldri opplevd å få mensen når jeg har denne i. Jeg er ca midt i ringperioden nå. 

Jeg har heller aldri fått sånne følelser når jeg har hatt mensen, merker aldri noe til at jeg har mensen. 

Kan det at jeg fikk mensen nå være fordi at kroppen reagerer på fasten ? 

Anonymkode: 6bf6a...4f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være tilfeldig. Hvis det renner kraftig kan det være en blodcyste som har sprukket. 

Anonymkode: 32bb6...675

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan være tilfeldig. Hvis det renner kraftig kan det være en blodcyste som har sprukket. 

Men hva med den ekle følelsen i kroppen ? 

Skrevet

Men hva med den ekle følelsen i kroppen ? 

Sult? Urolig? Overtenker?

Skrevet

Sult? Urolig? Overtenker?

Ja og hjertebank.. beskrev jo følelsene i innlegget. 

Skrevet

Det høres veldig rart ut. Har selv drevet med periodisk faste i over et halvt år nå og gått ned 14 kg. Jeg har ikke hatt noen lignende opplevelse, så hadde definitivt tatt meg en tur til legen, om jeg var deg. 

Anonymkode: 8d06b...e1a

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det høres veldig rart ut. Har selv drevet med periodisk faste i over et halvt år nå og gått ned 14 kg. Jeg har ikke hatt noen lignende opplevelse, så hadde definitivt tatt meg en tur til legen, om jeg var deg. 

Anonymkode: 8d06b...e1a

Har bare lest om at periodisk faste endrer en del ting i kroppen som hormoner, metabolisme og blodsukker og at dette til sammen kan ha ført til at kroppen reagerte med mensen til tross for prevensjon. Det er jo helt nytt for meg og jeg er vant med å både spise sent og tidlig og gjort det alltid. Tror ikke kroppen min har fått pause fra mat mer enn 10 timer før, og nå får den pause 16-17 timer. Var en dag det ble 19 timer også. 

Skrevet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...